Województwo kujawsko-pomorskie, w ślad za innymi jednostkami samorządowymi w naszym kraju, przyjęło logo, mające stać się jego promocyjnym znakiem rozpoznawczym. Wraz z nim pojawiła się także odświeżona identyfikacja wizualna, chociaż jej atrakcyjność oraz użyteczność stoi pod dużym znakiem zapytania.

Nowy projekt jest odbierany różnie i w sumie trudno się temu dziwić, bo jego forma wydaje się być co najmniej zastanawiająca. Wykonawcy znaku prawdopodobnie starali się podejść do sprawy dość oryginalnie i chcieli przełamać funkcjonujące schematy, tylko czy aby w tym niestandardowym podejściu trochę nie przesadzili?

Czytaj również  “When Brands Go Wild” - starcie największych marek w naturze.

 

 

Czy nie zgubili istoty takiego wzoru, który ma identyfikować, wyróżniać, zapadać w pamięć, a przy okazji być łatwym w użyciu?

Na podstronie dotyczącej marki województwa czytamy, że inspiracją przy doborze barw były regionalne stroje ludowe, na których występują podobne połączenia. Zgoda. Gdyby się uprzeć, można by nawet dostrzec w tym znaku rozpostarty w tańcu strój kujawski, widziany od góry, tylko czy ludzie spoza regionu, którzy niekoniecznie muszą wiedzieć jak on wygląda, też na to spojrzą w taki sposób? Może być różnie.

Czytaj również  Niesamowicie kreatywna ulotka origami , nakłaniająca do sportu!

Więcej na http://brandingmonitor.pl/kujawsko-pomorskie-kombinacje-wizualne/