Wielu klientów, którzy zgłaszają się do naszej agencji interaktywnej, ma pytania związane z usługą, jaką jest content marketing. Poniżej odpowiadamy na 4 pytania, które powtarzają się najczęściej. 

Content marketing – na czym polega taka usługa?

Content marketing to planowanie, przygotowywanie i promocja treści atrakcyjnych dla precyzyjnie wybranych grup odbiorczych. Celem takiego działania jest budowanie wizerunku marki w sieci, wzrost ruchu na promowanej stronie, wsparcie dla działań link buildingowych (tworzenie tzw. długiego ogona fraz kluczowych). Często content marketing jest wykorzystywany jak element strategii SEO.

Na jakiej podstawie jest budowana strategia contentowa?

Tworzenie strategii content marketingowej jest zależne od wielu czynników, wśród nich najważniejsza jest jednak grupa docelowa, do której ma przemówić dana treść. Właśnie z tego powodu przed podjęciem pierwszych działań dobrze jest zbudować tzw. persony (przedstawiające klientów idealnych), a następnie to właśnie dla nich przygotowywać content. Oczywiście zawsze trzeba pamiętać o tym, że nawet najbardziej kreatywna treść nie przyniesie żadnych efektów, jeśli pozostanie niezauważona, dlatego kluczowym etapem działań content marketingowych jest promocja, a z kolei to, jak zostanie przeprowadzona jest uzależnione od dostępnego budżetu.

Czytaj również  5 zasad tworzenia dashboardu biznesowego

Content marketing – skąd wiadomo, że działa?

W przypadku content marketingu niezwykle ważną rolę odgrywa strategia. To w czasie jej układania wyznacza się mierzalne cele, które chce się osiągnąć na określonych etapach pracy. Wśród wspomnianych celów mogą znaleźć się: wzrost liczby wejść na stronę www, wzrost ruchu na stronie www, wzrost liczby zapytań ofertowych czy też wyższa pozycja strony w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe, np. agencja interaktywna Katowice. To, jakie cele zostaną wyznaczone, jest zależne od  specyfiki danej branży oraz efektów, jakie chce osiągnąć klient, dla którego strony taka strategia jest układana.

Jako że cele wyznaczone na początku są mierzalne, łatwo można sprawdzić, czy content marketing jest skuteczny. Można to zrobić za pomocą wybranych narzędzi, które dopasowuje się do wspomnianych celów. Wśród nich można wymienić: Senuto, Google Analytics, Ahrefs czy Google Search Console.

Content marketing – jakie może przynieść efekty?

Wśród efektów, jakie można osiągnąć, najczęściej wymienia się:  wzrost ruchu na stronie www, wzrost konwersji na promowanej stornie oraz – dzięki wsparciu dla działań związanych z pozycjonowaniem – podniesienie pozycji strony www w naturalnych wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy kluczowe. Warto przy tym jednak pamiętać, że content marketing jest działaniem długofalowym, co oznacza, że powinien być usługą powtarzalną i rozciągniętą w czasie, a na pierwsze efekty trzeba poczekać nawet kilka tygodni.

Czytaj również  Współpracuj z najlepszymi! O doborze prelegentów na konferencjach branżowych

Usługa o dużym potencjale

Content marketing to usługa o bardzo dużym potencjale. Każda agencja interaktywna wie, że można ją wykorzystać na wiele sposobów, a to jakie przyniesie efekty, jest zależne od przygotowanej strategii oraz jakości jej realizacji.

Mamy nadzieję, że odpowiedzi naszych specjalistów nieco rozjaśniły tę usługę i wskazały chociaż część możliwości, jakie można za jej pośrednictwem osiągnąć.

Autor: http://webuzzeria.com