Poznaj jedno z narzędzi marketingu bezpośredniego, czyli mailing reklamowy.

Poznaj jedno z narzędzi marketingu bezpośredniego, czyli mailing reklamowy.

Mailing reklamowy stosowany jest w celu dotarcia do potencjalnych odbiorców oraz przyciągnięcia ich uwagi.  E-mailowe kampanie przygotowywane są po to, aby zachęcić obecnych i być może w przyszłości nowych klientów do podjęcia określonych działań. Dzięki skutecznemu e-mail marketingowi jesteś w stanie pomnożyć swój zysk, ale również zbudować relacje.

Jakie działania należy podjąć, aby przygotować skuteczną kampanię email marketingową?

Gdy przygotowujesz kampanię email marketingową, istotne jest, aby stworzyć listę mailingową. Najważniejsze, aby znaleźli się w niej obecni i potencjalni klienci. Bardzo ważne w mailingu reklamowym, jest określenie swoich celów. Może to być np. segmentacja subskrybentów, utrzymywanie i dbanie o relacje z obecnymi odbiorcami poprzez dostarczanie im czegoś, co będzie dla nich cenne. Musisz też wiedzieć, że mailing reklamowy składa się z trzech kluczowych typów wiadomości. Będę to e-maile:

  • transakcyjne,
  • promocyjne,
  • relacyjne

Jakie zalety ma mailing reklamowy?

Zaletą kampanii email marketingowej jest to, że jej sukces jest mierzalny. Masz możliwość jego oceniania za pomocą narzędzi do analityki internetowej. Mailing reklamowy jest przyjazny dla środowiska. Nie ma konieczności, aby coś drukować. Ponadto również do jego korzyści można zaliczyć personalizację, segmentacją, skalowalność. Warto też zaznaczyć, że wiadomość e-mail możesz w dowolny sposób modyfikować.

Dowiedz się czego nie robić, stosując mailing reklamowy.

Gdy będziesz zbyt często wysyłać maile, większość wiadomości może trafić do spamu. Warto też już w ich temacie, informować odbiorcę, co się w nich znajduje. Powinieneś także starać się unikać słów, które sprawią, że e-mail nie trafi do skrzynki odbiorczej. Istotne jest także stosowanie call to action.

Z jakich elementów powinien składać się mailing reklamowy?

Mailing reklamowy powinien przede wszystkim składać się z ciekawego tytułu oraz preheader-u. Ten pierwszy element szczególnie jest ważny, ponieważ ma znaczący wpływ na otwieralność wiadomości. Dlatego też koniecznie musi być ciekawy, oryginalny, intrygujący. Ważne jest, aby zaciekawił odbiorcę. Nie zaleca się stosować mnogości znaków interpunkcyjnych. Używanie tylko i wyłącznie wielkich liter sugeruje podniesiony głos. Tak samo również nie jest korzystne w mailingu reklamowym, pisanie zwrotów „ekstra rabat”.

Jak powinna wyglądać wiadomość, aby zainteresowała użytkownika?

W środku wiadomości możesz umieścić estetyczną grafikę. Powinna ona zaciekawić użytkownika. Ważne jest również to, aby email miał jasny przekaz. Chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię email marketingową dla swojej firmy? Zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej TwoGecko.

Dodaj komentarz