Facebook Ads, które działają? Poznaj 5 zasad tworzenia skutecznych reklam na Facebooku

Facebook przypomina żywy organizm. Aktualizacje algorytmów sprawiają, że platforma ciągle ewoluuje, a firmom i twórcom coraz trudniej nadążyć za zmianami. Jeśli zależy Ci na tym, aby jak najwięcej użytkowników mogło wejść w kontakt z Twoim fanpage’em czy ofertą, pomyśl nad reklamami Facebook Ads.

Dlaczego potrzebujesz Facebook Ads?

Czasy świetnego zasięgu organicznego minęły około 2016 roku. Od tego czasu Facebook przeprowadził przynajmniej kilka dużych aktualizacji algorytmu. Użytkownicy zaczęli widzieć coraz mniej postów od marek, blogerów itd., a więcej od znajomych oraz z grup, których są członkami. Musisz wiedzieć, że organiczne posty na Twoim fanpage’u docierają do zaledwie kilku procentów osób, które Cię obserwują. O ile w przypadku największych fanpage’ów nie ma to aż tak dużego znaczenia, o tyle dla niewielkiej, początkującej strony oznacza to „być albo nie być”.

Jedynym rozwiązaniem są reklamy Facebook Ads. Facebook bowiem ucina zasięgi i zmienia algorytm właśnie po to, aby zarabiać na kampaniach reklamowych. Na szczęście jeśli tylko są prawidłowo zaprojektowane, stargetowane, wyróżniają się treścią i mają dopasowany budżet, nie ma mowy, że nie zadziałają.

Zasada nr 1: poznaj swoich odbiorców

Jeżeli chcesz, aby Twoja działalność na Facebooku przynosiła dobre rezultaty, musisz wiedzieć, do kogo mówisz. Albo inaczej: kto prawdopodobnie zostanie Twoim odbiorcą lub klientem, kupi Twój produkt lub zainteresuje się usługą. Przydatnym narzędziem są persony. Stwórz kilka typów klientów, określ ich sytuację rodzinną, status społeczny oraz zainteresowania. Pozwoli Ci to dostosować język i przekaz. Korzystając z Facebook Ads, możesz podzielić odbiorców na grupę podstawową (użytkownicy, którzy jeszcze o Tobie nie wiedzą, a powinni), niestandardową (np. w celu remarketingu) oraz grupę osób podobnych do Twoich aktualnych klientów.

Zasada nr 2: wybierz najlepszą formę reklamy

Masz do wyboru naprawdę sporo formatów reklamowych. Jednym z najpopularniejszych są grafiki. Graficzne reklamy Facebook Ads doskonale nadają się np. do prezentowania produktów. Pamiętaj jedynie, aby być na bieżąco z wymaganiami dotyczącymi formatów oraz aby sprawdzić, ile miejsca na grafice zajmuje napis. Jeżeli nie będziesz przestrzegać tych wytycznych, kampania Facebook Ads dotrze do mniejszej liczby osób.

Coraz częściej używa się też reklam video. Masz kilka możliwości: możesz postawić na video reklamowe w aktualnościach, w relacjach oraz takie, które pojawi się jako przerywnik odpowiednio długich filmów.

Dobre wyniki notują również karuzele, czyli posty z przynajmniej kilkoma zdjęciami lub filmami, które można płynnie przesuwać. Doskonale nadają się do bardzo szczegółowego prezentowania jednego produktu lub wielu różnych produktów.

Zasada nr 3: gdzie emitować Facebook Ads? Na początku zdaj się na podpowiedzi

Nie wiesz, czy zdecydować się na reklamę w aktualnościach, w relacjach, czy w komunikatorze Messenger? A może na Instagramie? Jeżeli nie masz doświadczenia, zdaj się na wskazówki Facebooka, czyli automatyczny wybór miejsca emisji. Kampania Facebook Ads będzie prowadzona w taki sposób, aby zapewnić Ci jak największy zysk.

Zasada nr 4: zdefiniuj cel i określ budżet

Zanim ustalisz swój budżet reklamowy, zastanów się dokładnie, jaki cel chcesz osiągnąć. Czy zależy Ci na zdobyciu nowych fanów, sprzedaży produktów czy raczej na zapisach do listy mailingowej? Dzięki temu dowiesz się, ile mniej więcej musisz wydać. Następnie przetestuj różne sposoby określania stawek.

Zasada nr 5: rób coraz lepsze reklamy

Możliwe, że Twoje pierwsze kampanie Facebook Ads będą dość toporne. Prawdopodobnie nie przyniosą też spektakularnych rezultatów. To nic! Daj sobie czas na naukę oraz wypróbowanie różnych możliwości. Pamiętaj jednak, że aby osiągać coraz lepsze rezultaty, musisz poświęcić na to sporo czasu. Zastanów się zatem nad innym rozwiązaniem – może warto powierzyć to zadanie doświadczonej agencji. Agencja Facebook Ads podpowie Ci à propos grupy docelowej czy najlepszych miejsc emisji reklamy. Poza tym będzie wiedziała, jak je skonfigurować, aby przynosiły maksimum zysków przy najmniejszym możliwym budżecie.

 

Media społecznościowe to niejednokrotnie kluczowy element strategii marketingowej. Perfekcyjnie zaprojektowane i poprowadzone kampanie Facebook Ads pozwolą Ci osiągać więcej.

Dodaj komentarz