Czy systemu CRM w kilkunastoosobowej firmie to konieczność?

System CRM (ang. Customer Relationship Managment) to technologia, która pomaga w utrzymywaniu relacji z klientami oraz usprawnia działanie firmy. Z powodzeniem mogą korzystać z niego duże przedsiębiorstwa, jak i zaledwie kilkuosobowe firmy.

Co daje system CRM?

Bez względu na to, czy prowadzisz niewielką firmę czy duże przedsiębiorstwo, system CRM pomoże Ci w poprawieniu funkcjonowania firmy, zwiększy wydajność pracowników, co z kolei może przełożyć się na wzrost zysków. Jego główne zalety to:

  • dostęp do bazy kontaktów, z opcją grupowania pod względem oferty, oznaczanie tematów oraz spraw do załatwienia, która usprawnia proces organizacji pracy, obsługi klienta oraz odpowiadania na zapytania ofertowe.
  • zautomatyzowanie procesu fakturowania.
  • przejrzysty sposób przechowywania dokumentów na dysku zewnętrzy oraz stały dostęp do zgromadzonych danych.
  • szeroki dostęp do poczty oraz możliwość korzystania z dostępnych opcji mailingowych.

Takie możliwości niesie za sobą aplikacja Comaveo. Jest to system CRM, z którego z powodzeniem można korzystać w małych i dużych firmach.

Czy kilkunastoosobowa firma potrzebuje systemu CRM?

System CRM to inwestycja w rozwój i wzrost zysków. Z powodzeniem skorzystają z niego także kilkunastoosobowe firmy. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że aby dotrzymać kroku stale rozwijającym się narzędziom czy konkurencji, inwestycja w system CRM jest nie tylko koniecznością, ale i najlepszym wyborem.

Aplikacja Comoveo to inwestycja, która szybko się zwróci oraz zoptymalizuje wszystkie procesy zarządzania w Twojej firmie. Comoveo wyróżnia się intuicyjnym, przyjaznym interfejsem, dzięki któremu nie będziesz potrzebował wiele czasu na wdrożenie i nauczenie swoich pracowników jego obsługi.

Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnych firm, jest toaplikacja, której poszczególne moduły dostępne są online. Ty i Twoi pracownicy możesz więc korzystać z nich w dowolnym czasie, z każdego miejsca, z aplikacji. System CRM pozwala także nadzorować postęp pracy, a co za tym idzie – szybko i sprawnie reagować na potrzeby klientów.

Aplikacja Comoveo sprawi, że już kilkunastoosobowa firma będzie funkcjonować sprawniej. Optymalizuje ona wykonywanie codziennych obowiązków, takich jak:

  • e-mailing – posiada mechanizm personalizujący maile oraz umożliwiający wysyłkę masową, dzięki czemu Twoi pracownicy mogą zaoszczędzić dużo czasu i skoncentrować się na zadaniach zgodnych ze swoimi kompetencjami i umiejętnościami, a co za tym idzie – mogą pracować efektywniej.
  • planowanie zadań do wykonania – funkcja ta ułatwia ustalanie priorytetów. Opcja ta pozwala także powiązać zadania z klientami i tworzyć historię wykonanych prac dla danego klienta.
  • tworzenie ofert i zleceń – zautomatyzowane procesu ofertowania pozwala pozyskiwać większą liczbę nowych klientów, co przekłada się na wzrost zysków i rozwój Twojego biznesu.

Wszystkie zalety i możliwości, które niesie za sobą system CRM sprawiają, że jest on konieczny także w kilkunastoosobowych firmach, którym zależy na rozwoju i uzyskaniu pozycji lidera w swojej branży.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez firmę www.comoveo.com specjalizującej się w oprogramowaniu ułatwiającym prowadzenie firm

6 komentarzy do wpisu „Czy systemu CRM w kilkunastoosobowej firmie to konieczność?”

  1. Takie systemy są teraz bardzo cenne, zwłaszcza dla dużych firm. Nie zmienia to faktu, że nawet te najmniejsze potrzebują właściwego zarządzania. Oprogramowanie helpdesk idealnie dopasowane do potrzeb firmy nie tylko wspomoże właścicieli w prowadzeniu firmy, ale również ułatwi funkcjonowanie pracownikom.

  2. Artykuł dobrze wprowadza w świat systemów CRM. Warto jednak sięgnąć po więcej informacji na temat korzyści, jakie niosą. Takie oprogramowanie to nie tylko kalendarz, mailingi i baza wiedzy o kontrahentach, ale także np.automatyzacja procesu sprzedaży. Zapraszamy na naszego bloga, gdzie szerzej opisujemy tę tematykę 🙂 https://synergiuscrm.pl/wiedza-o-crm/

  3. Od dawna siedzimy na Berberis i widzimy, jakie to przynosi korzyści.
    Akurat pod tym względem sporo się zmienilo i systemy wymagają takiego dopasowania, aby przynosiło to korzyści. Czyli – najpierw lista oczekiwań, później dopasowanie wersji i na koniec optymalizacja.
    Na skuteczność wpływa wiele czynników, ale przede wszytskim to, jak działacie.

  4. Faktycznie artykuł stanowi dobry wstęp do tematyki systemów CRM. Jak słusznie zauważył jeden z przedmówców kalendarze, korespondencja grupowa czy obszerna baza wiedzy o kontrahentach to tylko podstawowe funkcje. Bardziej rozbudowane narzędzia oferują szereg modułów dodatkowych usprawniających pracę działu serwisu, wspomagających automatyzację procesów ISO czy zarządzanie bazą dokumentów. Zapraszamy pod adres https://itcube.pl/crm w celu uzyskania większej ilości informacji.

  5. Berberis – nawet wersja podstawowa robi różnicę, ale tam macie opcję jednostanowiskową. Pełną gospodarkę magazynową macie dopiero w wyższych wersjach i właśnie na nie radzę postawić. A jeśli chodzi o inne rozwiązania? Wybierajcie zdrowy rozsądek. Przeanalizujcie listę funkcji i wybierzcie takie, których faktycznie potrzebujecie.

Dodaj komentarz