Co cenią użytkownicy urządzeń mobilnych, przeglądający witryny internetowe?

PRĘDKOŚĆ ładowania się strony! To ona w dużym stopniu wpływa na to, czy zdecydują się oni na skorzystanie z serwisu bądź porzucą go dla innych treści. Każdy, kto posiada sklep internetowy lub portal, powinien zadbać o kwestię optymalizacji strony pod kątem smartfonów i tabletów. Pytanie brzmi tylko – jakie narzędzia okażą się w tym pomocne?

Ponad połowa internautów twierdzi, że chętnie wrócą na witrynę ładującą się mniej niż 3 sekundy.  Po tym czasie niestety porzucają ją. Dalsze czekanie staje się bowiem irytujące. Dlatego też stworzono pomoce, które nie tylko mierzą Page Speed, ale podpowiadają, co zmienić w serwisie, aby stał się przyjazny dla użytkowników urządzeń mobilnych.

 

PageSpeed Insights

Narzędziem służącym do określenia szybkości ładowania się witryny na tabletach i smartfonach jest PageSpeed Insights. Ocenia stronę w skali 1 do 100. Oczywiście punkty przyznawane są głównie za prędkość wczytywania się serwisu. Co najważniejsze, w PSI generowane są także istotne wytyczne dotyczące elementów wpływających na poprawienie szybkości ładowania się strony oraz rady, które pomagają je wprowadzić.

Czytaj również  10 przyczyn porzucania zakupów przez klienta w e-sklepie

Test My Site

Narzędzie dostępne od 2016 roku pozwala na podgląd witryny dla smartfonów i tabletów. Test My Site kontroluje na czas ładowania strony. Dodatkowo wskazuje również, co należy poprawić oraz zoptymalizować, aby serwis wczytywał się szybciej. Konsekwencją wprowadzenia zalecanych ulepszeń będzie oczywiście zwiększenie komfortu użytkowników.

Jak korzystać z Test My Site? Testowanie danej strony rozpoczyna się od wpisania jej URL w narzędziu. Po zatwierdzeniu zostanie ona poddany analizie. Bada się szybkość wczytywania się  oraz przypuszczalną liczbę internautów, dla których czas oczekiwania na załadowanie się będzie zbyt długi. Dodatkowo otrzymuje się informacje na temat tego, co należy zoptymalizować na wybranej witrynie. Test My Site ma też dodatkową funkcję – przedstawia, jak wygląda dany serwis w porównaniu do innych stron z branży.

Czytaj również  Rankbrain-Google oddaje swój biznes w ręce sztucznej inteligencji?

Aktualnie 41% Polaków używa urządzeń mobilnych. Dlatego poprawa szybkości wczytywania się strony na smartfonach i tabletach powinna stanowić kluczową kwestię, pozwalającą na utrzymaniu zainteresowania internautów.  Każdy sklep online oraz serwis powinien przejść optymalizację, pozwalającą użytkownikom na przyjazne korzystanie z nich.

Wybór narzędzia to dopiero początek działań nad poprawą Page Speed.  Niezbędne okażą się na pewno skompresowanie plików graficznych czy używanie pamięci podręcznej przeglądarki. Dalsze działania i etapy prac należy jednak zlecić specjalistom. Niezbędną pomoc można uzyskać od agencji Alte Media https://www.altemedia.pl, która od wielu lat pomaga firmom w tym zakresie.. Wieloletnie doświadczenie w zakresie online marketingu gwarantuje, że firma szybko i skutecznie poprawi stronę oraz  polepszy wskaźnik szybkości wczytywania się jej.