Współczynnik konwersji jest jednym z elementów, który służy za miarę sukcesu stron internetowych. To miarodajne źródło wiedzy dla analityków oraz marketerów, którzy wykorzystują zebrane w ten sposób dane do osiągnięcia swojego zamierzenia. Jak wygląda jednak konwersja w social media? Czy popularne i lubiane serwisy społecznościowe konwertują? Zebraliśmy dane na ten temat.
Konwersja w social media
Choć najczęściej konwersja na stronach internetowych kojarzy się przede wszystkim ze sprzedażą, jest to założenie błędne. Mówiąc bowiem o konwersji, mamy na myśli różnorodne działania służące osiągnięciu danego celu i założenia. W przypadku social media mogą być to różnorodne założone interakcje, jakie zostały postawione. Przykładowo – ilość unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili stronę, czy też osób, które zapisały się na newsletter, polubiły stronę, etc. Współczynnik konwersji jest wówczas zależnością pomiędzy założonym przez użytkownika celem, a stopniem jego realizacji.
Jak odczytywać dane z metryk?
Tak jak w przypadku konwersji innych stron, także i strony social media powinniśmy analizować w sposób całościowy. Oddzielne spoglądanie na każdy z kanałów marketingowej komunikacji nie będzie wiedzą miarodajną, jeśli nie skumulujemy wszystkich danych. Tylko dzięki ich podsumowaniu i analizie całościowej otrzymujemy wymierną informację, która posłużyć może w dalszych działaniach marketingowych.
Konwersja w social media a sprzedaż
Social media mogą stanowić znakomity i miarodajny wskaźnik konwersji. Jesteśmy w stanie mierzyć ją poprzez chociażby opcje Google Analytics i proste skrypty przekierowujące na stronę sprzedażową klienta. Dzięki tego rodzaju skryptom zyskać można informacje ile osób zainteresowało się naszą stroną internetową dzięki przekierowaniom z mediów społecznościowych typu Facebook, czy z for dyskusyjnych omawiających konkretne marki.
Znakomitym przykładem potwierdzającym, że social media konwertują jest znana i ceniona marka jaką jest Dell. W okresie 2009-2010 ich działania na Twitterze doprowadziły do wygenerowania kolosalnych dochodów, szacowanych na około 6,5 mln dolarów, co stanowiło blisko 10 procent całościowego dochodu. Innym dobrym przykładem w jaki sposób media społecznościowe mogą konwertować, jest zaoferowanie bonów ze zniżką dla klientów, którzy wykorzystując dany kod podczas zakupów dają jasny sygnał o skuteczności działań marketingowych i konwersji w social media.
Wykorzystanie Google Analytics w mediach społecznościowych
Media społecznościowe są znakomitym sposobem, by pozyskać grono wiernych klientów. Jednak osiągnięcie tego celu możliwe będzie jedynie przy odpowiednim wykorzystaniu tego medium, czyli dzięki dobrze przemyślanej taktyce i kampanii internetowej. Dzięki Google Analytics zyskać można wiedzę o potencjale naszych działań w popularnych mediach społecznościowych, a dzięki monitorowaniu tych poczynań podniesiemy skuteczność rozmaitych promocji.
Facebook i jego statystyki
Dość wygodną siecią społecznościową, która konwertuje rozmaite dane jest Facebook. Znajdziemy tu statystyki i narzędzia, dzięki którym będziemy w stanie zbudować strategię swojej firmy.
Rodzaje postów
Dzięki rozmaitym podsumowaniom odczytamy wiele danych wpływających korzystnie na promowanie marki, w tym pora dnia o której najlepiej publikować posty, czy jakie informacje są najbardziej lubiane przez fanów.