Małe i tanie gadżety reklamowe – co wybrać?

Wiele firm uczestnicząc w targach branżowych chce zostać zapamiętana przy pomocy gadżetów reklamowych. Popularność tej metody jest na tyle duża, ze właściwie każdy ma w domu coś, co jest efektem takich działań marketingowych. Zazwyczaj nawet nie znamy firmy, której logo i nazwa została na nich nadrukowana.
Wiele firm uczestnicząc w targach branżowych chce zostać zapamiętana przy pomocy gadżetów reklamowych. Popularność tej metody jest na tyle duża, ze właściwie każdy ma w domu coś, co jest efektem takich działań marketingowych. Zazwyczaj nawet nie znamy firmy, której logo i nazwa została na nich nadrukowana.

Ba, nawet nie mamy do końca pojęcia czym się zajmuje, chyba że posiada sugestywna nazwę lub bezpośrednią informację na gadżecie. Nie każdy może też wydać na takie elementy promocyjne dużo środków. Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie trzeba tego robić, zła natomiast to fakt, iż wyższy budżet wiele ułatwia, a taniość i powtarzalność mogą wręcz zniechęcić do marki. Jak więc wyjść z tego impasu? Czy są na rynku małe i tanie gadżety, które mogą godnie reprezentować firmę wybierającą ten środek reklamy?

Uwaga ogólna

Popularne, nie zawsze musi znaczyć dobre. Najczęściej chodzi tu o to, że dla jednej firmy dany gadżet będzie odpowiedni, dla innej uznany zostanie za groteskową formę reklamy. Dlatego, zawsze dobrym pomysłem jest zamawianie gadżetów promocyjnych, które nie tylko poprzez nadruk sugerują, z jaką firmą mamy do czynienia. Jeśli jest to działalność usługowa czy biurowa to długopisy, notatniki i inne tego typu małe produkty na pewno wywołają odpowiednie skojarzenia. Co ich nie wywoła? Długopis z logo centrum ogrodniczego, albo firmy zajmującej się produkcją łożysk. W takich wypadkach nie przywiązuje się uwagi do plastikowego długopisu, ale… co innego, gdyby centrum ogrodnicze zainwestowało w długopisy drewniane – wtedy koncepcja była by mniej więcej czytelna i spójna.

Breloczki do kluczy

Breloczki do kluczy w branży gadżetów reklamowych z nadrukiem to dość szeroki temat. Sam asortyment posiada całkiem sporo ciekawych propozycji, które nierzadko profilowane są pod konkretne branże. Oczywiście zdarzają się tu warianty uniwersalne, jak brelok latarka czy otwieracz, ale w ich przypadku zdecydowanie częściej chodzi o użyteczność, więc można czasem wybaczyć brak spójności tematycznej. Produkty należące do tej kategorii potrafią również zaskoczyć, a że są tanie warto zastanowić się, czy także i klient, który je dostanie będzie przyjemnie zaskoczony. Dlaczego? Asortyment ten dysponuje bowiem tak nietypowymi rozwiązaniami, jak breloki będące w istocie czyścikiem do ekranu telefonu, touch penem, poziomicą, kompasem, ściereczką do ekranu lub okularów, piłeczką antystresową, czy boją, która w razie czego utrzyma nasze klucze na powierzchni, gdyby przypadkiem wpadły nam do wody.

Coś, co zawsze zabierzesz ze sobą

Dobrym tropem przy szukaniu małego, taniego i niepospolitego gadżetu reklamowego, jest zastanowienie się, co ludzie sami by sobie zapewne nie kupili, a co mogło by im nie tylko pomóc, ale i dać satysfakcję, że ktoś zajął się za nich tym drobiazgiem. Powinno być to coś co zawsze będą chcieli zabrać ze sobą, np. w podróż. Idąc tym śladem można trafić na wiele ciekawych propozycji, a jedną z nich jest… etui na szczoteczkę. Może ono chronić włosie szczoteczki zarówno w domu (ma stosowną przyssawkę, którą bez problemu przykleimy do kafelek) jak również w podróży. Warunki zostały spełnione – rzadko kupujemy tego typu gadżet, a mając go odczuwamy satysfakcję. Jeszcze tylko zgrabnie dopasowany nadruk logo lub innej treści i tania promocja może się udać – jeśli firma, która się w ten sposób reklamuje reprezentuje branżę stomatologiczną to tym bardziej warto się zastanowić nad tego typu inwestycją.

Sklep Bewu.pl pomógł nam przy pisaniu tego artykułu.

Dodaj komentarz