Jak skutecznie nazwać firmę w gastronomii

Jeżeli zamierzasz założyć firmę gastronomiczną i nie wiesz jak ją nazwać, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz tu wskazówki, jaka powinna być odpowiednia nazwa dla Twojej działalności, Sprawdź jak wyróżnić się w gastronomi odpowiednią nazwą.

 

 

 

Jak nazwać firmę gastronomiczną?

Odpowiednia nazwa firmy gastronomicznej z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Na rynku funkcjonuje wiele punktów gastronomicznych, jednakże klient wybiera ten, który posiada w jego ocenie atrakcyjniejszą nazwę. Poniżej wypisane są cechy, które powinna posiadać odpowiednia nazwa dla branży gastronomicznej:

  • Prosta- należy zadbać oto, aby nazwa firmy z branży gastronomicznej była krótka i niezbyt skomplikowana. Długie i zawiłe nazwy mogą być trudniejsze do wymówienia i zapamiętania przed konsumentów, zwłaszcza zagranicznych. Nawet gdy klient będzie zadowolony z Twoich usług, nie poleci swoim znajomym lokalu, w którym smacznie zjadł, ponieważ nie będzie pamiętał, jak dokładnie się nazywał. Być może ta przykładowa sytuacja wyda Ci się drobiazgowa, jednak promowanie Twoich usług przez samych klientów jest jedną z efektywniejszych dróg promocji, za którą nic nie płacisz, a która pomoże Ci odnieść sukces na rynku. Pamiętaj, że skuteczność tkwi w prostocie.
  • Uniwersalna- wybierając nazwę dla branży gastronomicznej, należy zwrócić uwagę na jej znaczenie w językach obcych. Nazwa, która w j. polskim brzmi dumnie i zachęcająco, w innym języku może być nacechowana negatywnie. Dla przykładu koncern Mazda wyprodukował model samochodu o nazwie Mazda La Puta, która w j. hiszpańskim oznacza prostytutkę.
  • Sugestywna- nazwa firmy powinna sugerować, czym zajmuje się dana firma. Powinna w sposób merytoryczny informować o tym, z jakich usług może skorzystać klient, wstępując do konkretnego lokalu. Warto zadbać o ten aspekt nazewniczy. Pamiętaj, że odpowiednia marka pomoże Ci zbudować pozytywny wizerunek firmy.

Jeżeli wybrałeś już odpowiednią nazwę dla swojej firmy, sprawdź, czy posiada ona wolną domenę internetową, dzięki której będziesz mógł promować swoje usługi w sieci.

Co jest trendy, jakie tendencje nazewnicze panują w branży gastronomicznej?

  • Restauracje- nazwy restauracji bardzo często sugerują, jakie potrawy można zjeść w konkretnym lokalu. Figurują nazwy, takie jak: Dawne Smaki, Stary Dom, Mały Belgrad itp.
  • Firmy cateringowe- nazwy podkreślają świeżość oferowanej żywności, np. Fresh Dieta, Fresh Express itp.
  • Kawiarnie- nazwy kawiarni często nawiązują do słowa ,, cafe”, które sugeruje charakter działalności. Pojawiają się nazwy takie jak np. Cava, Kafka, Cofeina, Polonia cafe itp.
  • Cukiernie- tego typu lokale wykorzystują do tworzenia nazw produkty spożywcze. Powstają zatem cukiernie o nazwach: Wafelek, Landrynka itp.
  • Producenci żywności- nazwy firm produkujących żywność często nawiązują do specyfiki określonych wyrobów. Na rynku figurują takie nazwy, jak np. Słodki Styl, Natural Food itp.

Tworzenie odpowiedniej nazwy dla branży gastronomicznej jest procesem czasochłonnym i wymaga dużej kreatywności. Przedsiębiorca w branży gastronomicznej ma na głowie tak wiele, że nie zawsze jest możliwe dopilnować takich istotnych niuansów, jakimi są nazwy dla firmy czy produktu. Na szczęście istnieją wyspecjalizowane firmy, którym można zlecić dobór chwytliwej nazwy dla branży gastronomicznej. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz na stronie https://nazwane.pl/

Prawna ochrona marki

Jeżeli dokonałeś już wyboru odpowiedniej nazwy dla branży gastronomicznej, warto byś zadbał o prawną ochronę swojej marki. Dzięki temu unikniesz sytuacji, gdzie nieświadomie naruszasz cudzy znak i zyskasz wyłączne prawo do posługiwania się nazwą Twojej firmy i będziesz miał pewność, że nikt nie wykorzystuje jej do własnych celów. Otrzymasz świadectwo ochronne na znak towarowy i w momencie, gdy ktoś naruszy prawa Twojej własności, będziesz mógł starać się np. o odszkodowanie.

Marcin Setlak
nazwane.pl – Tworzymy nazwy dla firm i produktów

Dodaj komentarz