Czy reklama tradycyjna nadal ma sens?

W obecnych czasach właściciele firm mogą zastanawiać się nad sensem reklamowania swojego produktu w sposób tradycyjny. W końcu wydawać by się mogło, iż to sieć rodzi najatrakcyjniejsze możliwości marketingu. Choć Internet daje przedsiębiorcom niedostępne jeszcze kilkanaście lat temu narzędzia, tak należy pamiętać o tym, iż reklama stacjonarna wciąż przynosi widoczne efekty w postaci wzrostu sprzedaży.

Tradycyjna forma reklamy – czy jest skuteczna?

W dobie Internetu i zewsząd “atakujących” użytkownika reklam wydawać by się mogło, że tradycyjna forma marketingu jest przeżytkiem. Nie jest to jednak prawda. Stacjonarne formy reklamy bardzo dobrze sprawdzają się w miejscach, gdzie klienci podejmują decyzję “na gorąco” – czyli tu i teraz, pod wpływem impulsu.

Branża POS stwarza szerokie spectrum możliwości zainteresowania klienta danym produktem. Regały reklamowe tworzone na indywidualne zamówienie to jedna z opcji – a warto zauważyć, że jest ich naprawdę wiele. Dobry producent materiałów POS pomoże w dopasowaniu najbardziej optymalnej formy promocji do konkretnego produktu. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy postanawiamy umieścić dany ekspozytor w zatłoczonym miejscu (na przykład w wąskiej alejce sklepowej). Ważna będzie tutaj dobrze dopasowana do produktu koncepcja, która nie tylko przyciągnie wzrok potencjalnego klienta swoim atrakcyjnym designem, lecz również w przejrzysty sposób przedstawi najważniejsze atuty reklamowanego produktu, co ułatwi podjęcie decyzji zakupowej.

Podstawą jest odpowiednia forma promocji

Jak już wcześniej zostało wspomniane, kluczowe jest dopasowanie wybranego narzędzia POS do reklamowanego produktu. To pierwszy krok, który w dużej mierze leży po stronie producenta materiałów POS – to on przeważnie zajmuje się konceptualizacją reklamy naszego produktu.

W momencie, kiedy zamówiony ekspozytor jest już gotowy do użytku, warto zastanowić się, gdzie zostanie umieszczony. Należy zadać sobie pytanie o to, jak zorganizować przestrzeń w obrębie sklepu, aby zamieszczone w nim materiały reklamowe oddziaływały na konsumentów w najbardziej optymalny sposób. W tej sytuacji przyda się podstawowa wiedza z zakresu visual merchandisingu.

Visual merchandising to strategia marketingowa odwołująca się do psychologicznych aspektów podejmowania decyzji o zakupie. Opiera się ona na zainteresowaniu potencjalnego klienta produktem przez oddziaływanie na jego zmysły szeregiem różnych bodźców. Przedsiębiorca znający podstawy visual merchandisingu będzie wiedział na przykład o tym, jaki towar umieszczać przy kasach sklepowych, gdzie klienci podejmują najwięcej decyzji “na gorąco”. Zrozumie on również, że produkty umieszczone na regałach sklepowych powinny być posegregowane w przemyślany sposób, by przykładowo na najniższych półkach znalazły się takie produkty, po które z łatwością może sięgnąć dziecko.

Reklama tradycyjna wciąż działa – wystarczy mieć na nią pomysł!

Dobrze zrealizowana reklama POS wraz z przemyślanym jej umiejscowieniem na terenie sklepu jest w stanie przynieść pozytywny efekt sprzedażowy, a także wyrobić w konsumentach świadomość danej marki. Przedsiębiorca zainteresowany wzrostem sprzedaży zdecydowanie powinien rozważyć zainwestowanie w tę formę reklamy, która nie tylko jest tańsza od różnych jej sióstr, lecz również przynosi porównywalne efekty.

Dodaj komentarz