Uzyskanie wysokich not w rankingu Google to przede wszystkim rezultat bogatej treści. Aktualne artykuły o rozbudowanej strukturze to domena portali informacyjnych czy też edukacyjnych, dlatego właściciele sklepów internetowych nierzadko wpadają w pułapkę zbyt ubogiej treści, zupełnie zapominając o roli marketingu internetowego w podnoszeniu wyników sprzedaży. Jak opracować treść sklepu, aby nie tylko była dobrze oceniana przez Google, ale również by sprzedawała?

 

Przypodobaj się wyszukiwarce Google

 

Jednym z najczęściej popełnianych błędów w sklepach internetowych jest kopiowanie opisów produktów od producentów. Szczególnie w przypadku szerokiego asortymentu sprzedawcy decydują się na taką praktykę. Warto jednak poświęcić więcej czasu na ten etap budowy sklepu, ponieważ Google ocenia treści nie tylko pod względem objętości, ale również unikalności. Jeśli zespół pracowników sklepu jest za mały, aby poradzić sobie z tworzeniem setek opisów produktów, na pomoc może przyjść agencja marketingu internetowego, która zatrudnia doświadczonych copywriterów. Często koszt takiej usługi jest znacznie niższy niż koszt angażowania uwagi sprzedawców, którzy w tym czasie mogliby zająć się pozyskiwaniem klientów i planowaniem strategii sprzedażowej.

 

Twórz opisy, które sprzedają

 

Tworząc opisy produktów nie można zapominać o ich podstawowej roli, czyli informowaniu o produkcie. Zgodnie z badaniami z użyciem eye trackera osoby, wchodzące na strony internetowe czytają jej treści w kształcie odwróconej litery L. Oznacza to, że poświęcają czas na przeczytanie pierwszych 2-3 wersów, a pozostałe tylko pobieżnie przeglądają. Aby przemycić najważniejsze treści, należy przygotować opisy produktów zgodnie z tą tendencją. Opis powinien bezwzględnie zawierać pogrubienia najważniejszych treści oraz wypunktowanie cech produktu, które mogą zdecydować o jego zakupie. Opis tekstowy nie powinien być duży objętościowo. Nie jest to jednak regułą, ponieważ są grupy klientów, które chętniej zagłębiają się w treści opisów. Może to dotyczyć kobiet, które zwykle potrzebują szczegółowego opisu kosmetyków czy produktów dla dzieci, troszcząc się o ich bezpieczeństwo. W sklepie ze sprzętem komputerowym natomiast, rozbudowany opis może nie być trafionym pomysłem.

Czytaj również  Kampania leadowa. Pozyskanie ruchu na specjalnie przygotowany zestaw landing pagy.

 

Spróbuj przemycić treść

 

Stworzenie odpowiednich, unikalnych opisów produktów nie wystarczy by spełnić kryterium bogatej i często aktualizowanej treści. W sklepie internetowym istnieje jednak możliwość stworzenia przestrzeni dla wartościowych treści, które będą odgrywać jednocześnie rolę content marketingu. Można zlecić tego typu usługę agencji marketingowej, która zaproponuje prowadzenie bloga z poradami i newsami z branży lub tworzenie artykułów pomagających w dokonaniu zakupu i w bogaty sposób opisujących dostępne w sklepie grupy produktowe. Tego typu teksty to korzyść zarówno w postaci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, jak także sposób na zainteresowanie użytkowników ofertą sklepu.

 

Wypromuj swój sklep

 

Nowo powstały sklep internetowy zwykle potrzebuje wsparcia w postaci reklam, aby zaistnieć wśród użytkowników Internetu. Jedną z najskuteczniejszych form promocji jest kampania reklamowa AdWords. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, tutaj łatwo możemy zmierzyć efekty za pomocą Google Analytics. Co warto wiedzieć, gdy decydujemy się na tego typu kampanię? Warto pytać zatrudnianą do obsługi agencję, czy prowadzi raporty efektów i czy zmiany w treści reklam będą dodatkowo płatne (jest to szczególnie istotne, gdy zechcemy komunikować okresowe obniżki cen i wyprzedaże). Profesjonalna agencja powinna zacząć od konfiguracji konta w taki sposób, aby możliwe było śledzenie dokonywanych zakupów. Dane w postaci liczby odsłon reklamy i kliknięć to za mało, by ocenić skuteczność kampanii dla sklepów internetowych. Rolą kampanii AdWords w sprzedaży online jest bowiem nie tylko kreowanie wizerunku, ale również generowanie konwersji w postaci pozytywnie zakończonych transakcji.

Czytaj również  Optymalizacja witryny pod kątem seo

 

Pamiętaj o pierwszym wrażeniu!

 

Gdy już zadbamy o treści, które zapewnią nam wysoką pozycję w Google, warto także przyjrzeć się funkcjonalności samego sklepu. Aby przekonać się, czy jest on przyjazny dla użytkowników, można zamówić profesjonalny audyt badający treść sklepu, trudność dokonania zakupu i uzyskania podstawowych informacji związanych z samym sprzedawcą. Efektem takiego audytu może być znaczący wzrost liczby kupujących, poprzez uproszczenie procesu zakupowego.

 

Optymalizacja sklepu internetowego to proces, który warto powierzyć profesjonalistom. Szczególnie jeśli jest to mały sklep z 1-2 osobowym zespołem. Praca nad treścią oraz użytecznością sklepu jest czasochłonna i wymaga doświadczenia, o które trudno na początku kariery w e-commerce.

 

Autor: Anna Zalewska Widoczni.com