Najpopularniejsze szkolenia dla działów marketingu

Każdy dział w przedsiębiorstwie potrzebuje odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Nie inaczej jest z działami marketingu, które przez kilka ostatnich lat przechodzą ciągłą rewolucję spowodowaną pojawieniem się nowych metod promocji i reklamy, w tym opartych o sieć Internet. Właśnie ze względu na te zmiany warto zainwestować w kompetencje zespołu, gdyż jest to wyjątkowo konkurencyjna dziedzina i jednocześnie oparta nie o pracę maszyn, ale właśnie kreatywnych i dobrze wykształconych ludzi. Wspólnie z serwisem szkoleniowym Eventis.pl analizujemy ofertę najpopularniejszych szkoleń dla marketingu.

Szkolenia z pozyskiwania klientów i ich obsługi

Szkolenia dla działu marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i negocjacji od dawna cieszą się popularnością i sięgają po nie zarówno przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy, jak też wielkie międzynarodowe korporacje. Marketing, sprzedaż i obsługa klienta stanowią często niejako silnik działalności gospodarczej – de facto bez skutecznego pozyskiwania i obsługi klientów żadna firma nie może istnieć. Jakie jednak szkolenia marketingowe cieszą się współcześnie popularnością?

Od kilku lat król w szkoleniach dla działów marketingu jest tylko jeden – szkolenia z marketingu internetowego nie przez przypadek święcą tryumfy. Sieć Internet rozwinęła się w błyskawicznym tempie i dzisiaj jest ogromną dziedziną działalności biznesowej przynoszącą krociowe zyski i nieograniczone możliwości. Najpopularniejsze szkolenia z e-marketingu dotyczą pozycjonowania stron internetowych, czyli SEO (https://eventis.pl/szkolenia/seo), wykorzystania content marketingu w promocji firmy oraz zastosowania social mediów w procesie pozyskiwania i obsługi klientów.

Coraz większą popularność zdobywają jednak nowe dziedziny szkoleń marketingowych, np. dotyczące design thinking, projektowania interfejsów webowych i usability (UI/UX) czy też copywrintingu. Prowadząc działalność w dowolnej branży czy niszy biznesowej warto się nimi zainteresować i sprawdzić co mogą wnieść do naszego biznesu.

Istota marketingu

Istotą marketingu jest jednak nie tylko promocja i reklama, ale cały proces komunikacji z klientem, stąd też w marketingu sprawdzą się wszelkie szkolenia dotyczące efektywnej komunikacji, psychologii konsumenta czy nawet inteligencji emocjonalnej, które pozwalają lepiej odkrywać i analizować tzw. insighty konsumenckie. Bez tego typu działań trudno myśleć o sprawnym kreowaniu wizerunku czy budowaniu marki produkty bądź przedsiębiorstwa. U podstaw tego typu działań leży bowiem zrozumienie potrzeb potencjalnych klientów.

Pomiar efektywności marketingu

Dziedziną, która zdobywa coraz większą uwagę nowoczesnych przedsiębiorstw jest pomiar efektywności działań marketingowych oraz analityka marketingowa. Może ona dotyczyć zarówno marketingu internetowego, który poddać można dziesiątkom metod analitycznych i zmierzyć przy pomocy wyspecjalizowanych narzędzi, takich jak na przykład niezwykle popularny Google Analitycs, czyli usługa dedykowana do pomiaru i analizy stron internetowych oraz kampanii digitalowych. Nie jest to jednak jedyna metoda służąca badaniu efektywności marketingu – podstawy tego zagadnienia można poznać podczas szkoleń z controllingu marketingowego (https://eventis.pl/szkolenia/controlling-marketingowy), które pozwalają zastosować ogólne zasady analizy i pomiaru zaczerpniętego ze świata finansów do zbadania czy podejmowane przez firmę działania promocyjne przynoszą odpowiedni skutek.

Dodaj komentarz