Must have w sklepie internetowym – Poradnik

Jak powszechnie wiadomo nie wystarczy otworzyć sklep internetowy aby zarabiać. Utworzenie sklepu to dopiero jeden z kroków jakie należy wykonać aby przybliżyć się do założonego celu. Oprócz dobrej jakości produktów i konkurencyjnych cen musimy też posiadać odpowiedni wygląd sklepu internetowego. A więc na co zwrócić uwagę?

  1. Po pierwsze i najważniejsze należy dodać wysokiej jakości zdjęcia produktów, najlepiej kilka zdjęć żeby produkt był widoczny dla klienta z każdej strony. Zakupy przez internet wiążą się głównie z ryzykiem, że zamówiony produkt będzie różnił się od tego przedstawionego na stronie sklepu internetowego. Dlatego tak ważne jest aby umieścić takie zdjęcia aby klient zobaczył produkt z każdej strony.
  2. Kolejną ważną sprawą są opisy nazwy i produktów. Muszą być rzetelne oraz wyczerpujące. Należy opisać wszystkie informację o produkcie – nawet te najbardziej podstawowe.
    Gdy myślimy o sklepie internetowym z odzieżą warto zawrzeć w opisie, że „modelka, na zdjęciu ma 170 cm wzrostu i nosi rozmiar M”. Pomoże to klientom wyobrazić sobie jaki rozmiar powinni dobrać dla siebie. Dodatkowo przy sklepach odzieżowych ważne są wskazówki odnośnie tego jaki rozmiar wybrać. Nie każdy klient będzie wiedział czy wasza rozmiarówka jest taka sama jak w innych sklepach, ktoś czasem nosi rozmiar XS a czasem S. Klienci nie wiedzą czy dany materiał jest elastyczny dlatego należy wszystko jak najdokładniej opisywać.
  3. Kategorie w sklepie są również bardzo istotną sprawą. Należy przemyśleć w jaki sposób podzielimy nasz towar. Złe zkategoryzowanie produktów może spowodować problemy ze znalezieniem danego produktu i pozycjonowaniem sklepu w Google. Bardzo uniwersalny i jest podział na: Kobiet/Mężczyźni/Dzieci a w ich obrębie reszta kategorii produktów. Możemy też sprawdzić w jaki sposób konkurencja podzieliła swój towar. Tak naprawdę jest kilka najczęściej stosowanych sposóbów kategoryzacji.
  4. Płatności są następnym bardzo ważnym krokiem do odniesienia sukcesu w internecie. Wiele osób zdecydowanie woli płacić za pomocą szybkich płatności gdzie płatność jest przekazywana od razu a produkt wysyłany jeszcze w tym samym dniu. Zwykły przelew internetowy nie daje nam tej wygody. Przede wszystkim opóźnia proces dostarczenia produktu.
  5. Natychmiastowa wysyłka – chyba każdy kto chce otworzyć lub ma sklep intrnetowy zdaje sobie sprawę z tego, że szybka wysyłka jest kluczem do sukcesu. Praktycznie każdy klient jest zadowolony gdy kupiony przez niego produkt jest dostarczony do niego jak najszybciej.

Gdy już upewnimy się, że zadbaliśmy o wszystkie punkty z powyższej listy, wówczas należy zastanowić się nad kanałem marketingowym naszego sklepu. Czy będzie to pozycjonowanie, kampanie AdWords a może reklamowanie produktów przez facebooka lub instagram? W zależności od tego jakie mamy produkty i do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć wybieramy odpowiedni kanał marketingowy – formę reklamy. Jeśli chcemy aby klienci zobaczyli od razu nasz sklep powinniśmy wybrać kampanie AdWords, która daje natychmiastowe efekty. Jesteśmy widoczni na samej górze w wyszukiwarce Google z oznaczeniem, że jest to reklama. Natomiast pozycjonowanie to długi proces, dzięki któremu nasza strona będzie pojawiała się wyżej w wyszukiwarce Google ale stanie się to dopiero po kilku miesiącach inwestowania – czyli płacenia firmie pozycjonerskiej. Nowe sklepy, które rozpoczynają dopiero przygodę z internetem powinny zainwestować w reklamę AdWords, a gdy się rozwinie – wówczas przyjdzie czas na inwestycję w pozycjonowanie.

Reklama w Google to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie klientów przez internet i dziś już obowiązkowy element promocji firmy. Profesjonalna reklama w Google wykonana przez firmę SMART SEO podniesie sprzedaż i większy zyski Państwa firmy.

Dodaj komentarz