Reklamy w kinie nie tylko na ekranie, czyli o skuteczności multikanałowej komunikacji

Przedsiębiorcy dbający o promocję oferowanych przez siebie produktów bądź usług mają obecnie do dyspozycji wiele możliwości. Niemałą popularnością cieszą się ciągle takie media, jak prasa, radio czy telewizja, ale jako kanał komunikacji równie chętnie wykorzystywany jest internet. Ciekawą propozycją dla właścicieli firm poszukujących skutecznych form reklamy jest też kino.

Dlaczego kino?

O skuteczności reklamy decyduje szereg czynników. Jednym z najważniejszych jest z pewnością atrakcyjny spot marketingowy, który w ciekawy sposób pokazuje zalety skorzystania z konkretnych usług lub wybrania promowanego produktu. Warto jednak pamiętać, że na odbiór reklamy wpływają również okoliczności, w jakich klient ma z nią styczność. Emitowane w przerwach filmu spoty telewizyjne czy też reklamy w radiu bywają nierzadko lekceważone przez odbiorców, a niekiedy nawet budzą w nich zniecierpliwienie, co może wpływać na postrzeganie marki. Jeśli więc chodzi o dostępne media, kino bywa znacznie lepszym rozwiązaniem. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na atmosferę towarzyszącą wizytom w tego typu miejscach. Wyjście do kina kojarzy się z rozrywką i przyjemnością, stąd też odbiór reklamy może być bardziej przychylny, niż w przypadku spotów emitowanych w telewizji lub kampanii marketingowych prowadzonych za pośrednictwem internetu.

Reklama w kinie – działanie na wielu poziomach

Reklamy w kinie kojarzą się głównie z krótkim filmem promującym określone usługi lub produkty, który emitowany jest na dużym ekranie. To jednak nie jedyna możliwość, jaką oferują tego typu miejsca. Pamiętajmy, że przed obejrzeniem filmu widzowie muszą kupić bilet, a wielu z nich udaje się przed seansem również do stoiska z przekąskami. Przestrzeń tę można więc wykorzystać w celach marketingowych. Ekrany, na których pokazywane są spoty promujące określone oferty, naklejki na podłogach, specjalne stosika, standy, roll-upy czy hostessy – wszystkie tego typu elementy kampanii reklamowej znajdują zastosowanie przed seansem oraz po nim. Osoby odwiedzające kino oczekując w kolejce do kasy biletowej czy korzystając z oferty niewielkich barów i kawiarni mają kontakt z reklamą, dzięki czemu nazwa marki lub konkretny produkt mogą zostać łatwiej zapamiętane.

Tuż przed seansem

W wielu kinach spoty reklamowe na dużym ekranie emitowane są przed seansem i zanim zgasną światła, przez co widzowie rzadko się na nich skupiają. Inaczej jest w Multikinie, gdzie reklamy wyświetlane są po wcześniejszym wygaszeniu świateł. Dzięki temu uwaga obecnych na sali kinowej maksymalnie skupiona jest na ekranie, co w połączeniu z wysokiej jakości obrazem i dźwiękiem sprawia, że treść spotu znacznie mocniej zapada w pamięć i wpływa na większą rozpoznawalność marki. Co istotne, łatwo jest też ustalić liczbę osób, które rzeczywiście widziały reklamę – wystarczy policzyć liczbę biletów sprzedanych na konkretny seans. Reklama w kinie może więc okazać się znacznie skuteczniejsza od kampanii prowadzonych w innych mediach.