Co to jest retargeting?

Retargeting, nazywany również często remarketingiem, to forma reklamy internetowej polegająca na kierowaniu przekazu reklamowego na użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili daną witrynę internetową. Mówiąc najprościej, z retargetingiem mamy do czynienia wówczas, gdy wejdziemy np. do jakiegoś sklepu internetowego i będziemy oglądali interesujące nas produkty, jednak ostatecznie nic nie kupimy i zaczniemy zauważać reklamę tych produktów „śledzącą” nas na innych stronach www, a nawet w mediach społecznościowych. Przykładów może być naprawdę mnóstwo, jednak sam proces jest zwykle identyczny.

Strategie retargetingu

Wśród najważniejszych startegii remarketingowych wyróżnia się:

strategię retargetingu statycznego – to podstawowy wariant remarketingu, polegający na emisji tego samego komunikatu reklamowego do wszystkich użytkowników, którym chcemy się przypomnieć;
strategię retargeingu segmentowego – to wariant remarketingu, w którym komunikat reklamowy dostosowywany jest do zachowania użytkownika na stronie. Dzięki analizie behawioralnej potencjalnych klientów możemy podzielić ich na segmenty i emitować wybranym grupom docelowym odpowiednio zmodyfikowany komunikat;
strategię retargetingu dynamicznego – to najbardziej zaawansowany pod względem użytej technologii wariant remarketingu. W tym przypadku każdy komunikat jest spersonalizowany i dopasowywany nie do grup, ale do konkretnych użytkowników, na bazie akcji, jakie podjęli na stronie www.

Czytaj również  10 narzędzi znad Wisły w służbie marketerom

Najprostszą strategią jest retrageting statyczny, najbardziej uniwersalną – retargeting segmentowany, natomiast najbardziej efektywną, a jednocześnie wymagającą największego nakładu pracy – retargeting dynamiczny. Jeśli nie mamy zbyt dużo czasu na to, by uczyć się wdrażania remarketingu w praktyce, dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, takiej, jak www.pirmedia.pl .

Dlaczego warto stosować retargeting?

Retargeting pozwala przypominać się z ofertą tym użytkownikom, którzy wstępnie byli nią zainteresowani. Nigdy nie znamy powodu, dla którego np. internauta porzucił koszyk. Jedno jest jednak pewne – ten powód wcale nie musiał być bezpośrednio związany z naszą ofertą ani witryną.Takie przypominanie się i pozostawanie w kontakcie z potencjalnym klientem może sprawić, że rzeczywiście nim zostanie. Dodatkowo, remarketing pozwala dostosowywać reklamy do odbiorców, generować ruch na stronie, budować listę mailingową (np. dzięki takim narzędziom, jak ActiveCampaign), zamykać sprzedaż, a nawet dosprzedawać kolejne produkty. Poza tym, dzięki retargetingowi możemy o wiele lepiej wykorzystywać nasz budżet reklamowy.

Czytaj również  E-mailowa etykieta - jak poprawnie napisać oficjalną wiadomość?

Jaki wpływ ma retargeting na użytkownika odwiedzającego?

Remarketing najlepiej działa, gdy jest wdrażany w sposób przemyślany, a jego stosowanie nie jest tylko jednorazowym zabiegiem. Dlatego tak ważne jest, by stał się trwałym elementem strategii marketingowej i lejka sprzedażowego. Odpowiednio stosowany retargeting może stać się jednym z kluczowych ogniw w mixie kanałów, którymi z klientem komunikujemy się w wirtualnym świecie. Dzięki niemu użytkownik może ponownie podjąć i zakończyć akcję, na której nam zależało, np. dokonując zakupu czy uzupełniając formularz rejestracyjny. Warto jednak być ostrożnym w stosowaniu remarketingu, ponieważ zbyt nachalna reklama może spowodować, że użytkownik zniechęci się do powrotu na stronę – zwłaszcza, jeśli np. już kupił ten produkt w sklepie stacjonarnym. Integracja działań online i offline może sprawić, że remarketing okaże się strzałem w dziesiątkę.