Zbliża się koniec roku a wraz z nim pora na pewne podsumowania. W tym wpisie chciałbym skupić się przede wszystkim na moim „blożku”.
Chodź blog istnieję od połowy 2014…
to stanowcze działania związane z jego zawartością oraz pozycjonowanie w sieci rozpocząłem w maju 2015 roku.
Wcześniej na blogu znajdowało się kilka wpisów związanych głównie z darmowym zasobami oraz amatorskim webmasteringiem.
Tak, więc w ciągu tego roku…
- Opublikowałam koło 60 wpisów, z czego z 30 to teksty „ever green” i które uznałbym za wartościowe.
- Umieściłem na innych stronach 4-5 wpisów gościnnych*.
- Na potrzeby bloga stworzyłem koło 5-6 stron zapleczowych web 2.0*. Umieszczam tam zajawki do artykułów oraz teksty trochę gorszej jakości.
- Stronę dodałem do kilku/kilkunastu katalogów*.
- Stworzyłem dość dużo kont, z niektórych korzystam aktywnie a z niektórych nie. Na niektórych forach staram się regularnie wypowiadać.
*W sumie nie wydałem więcej niż 200 złoty (w raz z domeną i serwerem). Swojego czasu oczywiście nie liczę 🙂
Wnioski:
- Przestałem szukać informacji o SEO w polskich Googlach.
- Wiedzę opieram teraz głównie na własnym doświadczeniu.
- Skupiłem się na ruchu z organic’a, oraz nadal nie będę chciał wydawać żadnych pieniędzy.
- Widzę co raz więcej przesłanek świadczących o tym, że rzuciłem się na dość głęboką wodę jeśli chodzi o tematyke i ruch z organica 🙂
Mimo:
- braku budżetu,
- konkurencyjnej tematyki (nie „chwilówki” ale zawsze),
- chronicznych napadów lenistwa,
- pracy i studiów.
Udało mi się w ciągu roku przyciągnąć do siebie:
40 tysięcy użytkowników
50 tysięcy sesji
90 tysięcy odsłon
A i jeszcze 150 lików fanpage’a –bez znajomych 😉
W przypadku organicznego ruchu (około 70-80 % całości) widać bardzo dużą tendencję wzrostową, więc będzie tylko lepiej.
Najbardziej popularne wpisy (najczęściej klikane organiki):
Gdzie założyć bloga? Blogspot vs WordPress
Zarabianie na Instagramie
Darmowe szablony wordpress 2015
Jak wybrać najlepszą platformę ecommerce?
Plany?
- Przede wszystkim zmiana nazwy domeny.
- Odnalezienie kogoś do współpracy.
- Więcej wartościowych tekstów oraz więcej case’ów.
- Trochę więcej o PPC.