Kampania AdWords – robić samodzielnie czy zlecić specjaliście?

Kampania AdWords to szansa dla wielu firm na zwiększenie swoich dochodów. Mogą z niej skorzystać za równo sklepy internetowe, firmy oferujące produkty i usługi na całą Polskę czy nawet świat, jak też małe firmy lokalne. Wiele z firm, które spróbowało reklam AdWords odniosło sukces i znacznie zwiększyło swoją sprzedaż. Zdarzają się również firm dla których reklama AdWords jest nieskuteczna lub zbyt droga. To jak będzie w naszym przypadku w dużym stopniu zależy od tego jak dobrze skonfigurowana będzie nasza kampania.

Platforma AdWords ma ogromne możliwości konfiguracyjne. Aby nasze reklamy były skuteczne musimy wybrać odpowiednie kierowanie reklam, stworzyć atrakcyjne reklamy oraz odpowiednio dobrać strategię ustalania stawek. Te trzy elementy mają kluczowe znacznie dla skuteczności reklam.

Czy możliwe jest samodzielna konfiguracja AdWords?

Wiele mniejszych firm, które chcą spróbować reklamy w Google postanawia samodzielnie skonfigurować kampanię AdWords. Ponieważ Google prowadzi nas przez konfigurację kampanii to z prostą konfiguracją poradzimy sobie sami. Zlecanie AdWords specjaliście wydaje się zbędnym wydatkiem. Zdarza się, że to wystarcza jednak znacznie częściej kończy się to zmarnowaniem pieniędzy i rozczarowaniem.

Nauczenie się obsługi Google AdWords nie jest trudne ponieważ Google udostępnia nam masę materiałów informacyjnych. Jeśli mamy dużo czasu i chęci do nauki to możemy nauczyć się prowadzenia kampanii. Trzeba jednak liczyć się z tym, że zajmie nam to minimum kilka dni, a nadal nie będziemy mieć pewności, że zrobimy wszystko dobrze. Rady Google nie zawsze są dobre i dopiero doświadczenie przy prowadzeniu kampanii pozwla zweryfikować co działa, a czego lepiej nie stosować. Musimy też pamięteć, że aby kampania była skuteczna trzeba nie tylko ją skonfigurować ale również regularnie optymalizować.

Specjalista AdWords – czy może nam pomóc?

Zamiast poświęcać czas na samodzielną konfigurację kampanii możemy zlecić ją specjaliście AdWords. Taka osoba może nie tylko pozwolić nam oszczędzić czas ale również znacznie zwiększy szansę na powodzenie kampanii. Dzięki doświadczeniu specjalista AdWords wie jakich praktyk warto się trzymać aby kampania była skuteczna, umie analizować jej skuteczność i na bierząco optymalizuje kampanię na podstawie jej wyników aby mogła dla nas jeszcze więcej zarabiać.

Koszt zatrudnienia specjalisty AdWords najczęściej zależy od budżetu miesięcznego na kampanie. Specjaliści najczęściej pobierają opłatę w wysokości 10-20% budżetu kampanii. Oczywiście jeśli zlecamy dużą kampanie za kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie to możemy wynegocjować znacznie lepsze stawki. Bardzo często zatrudnienie specjalisty AdWords bardzo szybko się zwraca dzięki dobrej konfiguracji i optymalizacji kampanii. Specjalista wie jak nie popełnić błędów, które mogą nas drogo „kosztować”.

Robić samodzielnie czy zlecić AdWords?

Po zapoznaniu się z możliwościami musimy sobie wreszcie odpowiedzieć na pytanie – czy robić samodzielnie czy zlecić Google AdWords specjaliście? Uważam, że jeśli nasz budżet na reklamy wynosi przynajmniej kilkaset złotych to zdecydowanie bezpieczniej jest zlecić kampanie specjaliście. Często już za 100-200 złotych znajdziemy specjalistę, który zajmie się nasza kampanią, a profesjonalnie prowadzona kampania zdecydowanie zwróci nam koszty. Inwestycja w prowadzenie kampanii przez specjalistę jest zdecydowanie lepszą możliwością niż marnowanie pieniędzy na kampanię, która nie jest odpowiednio skonfigurowana.

Wyjątkiem są sytuacje gdy nasz budżet jest bardzo niski. Gdy chcemy prowadzić kampanię za 100-200 zł miesięcznie to zlecanie jej na zewnątrz może być zbyt drogie. W takim wypadku możemy próbować robić kampanie samodzielnie. Wtedy warto najpierw zrobić darmowy kurs AdWords stworzony przez Google i dopiero wtedy zabrać się do konfiguracji naszych reklam.

Kupon AdWords – must have na początek

Jeśli jeszcze nie korzystaliśmy z reklam Google AdWords to możemy w 1. miesiącu kampanii skorzystać z kuponu AdWords. Są różne rodzaje kuponów ale w większości działają na zasadzie: jeśli wydamy określona kwotę w 1. miesiącu kampanii to otrzymamy za darmo określoną kwotę na dalsze reklamy. Najpopularniejsze kupony, które spotkamy to: wydaj w 1. miesiącu kampanii 100 zł, aby otrzymać 250 zł na dalsze reklamy oraz wydaj w 1. miesiącu 600 zł aby otrzymać 600 zł na dalszą kampanię. Warto skorzystać z tej możliwości. Kupon możemy uzyskać od specjalisty, który prowadzi nam kampanię lub bezpośrednio od Google.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją https://www.smart-seo.pl

Dodaj komentarz