Retargeting – dlaczego jest taki ważny w strategii marketingowej?

Co to jest retargeting?

Retargeting, nazywany również często remarketingiem, to forma reklamy internetowej polegająca na kierowaniu przekazu reklamowego na użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili daną witrynę internetową. Mówiąc najprościej, z retargetingiem mamy do czynienia wówczas, gdy wejdziemy np. do jakiegoś sklepu internetowego i będziemy oglądali interesujące nas produkty, jednak ostatecznie nic nie kupimy i zaczniemy zauważać reklamę tych produktów „śledzącą” nas na innych stronach www, a nawet w mediach społecznościowych. Przykładów może być naprawdę mnóstwo, jednak sam proces jest zwykle identyczny.

Strategie retargetingu

Wśród najważniejszych startegii remarketingowych wyróżnia się:

strategię retargetingu statycznego – to podstawowy wariant remarketingu, polegający na emisji tego samego komunikatu reklamowego do wszystkich użytkowników, którym chcemy się przypomnieć;
strategię retargeingu segmentowego – to wariant remarketingu, w którym komunikat reklamowy dostosowywany jest do zachowania użytkownika na stronie. Dzięki analizie behawioralnej potencjalnych klientów możemy podzielić ich na segmenty i emitować wybranym grupom docelowym odpowiednio zmodyfikowany komunikat;
strategię retargetingu dynamicznego – to najbardziej zaawansowany pod względem użytej technologii wariant remarketingu. W tym przypadku każdy komunikat jest spersonalizowany i dopasowywany nie do grup, ale do konkretnych użytkowników, na bazie akcji, jakie podjęli na stronie www.

Najprostszą strategią jest retrageting statyczny, najbardziej uniwersalną – retargeting segmentowany, natomiast najbardziej efektywną, a jednocześnie wymagającą największego nakładu pracy – retargeting dynamiczny. Jeśli nie mamy zbyt dużo czasu na to, by uczyć się wdrażania remarketingu w praktyce, dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, takiej, jak www.pirmedia.pl .

Dlaczego warto stosować retargeting?

Retargeting pozwala przypominać się z ofertą tym użytkownikom, którzy wstępnie byli nią zainteresowani. Nigdy nie znamy powodu, dla którego np. internauta porzucił koszyk. Jedno jest jednak pewne – ten powód wcale nie musiał być bezpośrednio związany z naszą ofertą ani witryną.Takie przypominanie się i pozostawanie w kontakcie z potencjalnym klientem może sprawić, że rzeczywiście nim zostanie. Dodatkowo, remarketing pozwala dostosowywać reklamy do odbiorców, generować ruch na stronie, budować listę mailingową (np. dzięki takim narzędziom, jak ActiveCampaign), zamykać sprzedaż, a nawet dosprzedawać kolejne produkty. Poza tym, dzięki retargetingowi możemy o wiele lepiej wykorzystywać nasz budżet reklamowy.

Jaki wpływ ma retargeting na użytkownika odwiedzającego?

Remarketing najlepiej działa, gdy jest wdrażany w sposób przemyślany, a jego stosowanie nie jest tylko jednorazowym zabiegiem. Dlatego tak ważne jest, by stał się trwałym elementem strategii marketingowej i lejka sprzedażowego. Odpowiednio stosowany retargeting może stać się jednym z kluczowych ogniw w mixie kanałów, którymi z klientem komunikujemy się w wirtualnym świecie. Dzięki niemu użytkownik może ponownie podjąć i zakończyć akcję, na której nam zależało, np. dokonując zakupu czy uzupełniając formularz rejestracyjny. Warto jednak być ostrożnym w stosowaniu remarketingu, ponieważ zbyt nachalna reklama może spowodować, że użytkownik zniechęci się do powrotu na stronę – zwłaszcza, jeśli np. już kupił ten produkt w sklepie stacjonarnym. Integracja działań online i offline może sprawić, że remarketing okaże się strzałem w dziesiątkę.

Dodaj komentarz