W jaki sposób growth hack design pomaga w rozwój twojej marki

Jeżeli jesteś w części marketingowców która nie może się już doczekać, kiedy będzie tworzyć „wciągające treści” w kolejnym roku, to możesz liczyć na moje pełne wsparcie! Ale co z twoją stroną, która ma pomieścić stworzone przez ciebie cenne treści?

Kiedy po raz ostatni przeszła gruntowną metamorfozę?

Zanim potencjalni i obecni klienci będą mogli zachwycić się zamieszczonymi przez ciebie treściami, będą już odwiedzać inne strony z powodu długiego czasu ładowania lub zbyt wielu linków nawigacyjnych u Ciebie. A ty będziesz się zastanawiać, dlaczego nikt nie zauważył nowego wideo lub e-booka, które według Ciebie miały przyciągnąć miliony internautów. Niestety nie możesz zlecić przygotowania nowej szaty graficznej strony, ponieważ obecna została zaprojektowana zaledwie kilka miesięcy temu….

Na czym polega growth hack design?

Błyskotliwa taktyka wojskowa Napoleona Bonaparte byłaby kompletnie bezużyteczna, gdyby nie zastęp równie błyskotliwych generałów, którzy doprowadzili jego armię do zwycięstwa. To samo dotyczy twoich planów tworzenia treści. Potrzebujesz jednolitego, responsywnego projektu strony internetowej, który podkreśli (nie przyćmi) atrakcyjne, niepowtarzalne treści, które się na niej znajdują.

I tu właśnie growth hack desing może wskazać ci właściwą drogę!

Analizuj swój plan podczas jego tworzenia

Growth hack design opiera się na zasadach metody naukowej. Zastanów się, w jaki sposób możesz osiągnąć cel (powiedzmy, że chcesz zmniejszyć wskaźniki odrzuceń strony), przeanalizuj ten plan w oparciu o dostępne dane i zastosuj lub odrzuć zmiany na podstawie wyników.

Porównać to można do instalacji artystycznej która zmienia kształt za każdym razem, gdy ktoś wchodzi na jej giętką podstawę, growth hacking design dopasowuje się do potrzeb odbiorców. Korzyści są podwójne: poznajesz nawyki internetowe swoich użytkowników, a następnie udoskonalasz swoją stronę, by uzyskać prostą i przyjemną w obsłudze witrynę, w oparciu o twarde dane. Można to osiągnąć poprzez ciągłe gromadzenie danych na temat grupy użytkowników i budowanie strony przy użyciu stałej analizy.

Jak działa growth hacking design

Ponieważ prorozwojowe projektowanie stron internetowych wykorzystuje fundamentalne założenia idei „wąskiego” toku myślenia: ciągłej refleksji i adaptacji, dzieli się na dwa etapy. Najpierw tworzysz stronę startową, a następnie samemu przechodzisz przez cykl projektowania (składający się z mechanizmów nauki, w którym eksperymentujesz, uczysz się i doskonalisz).

Etap pierwszy: strategia, strona startowa, nauka

Zaczynasz od solidnej strategii opartej na analityce. Przeważnie dzieli się to na:

Strategia:

  • Określenie celu – Jakie konkretne cele chcesz osiągnąć?Co chciałbyś udoskonalić?
  • Przegląd i analiza istniejących danych (badania ilościowe) – Może to przybrać formę spisu treści, audytu witryny itp.
  • Podział odbiorców na różne typy (badania jakościowe) – Bądź pomysłowy! Zastanów się, jakie są kluczowe problemy, z którymi spotykają się twoi odbiorcy. Czego oni prawdopodobnie szukają odwiedzając twoją stronę? Kim są z zawodu, jaką mają pozycję?
  • Tworzenie podstawowych założeń na temat użytkowników – Jaka jest najcenniejsza rzecz, jaką oferuje Twoja marka? Jakie są główne zainteresowania użytkowników? W jaki sposób uzyskają dostęp do Twojej witryny? Dlaczego szukają Twojej marki w pierwszej kolejności?

Strona startowa

W przypadku wyboru tradycyjnego projektu strony, utkniesz na etapie strategii i listy życzeń. Po uruchomieniu nowej witryny projektanci i deweloperzy stwierdzą, że projekt jest gotowy. W prorozwojowym projektowaniu, strona startowa to dopiero początek.

Twoja strona startowa jest wynikiem starannego opracowania listy życzeń i podjęcia decyzji, które czynności należy uznać za priorytetowe. W tym momencie bezwzględnie oddzielasz elementy, które miło byłoby mieć od tych które są absolutnie niezbędne.

Analizując każdą pozycję na liście, zadaj sobie pytanie:

Czy jest to niezbędne do podstawowego uruchomienia? Czy można to wprowadzić w późniejszym czasie?

Nauka: postawienie hipotezy

Pamiętasz jak w szkole podstawowej musiałeś sformułować hipotezę dotyczącą eksperymentu laboratoryjnego? W tej fazie należy zrobić dokładnie to samo. Tym razem należy zacząć od tych elementów, które są absolutnie obowiązkowe.

Hubspot rekomenduje, aby każda hipoteza obejmowała poniższe cztery zasadnicze elementy:

  • Oczekiwany wpływ
  • Wymagany wysiłek
  • Wskaźniki miary
  • Definicja ukończenia

Oto przykład hipotezy z wyżej wymienionymi elementami:

Aby więcej osób odwiedziło stronę z usługami (docelowy klient), uważamy, że należałoby dodawać recenzje na stronie głównej, co zwiększy zapytania o 20 procent.

Uznaliśmy, że tak się stanie ponieważ bazujemy na wcześniejszych danych i analizie.

Ostatni etap tworzenia twojej strony startowej powinien skupiać się wokół twoich celów, założeń i hipotez. Twoja strona w tym momencie może wyglądać na niedokończoną. W rzeczywistości jest to czysta kartka, na której wszystko, co musisz wiedzieć o swoich użytkownikach będzie się z czasem pojawiać.

Etap drugi: mechanizm prorozwojowego projektowania stron internetowych

Po uruchomieniu nowej witryny przechodzisz przez cykl nauki, tworzenia, mierzenia i wprowadzania zmian na stronie internetowej. Cykl ten nigdy się nie kończy, ponieważ twoja witryna staje się doskonalsza, odwiedza ją coraz więcej potencjalnych klientów, co generuje większą sprzedaż, a wszystko to dzieję się to w oparciu o zastosowanie metody naukowej.

 

Faza ta składa się z następujących kroków:

  1. Hipoteza

Sprawdź, czy Twoja strona startowa spełniła określone przez Ciebie cele. Po kolejnej burzy mózgów z zespołem i zebraniu danych na temat zachowań użytkowników, identyfikujesz elementy, które dobrze by było mieć i dodajesz do listy czynności, które mają zostać zrealizowane w kolejnym miesiącu. Sprawdzasz każdy element na liście i ustalasz priorytety.

Każda czynność należy do jednej z tych czterech kategorii:

  • Zwiększenie konwersji
  • Poprawa komfortu użytkowania
  • Personalizacja
  • Tworzenie zasobów marketingowych

 

  1. Rozwój

 

Włącz nowe cele, w oparciu o czynności, które według Ciebie należy wykonać w pierwszej kolejności, np. kampanie content marketing, konfigurowanie listy e-maili do wysyłki wiadomości marketingowych

  1. Mierz i Ucz się

W tym momencie musisz przejrzeć dane zebrane na etapie tworzenia. Czy twoja hipoteza została zatwierdzona czy odrzucona? Co udało Ci się osiągnąć dzięki zrealizowaniu  określonych przez Ciebie czynności? Ten etap należy wykonać wraz z pozostałymi członkami zespołu i zapytać każdego z nich, czego się nauczył.

  1. Przekaż dalej

Opublikuj wnioski i zastosuj się do zaleceń opracowanych na podstawie swoich ustaleń.

Powtarzaj! Stawiaj hipotezy, twórz, ucz się i rozwijaj podczas każdego nowego cyklu. Liczba niezbędnych cykli prorozwojowego projektowania stron internetowych zależy od aktualnych celów marketingowych i od tego, jak bardzo chcesz rozwijać swoją markę.

Ogólnie rzecz biorąc, podejście prorozwojowego projektowania stron internetowych zapewnia pełną kontrolę nad każdym etapem projektowania witryny.

Utoruj sobie drogę do sukcesu marketingowego za pomocą prorozwojowego projektowania stron internetowych

Growth hack design to bez wątpienia droga naprzód. Możesz teraz korzystać z opcji tworzenia projektu strony internetowej na podstawie twardych danych, a nie polegać na nieaktualnych założeniach i analizie „pseudo” eksperckiej.

 

 

Dodaj komentarz