Podsumowanie roku 2015

Zbliża się koniec roku a wraz z nim pora na pewne podsumowania. W tym wpisie chciałbym skupić się przede wszystkim na moim „blożku”.

Chodź blog istnieję  od połowy 2014…

stara wersja bloga
stara wersja bloga

to stanowcze działania związane z jego zawartością oraz pozycjonowanie w sieci rozpocząłem w maju 2015 roku.

Wcześniej na blogu znajdowało się kilka wpisów związanych głównie z darmowym zasobami oraz amatorskim webmasteringiem.

Tak, więc w ciągu tego roku…

  1. Opublikowałam koło 60 wpisów, z czego z 30 to teksty „ever green” i które uznałbym za wartościowe.
  2. Umieściłem na innych stronach 4-5 wpisów gościnnych*.
  3. Na potrzeby bloga stworzyłem koło 5-6 stron zapleczowych web 2.0*. Umieszczam tam zajawki do artykułów oraz teksty trochę gorszej jakości.
  4. Stronę dodałem do kilku/kilkunastu katalogów*.
  5. Stworzyłem dość dużo kont, z niektórych korzystam aktywnie a z niektórych nie. Na niektórych forach staram się regularnie wypowiadać.

*W sumie nie wydałem więcej niż 200 złoty (w raz z domeną i serwerem). Swojego czasu oczywiście nie liczę 🙂

Wnioski:

  1. Przestałem szukać informacji o SEO w polskich Googlach.
  2. Wiedzę opieram teraz głównie na własnym doświadczeniu.
  3. Skupiłem się na ruchu z organic’a, oraz nadal nie będę chciał wydawać żadnych pieniędzy.
  4. Widzę co raz więcej przesłanek świadczących o tym, że rzuciłem się na dość głęboką wodę jeśli chodzi o tematyke i ruch z organica 🙂

Mimo:

  • braku budżetu,
  • konkurencyjnej tematyki (nie „chwilówki” ale zawsze),
  • chronicznych napadów lenistwa,
  • pracy i studiów.

Udało mi się w ciągu roku przyciągnąć do siebie:

40 tysięcy użytkowników

50 tysięcy sesji

90 tysięcy odsłon

A i jeszcze 150 lików fanpage’a –bez znajomych 😉

W przypadku organicznego ruchu (około 70-80 % całości) widać bardzo dużą tendencję wzrostową, więc będzie tylko lepiej.

Najbardziej popularne wpisy (najczęściej klikane organiki):

Gdzie założyć bloga? Blogspot vs WordPress

Zarabianie na Instagramie

Darmowe szablony wordpress 2015

Jak wybrać najlepszą platformę ecommerce?

Plany?

  • Przede wszystkim zmiana nazwy domeny.
  • Odnalezienie kogoś do współpracy.
  • Więcej wartościowych tekstów oraz więcej case’ów.
  • Trochę więcej o PPC.

Dodaj komentarz