Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego lub pracujesz dla kogoś, kto działa w branży e-commerce, z pewnością zdajesz sobie sprawę z ogromnej konkurencji, jaka istnieje na tym rynku. Co zrobić, by ją wyprzedzić?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Wystarczy, że Twój sklep internetowy będzie odpowiednio pozycjonowany w sieci. Wysoka pozycja pomoże Ci w poszerzaniu grona klientów, którzy kupią od Ciebie produkty i pomogą Ci zwiększać zyski z Twojego e-biznesu.

Niestety, takie działania promocyjne nie należą do najłatwiejszych, a już na pewno nie przynoszą błyskawicznych rezultatów. Jeśli jesteś tego świadomy i – mimo wszystko – chcesz zawalczyć o długotrwałe i bardzo pozytywne skutki, z przyjemnością zachęcamy Cię do dalszej lektury. Wspólnie przejdziemy przez to, na co warto zwrócić szczególną uwagę, by z sukcesem pozycjonować sklep internetowy.

Zaczynajmy!

Bądź w temacie

Dopasuj ofertę swojego sklepu internetowego do aktualnie obowiązujących trendów w Twojej branży. Zwróć też uwagę na tematy i zdarzenia będące “na językach” Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Internauci bardzo często wpisują do wyszukiwarki zapytania związane z aktualnościami – np. świętami, okolicznościami, okazjami itd. Jeśli Twoja oferta będzie dopasowana do ich potrzeb, o wiele lepiej będzie się pozycjonowała. Najprostszym sposobem na wdrożenie tego kroku będzie kierowanie się świętami kalendarzowymi i tworzenie pod nie przez cały rok aktywnych landing pages z dedykowaną ofertą produktową, systematycznie aktualizowaną. Nie zapominaj też o linkach wewnętrznych do nowości w ofercie (np. w aktualnościach, na blogu, w menu, w paginacji, w listingu, w mapach stron itp.).

Optymalizuj swój sklep internetowy

Zacznij od tego, że swój sklep internetowy “postawisz” na odpowiedniej platformie lub za pomocą odpowiedniego skryptu, które pozwalają na szybkie ładowanie się witryny i jej użyteczność. Następnie wypełnij go odpowiednią treścią – od (najlepiej unikalnych) opisów produktów i kategorii, z rozsądnie ulokowanymi słowami kluczowymi po blog, aktualności czy inspiracje. Nie zapominaj o stałym rozwijaniu funkcji w Twoim e-sklepie, a zwłaszcza zadbaj o prawidłową obsługę płatności, nawigację, koszyk, komunikację i system transakcyjny.

Nie zapomnij o słowach kluczowych

Jeśli chodzi o wspomniane słowa kluczowe, potraktuj je jako pytania, które zadają wyszukiwarce Twoi obecni i potencjalni klienci. Jeśli znasz na nie odpowiedź i dobrze ją ulokujesz, trafią do Twojego sklepu zamiast do sklepu konkurencji. Szczególną uwagę zwróć na pozycjonowanie uwzględniające długi ogon, które “przyprowadzi” do Ciebie najpewniej mniejszą liczbę klientów, za to bardziej wiedzących, czego szukają i bardziej skłonnych do podjęcia decyzji zakupowej. Nie próbuj na siłę pozycjonować się na frazy, które nie mają zbyt wiele wspólnego z Twoją ofertą, bo szybko poszybujesz w dół w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj o linkach przychodzących i wewnętrznych

O linkach wewnętrznych była już mowa w kontekście dopasowania oferty do obowiązujących trendów (patrz punkt 1). Nie zapominaj też o linkowaniu przychodzącym z serwisów zewnętrznych. Dobieraj je z rozsądkiem, skupiając się na tym, by były zróżnicowane, a jednocześnie związane z wiodącą tematyką, a także by pojawiały się systematycznie, ale nie w nachalnie nieograniczonych ilościach. Kieruj z nich nie tylko na stronę główną Twojego sklepu, ale też do konkretnych kategorii, produktów czy stron sprzedaży. Zdobywaj je na forach, blogach, platformach, stronach partnerskich, a także za pomocą WOMM.

Angażuj klienta już w organicznych wynikach wyszukiwania

W treściach na temat Twojego e-sklepu, pokazujących się internautom w organicznych wynikach wyszukiwania, stosuj recenzje i opinie. Testuj informowanie o cenach i stanach magazynowych. Dopracowuj strony 404, na przykład oferując na nich użytkownikom produkty substytucyjne. W sekcjach “title” i “description” nie wahaj się stosować znaków specjalnych, które przykuwają uwagę w wynikach wyszukiwania. Nie zapominaj też o plikach PDF, które bardzo dobrze się indeksują. Jak je wykorzystać? Umieść w tym formacie transkrypcję wideo opublikowanego w sklepie lub stwórz darmowy e-book, który można z niego pobrać.

Nie walcz o wynik zerowy

Direct Answear Box to ostatnio bardzo gorący temat – zwłaszcza wśród osób zajmujących się SEO. Mówiąc najprościej, jest to odpowiedź, która na zadane przez internautę pytanie, wyświetla się bezpośrednio w wyszukiwarce, zanim jeszcze zobaczy on listę reklam i wyników organicznych. Nie ma więc zwykle potrzeby wchodzić na stronę internetową, z które pochodzi. To oznacza, że Direct Answear Box może w najgorszym przypadku wywołać spadki ruchu w Twoim sklepie internetowym. Taka gra nie jest warta świeczki.

Szukasz więcej wartościowych i praktycznych informacji na temat tego, jak pozycjonować sklep internetowy? A może zastanawiasz się, jak zrobić audyt SEO, by dowiedzieć się, czy Twój sklep internetowy dobrze sobie radzi w wirtualnej przestrzeni? Odwiedź https://www.zgred.pl/ i poszerzaj swoją wiedzę z dziedziny SEO oraz korzystaj z pomocy profesjonalisty.

4 Komentarze

  • Dobrze zoptymalizowana strona plus trochę dobrych linków i pozycje wskoczą same 🙂 Proste działania są zawsze najskuteczniejsze.

  • Częstą przypadłością dużych sklepów jest duplicate content, najczęściej kopiowanie opisów producenta.

Dodaj komentarz