10 porad jak pisać teksty reklamowe dla Google Ads

W biznesie pierwsze wrażenie ma duże znaczenie. Ta reguła ma zastosowanie także w przypadku tworzenia tekstów reklamowych dla Google Ads (wcześniej znanych jako AdWords). W ich kontekście wyzwanie jest o tyle większe, że do dyspozycji masz bardzo ograniczoną ilość znaków.

Z tego powodu tym bardziej ważne jest, aby posiadaną przestrzeń wykorzystać w najlepszy sposób oraz by w jak najkrótszym komunikacie zawrzeć jak najwięcej treści. Dlatego też w tym artykule poznasz 10 porad, dzięki którym Twoje reklamy osiągną większy współczynnik konwersji oraz liczbę kliknięć.

1. Jak napisać reklamę PPC? Poznaj podstawy

 

Zanim omówimy sobie dokładnie, jak tworzyć skuteczne teksty reklamowe PPC, przyjrzyjmy się ich strukturze:

  • Nagłówek – możesz zamieścić w jednej reklamie do 3 nagłówków, a limit każdego z nich wynosi 30 znaków.
  • Opis – limit długości opisu wynosi 90 znaków. Aby utworzyć reklamę, musisz stworzyć 2 takie opisy.
  • Display URL – jego limit wynosi 15 znaków.

Co zatem zawrzeć w poszczególnych sekcjach?

  • Nagłówki – przyciągnij nimi uwagę potencjalnego klienta krótkim zakomunikowaniem zasadniczych elementów Twojej oferty jak „narzędzie do prowadzenia księgowości”.
  • Opis 1 – pisz tak, aby od razu zaprezentować korzyści wynikające z produktu/usługi, które mają znaczenie dla docelowego odbiorcy, np. „bogate funkcje i przejrzysta organizacja”.
  • Opis 2 – wykorzystaj tę sekcję, aby szerzej opisać oferowane korzyści, co zachęci do kliknięcia reklamę.
  • Display URL – pamiętaj, że ów adres nie musi odpowiadać dokładnie adresowi URL, do jakiego kierujesz odwiedzających. Jego celem jest po prostu wstępne przedstawienie tego, do jakiego rodzaju treści zostaną przeniesieni. Warto dlatego zawrzeć w nim powiązane znaczeniowo słowa kluczowe.
Display URL wygląda zupełnie inaczej od adresu, do którego prowadzi reklama: https://ads.google.com/intl/pl_pl/getstarted/

 

2. Napisz 3 warianty reklamy

 

Świetnym ćwiczeniem na tworzenie skutecznych reklam jest przygotowanie ich 3 wariantów. Nie tylko pomoże Ci ono wygenerować więcej pomysłów i wybrać ten najlepszy, ale spojrzeć na Twoją ofertę z różnych perspektyw.

Pierwszy wariant – w jego przypadku opisz w reklamie „co będziesz z tego miał”. Rozpisz się nad wartością produktu oraz tego, co wyniknie z jego wykorzystania. Nagłówek powinien zawierać słowo kluczowe, a same korzyści powinny być zawarte przed call to action.

Drugi wariant – skup się w nim dokładniej na tym, co tak naprawdę wnosisz do życia klienta. Jaki problem rozwiązujesz? Bądź bardzo przejrzysty w tym, co tak naprawdę oferujesz.

Trzeci wariant – teraz bądź znacznie bardziej kreatywny i stwórz coś zupełnie innego od pierwszych dwóch wariantów. Poeksperymentuj z nagłówkami i odmiennymi opisami.

Po przeprowadzeniu takiego ćwiczenia wybierz taką wariację tekstów reklamowych, która według Ciebie sprawdzi się najlepiej. Oczywiście nie zapomnij o ich przetestowaniu oraz zastosowaniu się do kolejnych wskazówek, które teraz omówimy.

3. Zwracaj uwagę na wytyczne od Google

 

Google kieruje do twórców tekstów reklamowych w Google Ads konkretne wskazówki, które pomogą im tworzyć lepsze reklamy. Oto elementy, których należy unikać:

  • Błędy gramatyczne oraz literówki.
  • Wykrzykniki w nagłówkach.
  • Niestandardowe symbole oraz znaki jak np. „*”.
  • Listy wypunktowane oraz wielokropki.
  • Bezcelowe wykorzystywanie dużych liter, np. pisanie KWIATY. Dla odmiany zapis ROI będzie poprawny, gdyż jest to akceptowany skrótowiec od return on investment.

4. Skup się na odbiorcach, a nie na sobie

 

Stosując się do tej zasady, powinieneś koncentrować swój przekaz na klientach. Przekazuj zatem komunikat, który nie wybrzmiewa jako „my”, „nasz”, lecz „ty”.

Spójrz na te przykłady:

  • XYZ komputery – składamy gamingowe zestawy.
  • XYZ komputery – złóż komputer gamingowy.

Różnica jest niewielka, ale to w tej drugiej opcji znaczenie jest przypisywane odbiorcy reklamy.

5. Skup się na końcowym celu odbiorcy reklamy

 

Jest to uniwersalna porada dotycząca tworzenia tekstów reklamowych i wynika poniekąd z omówionej poprzednio porady. Podczas tworzenia treści reklamy PPC zastanów się, jaki problem rozwiązujesz dla swojego klienta. Nie powtarzaj dlatego jeszcze raz tego, co już wie.

Trzymając się poprzedniego przykładu, nie wykorzystuj pozostałego miejsca, by napisać „chcesz złożyć komputer gamingowy?”. Potencjalny klient wie, że tego chce. Zamiast tego napisz coś, co bardziej zachęci go do zakupu, np. „złóż komputer gamingowy według swojego budżetu i wymagań”.

Oczywiście musisz w niektórych przypadkach zaznaczyć pewne podstawowe elementy Twojej oferty, aby odbiorca nie musiał się ich domyślać. Jednak nie marnuj pozostałego cennego miejsca na truizmy lub to, co potencjalny klient już wie. Wykorzystaj je raczej do podkreślania tego, co możesz im dać.

6. Zaznacz, czym się wyróżniasz na tle konkurencji

 

Nie da się tego uniknąć – Twoja oferta będzie wyświetlać się tuż obok konkurencji. Jak zatem napisać tekst reklamy, aby ją wyróżnić? Przyjrzyj się temu, co oferują właśnie Twoi konkurenci i co robisz od nich lepiej. Oczywiście nie chodzi tutaj o to, aby bezpośrednio się do nich odnosić i niejako ich poniżać, lecz o zaznaczenie swojej wyróżniającej wartości.

Może Twoja usługa obejmuje znacznie więcej korzyści dla klienta, niż jest to standardowo przyjęte w branży w jej przypadku? A może czas dostawy danego produktu jest znacznie szybszy w porównaniu do podobnych ofert u konkurencji? Koniecznie zaznacz takie elementy.

7. Używaj liczb

 

Chcesz przyciągnąć większą uwagę do swoich reklam? Dodaj do nich liczby. Jeśli ich zawarcie komunikuje jednocześnie więcej konkretów dotyczących Twojej oferty, CTR na pewno wzrośnie. Dla przykładu „zmniejsz koszty obsługi księgowości nawet o 20%” jasno informuje potencjalnemu klientowi, co może zyskać.

Spróbuj także zawrzeć statystyki dotyczące Twojej firmy, np. liczbę klientów, którym z powodzeniem pomogłeś, odsetek powracających klientów itp. W świetny sposób buduje to wizerunek firmy.

8. Bądź tak precyzyjny, jak zapytanie użytkownika

 

Za każdym razem, gdy ktoś przeprowadza wyszukiwanie w Internecie, jego zapytanie ma pewien zakres sprecyzowania. Ważne jest zatem, aby teksty reklamowe były dostosowane do owego poziomu. Jeśli nie zawęzisz komunikatu, tekst reklamowy będzie zbyt obszerny znaczeniowo, co przełoży się na niższe konwersje.

Weźmy dlatego jako przykład buty. Oto kilka sposobów, na jakie możesz zawęzić teksty reklam PPC w zależności od stopnia sprecyzowania zapytania:

Buty:

  • Sklep internetowy z butami.
  • Wszystkie rodzaje butów przecena 50%.
  • Zapoznaj się z bogatą ofertą butów w różnych stylach i kolorach.

Buty damskie:

  • Sklep internetowy z butami damskimi.
  • Przecena na buty damskie do 50%.
  • Zapoznaj się z bogatą ofertą butów damskich w różnych stylach i kolorach.

Buty damskie Nike:

  • Sklep internetowy z butami damskimi Nike.
  • Buty damskie Nike przecena do 50%.
  • Zapoznaj się z bogatą ofertą butów damskich Nike.

Jak widzisz, treść tekstów reklamowych można swobodnie dostosowywać w zależności od tego, jakie zapytania targetujesz. Każde zapytanie wprowadzone w Google to inaczej komunikat tego, czego dana osoba chce. Słuchaj zatem tego głosu i odpowiednio dostosuj do niego treść swojej reklamy.

9. Zawrzyj call to action

 

Koniec końców uruchamiamy reklamy Google Ads, bo chcemy, aby odwiedzający na stronie pozyskani w ten sposób podjęli jakieś działanie. W wielu przypadkach będzie to dokonanie zakupu, kiedy innym zależy np. na wypełnieniu formularzu. Niezależnie od celu ważne jest, aby w treści reklamy zachęcić do danego działania lub przynajmniej dać wskazówkę odnośnie do tego, co od nich oczekujemy.

Takie działanie jednocześnie dobrze selekcjonuje potencjalnych gości na stronie – kiedy dokładnie zrozumieją, czego dotyczy Twoja reklama, nie klikną nią, jeśli faktycznie nie są zainteresowani. Dzięki temu nie stracisz budżetu na odwiedziny, które nie przełożą się na konwersje.

Gdy już ustalisz oczekiwania przyszłego odwiedzającego Twoją stronę, musisz je spełnić. Jeśli zawarłeś w tekście reklamy frazę „kup teraz”, skieruj ich do strony sprzedażowej. Jeśli było to tylko „dowiedz się więcej”, upewnij się, że na stronie docelowej znajdują się informacje, które są dla nich istotne.

10. Wykorzystaj całe możliwe miejsce

 

O limitach tekstu w poszczególnych segmentach reklam PPC wspomnieliśmy na początku. Wykorzystaj je dlatego jak najlepiej. Jeśli zostanie Ci nieco miejsca, dodaj kilka szczegółów. Czasami będzie to wymagać nieco zmiany słownictwa oraz struktury tekstu, ale właśnie o to chodzi podczas optymalizacji tekstów reklamowych.

Podsumowanie

 

Fundamentem każdej internetowej kampanii marketingowej jest testowanie. Kiedy zaczniesz pisać reklamy i zbierać dane na temat ich wyników, zobaczysz, że niektóre elementy świetnie docierają do Twoich docelowych odbiorców, podczas gdy inne zawodzą. Pomoże Ci to w przyszłości jeszcze lepiej je optymalizować. Z każdym przeprowadzonym testem zbliżasz się do zrozumienia tego, co sprawia, że reklamy dobrze funkcjonują.

Zastosuj się dlatego do opisanych tutaj porad, przeprowadzaj testy, a Twoje reklamy na pewno będą przynosić znacznie lepsze efekty.

Autorem tekstu jest Daniel Podgórski – copywriter współpracujący z tworzącą teksty reklamowe agencją copywritingową Owocni.

Dodaj komentarz