Czy social media konwertują?

Współczynnik konwersji jest jednym z elementów, który służy za miarę sukcesu stron internetowych. To miarodajne źródło wiedzy dla analityków oraz marketerów, którzy wykorzystują zebrane w ten sposób dane do osiągnięcia swojego zamierzenia. Jak wygląda jednak konwersja w social media? Czy popularne i lubiane serwisy społecznościowe konwertują? Zebraliśmy dane na ten temat.

Konwersja w social media

Choć najczęściej konwersja na stronach internetowych kojarzy się przede wszystkim ze sprzedażą, jest to założenie błędne. Mówiąc bowiem o konwersji, mamy na myśli różnorodne działania służące osiągnięciu danego celu i założenia. W przypadku social media mogą być to różnorodne założone interakcje, jakie zostały postawione. Przykładowo ilość unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili stronę, czy też osób, które zapisały się na newsletter, polubiły stronę, etc. Współczynnik konwersji jest wówczas zależnością pomiędzy założonym przez użytkownika celem, a stopniem jego realizacji.

Jak odczytywać dane z metryk?

Tak jak w przypadku konwersji innych stron, także i strony social media powinniśmy analizować w sposób całościowy. Oddzielne spoglądanie na każdy z kanałów marketingowej komunikacji nie będzie wiedzą miarodajną, jeśli nie skumulujemy wszystkich danych. Tylko dzięki ich podsumowaniu i analizie całościowej otrzymujemy wymierną informację, która posłużyć może w dalszych działaniach marketingowych.

Konwersja w social media a sprzedaż

Social media mogą stanowić znakomity i miarodajny wskaźnik konwersji. Jesteśmy w stanie mierzyć ją poprzez chociażby opcje Google Analytics i proste skrypty przekierowujące na stronę sprzedażową klienta. Dzięki tego rodzaju skryptom zyskać można informacje ile osób zainteresowało się naszą stroną internetową dzięki przekierowaniom z mediów społecznościowych typu Facebook, czy z for dyskusyjnych omawiających konkretne marki.

Znakomitym przykładem potwierdzającym, że social media konwertują jest znana i ceniona marka jaką jest Dell. W okresie 2009-2010 ich działania na Twitterze doprowadziły do wygenerowania kolosalnych dochodów, szacowanych na około 6,5 mln dolarów, co stanowiło blisko 10 procent całościowego dochodu. Innym dobrym przykładem w jaki sposób media społecznościowe mogą konwertować, jest zaoferowanie bonów ze zniżką dla klientów, którzy wykorzystując dany kod podczas zakupów dają jasny sygnał o skuteczności działań marketingowych i konwersji w social media.

Wykorzystanie Google Analytics w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są znakomitym sposobem, by pozyskać grono wiernych klientów. Jednak osiągnięcie tego celu możliwe będzie jedynie przy odpowiednim wykorzystaniu tego medium, czyli dzięki dobrze przemyślanej taktyce i kampanii internetowej. Dzięki Google Analytics zyskać można wiedzę o potencjale naszych działań w popularnych mediach społecznościowych, a dzięki monitorowaniu tych poczynań podniesiemy skuteczność rozmaitych promocji.

Facebook i jego statystyki

Dość wygodną siecią społecznościową, która konwertuje rozmaite dane jest Facebook. Znajdziemy tu statystyki i narzędzia, dzięki którym będziemy w stanie zbudować strategię swojej firmy.

Rodzaje postów

Dzięki rozmaitym podsumowaniom odczytamy wiele danych wpływających korzystnie na promowanie marki, w tym pora dnia o której najlepiej publikować posty, czy jakie informacje są najbardziej lubiane przez fanów.

Dodaj komentarz