Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym w 5 krokach.

Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym w 5 krokach?

Wiele razy podczas rutynowej ciężkiej pracy prowadzenia działalności online, wybieramy drogę na skróty. Nagromadzony stos rzeczy takich jak nieaktualne informacje, niezoptymalizowane strony produktów, brakujące dane oraz luki w metatagach SEO wraz z wciąż aktywnymi starym kuponami promocyjnymi stają się poważnym problemy.  Powodują one straty w ruchu organiczny i nieorganicznym, spadek dochodów oraz utrata szansy sprzedaży.
Podobnie jak podczas corocznej wizyty u lekarza, sprawdzenie stanu naszego sklepu polega na skorygowaniu tych niedociągnięć wraz z identyfikacją mniejszych dolegliwości, które później mogą stać się większym problemem.
W tym poście dowiesz się jak dzięki 5 krokom zaktualizować swój sklep internetowy i doprowadzić go do najlepszej kondycji.  Co po krótce powinno poprawić sprzedaży w sklepie internetowym.

Na czym polega check-up?

Sprawdzenie naszego sklepu polega mniej więcej na odcięciu się od rutynowych działań i spojrzenie na naszą stronę z innej perspektywy. Należy wykonać przegląd najważniejszych elementów, zidentyfikować niedociągnięcia i ewentualna je poprawić.

Zaczynajmy!

Na co zwrócić uwagę?

Jest sporo rzeczy, na które z pewnością należy zwrócić uwagę. Oto lista pięciu, o których  więcej w rozwinięciu.
1. Polityka sklepu.
2. Strony sklepu (o nas, kontakt, FAQ-ang. Frequently Asked Questions – zbiory najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami).
3. Lista produktów.
4. Zdjęcia produktów.
5. Kody promocyjne.

Czego szukamy?

Podczas rewizji sklepu musimy równie zwrócić uwagę na następujące sprawy:

Widoczność w wyszukiwarkach-SEO niewątpliwie jest jednym z najgłówniejszych czynników przyczyniających się do sukcesu sklepu. Często jednak bywa tak, że podczas próby postawienia sklepu, działań administracyjnych i umieszczania produktów zaniedbujemy tą bardzo ważną kwestie. Po więcej w kategorii SEO

Luki w treści – luki w treści lub brak odpowiednich informacji. Należy je niezwłocznie uzupełnić. Informację o działalności stanowią bardzo ważną część sklepu i silnie wpływają na konwersje, mam tu na myśli takie strony jak: o nas, polityka lub informację o podatku.
Nieaktualne informacje– Z czasem wszystko się zmienia. Ceny dostaw, najczęściej zadawane pytania jak i polityka sklepu. Podczas naszej analizy mamy czas na weryfikację najważniejszych zmian oraz zaktualizowanie tego, co trzeba.

Krok pierwszy #1 Rewizja techniczna

Na samym początku warto by było sprawdzić sklep pod względem technicznym. Istniej do tego wiele narzędzi. Jeśli chodzi o standardy to polecam nasz sklep przetestować znanym walidatorem. Przejdź do strony. Jeżeli nie znamy się na kodzie możemy zatrudnić na godzinę lub dwie znajomą firmę zewnętrzną. Profile kontentu i linki sprawdzamy za pomocą Ahrefs.com(jest to wersja darmowa ale pozwala nam na bardzo wiele).

Krok drugi 2# Polityka sklepu

Przed zmianami we wszystkich stronach i produktach, warto przyjrzeć się polityce sklepu. Jest to bardzo zaniedbywany element. Często tworzymy i ustawiamy go na samym początku a potem o nim zapominamy. Nadszedł czas na jego rewizję. Upewnij się, że jest przyjazny klientom, oraz chroni prawa twoje i kupujących. Zwróć uwagę na najważniejsze z wymienionych elementów:

• Polityka Dostawa
• Polityka Zwrotu Zapłaty
• Polityka Zwrotu Produktu
• Zasady wymiany walut
• Polityka prywatności

Zgodność naszego regulaminy możemy sprawdzić na stronie ministerstwa. Przejdź do strony.

Krok 3# – Optymalizacja stron

Na pierwszy ogień należy wziąć główne strony w twoim sklepie. Mam na myśli „O nas”, „FAQ” i „Kontakt” które są szczególnie ważne, ponieważ są najczęściej odwiedzane  oraz często silnie wpływają na konwersję i ogólną wizję klienta.

Na tych stronach zwrócimy uwagę na następujące rzeczy:

Jasność przekazu

Każda strona powinna mieć wyraźny i określony cel. Zadaj sobie pytanie, czy komunikat jest jasny i oraz zwięzły? Czy tytuł pasuje do treści? Czy gość otrzymuję odpowiedź której szukał i jest łatwa do odnalezienia?

SEO (Search Engine Optimization)

Jeśli  postępujesz jak większość ludzi, w twoim sklep brakuje wiele tytułów oraz informacji w meta tagach. Tytuł strony, meta opisy i URL odgrywają znaczącą rolę w widoczności w wyszukiwarkach. Wypełnienie ich może znacznie pomóc Google lepiej „zrozumieć”, o czym jest sklep, jak również zwiększyć szanse, że nasza strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Spójrz na każdą stronie i zoptymalizuj te trzy elementy oraz upewnij się, że spełnia następujące parametry:

Tytuł: Do 70 znaków ( Dla bezpieczeństwa 50-60 znaków.).
Meta Description: do 160 znaków zawierających jedno ze słów kluczowych.
URL: Adres URL powinien być idealnie krótkie zawierają odpowiednie słowa kluczowe zgodne ze stroną.

Uwaga: Należy uważać, podczas zmiany adresu URL naszych stron. Jest to zmiana zasadniczego adresu, co za tym idzie linki na stronach zawierające nasz stary adres przestaną działać. Warto to robić na samym początku. Jeżeli jednak nalegasz na zmianę adresu URL dla celów SEO, przeczytaj więcej na na temat przekierowań redirect 301. Przejdź do strony.

Brakujące informacje

Sprawdź dwa razy, aby upewnić się, że wszystkie informacje są w pełni kompletne. Czy Twoja FAQ jest tak kompletne jak to może być? Warto rozważyć przegląd wiadomości e-mail z klienta w ostatnim roku. Najczęściej zadawane pytania należy umieścić w sekcji FAQ. Może to pomóc w konwersji i zmniejszyć czas spędzony na odpowiadanie klientom.

Krok 4# Lista produktów

Po analizie stron głównych witryny, teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się najważniejszym częściom na naszej stronie, tzn. stronom produktów. Strony te są bardzo ważne, nie tylko ze względu na SEO (generowania ruchu), lecz także przekształcenie tego ruchu w sprzedaż. Muszą być zweryfikowane i zoptymalizowane nie tylko pod kątem użytkowników, ale również Google.
Rzućmy okiem na najważniejszych elementów, które trzeba wziąć pod uwagę, aby doprowadzić naszą listę produktów do doskonałej formy:

Zdjęcia na stronie

Aktualizacja– Po uruchomieniu sklepu internetowego, Twoje zdjęcia należą do najistotniejszych elementów wpływających na widocznoś w wyszukiwarkach oraz konwersję. Nasza analiza  to czas, w którym należy zapoznać się ze wszystkimi swoimi zdjęć i zaktualizować te, które wymagają odświeżenia.
Warto również wziąć pod uwagę następujące informacje dotyczące każdego produktu i użytych obrazków:

Prawo do zdjęci – Pierwszą pytanie, które musimy sobie zadać to te, czy jesteśmy właścicielem praw do wszystkich zdjęć? Chodź zdarza się to często to należy pamiętać, że wykorzystywania zdjęć produktów z innych sklepów bądź z wyszukiwarki Google(bez określonych praw) jest związane z łamaniem prawa i może skutkować sporymi nieprzyjemnościami.
Tagi ALT obrazu – Upewnij się, że każdy obraz jest odpowiednio oznaczone. Tagi ALT „pomagają” wyszukiwarkom „zrozumieć”, jaki jest temat zdjęcia oraz pomaga stronie oraz oferowanym produktom pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w wyszukiwarce obrazów.

Wygląd i format– zdjęcia mają być doskonałej jakości przy zachowaniu odpowiedniego formatu. Nie mogą też zbyt dużo ważyć. Dla zachowania równowagi należy używać odpowiednich wtyczek bądź programu do konwertowania zdjęć.

Opisy produktów

Wraz ze zdjęciami produktów, Twoje opisy w są jednym z najważniejszych aktywów w naszym sklepie.

Przy każdym produkcie, należy zadać sobie pytanie:

Czy wszystkie opisy produktów są oryginalne i nie zostały skopiowane ze strony dostawcy / producenta?

Czy zwierają wszystkie istotne informacje i szczegóły techniczne, których potrzebują gość, aby móc podjąć decyzję?

Czy opis produktów wydają się przekonujące i sprawiają, że ktoś chce nasz produkt kupić?

Jeżeli nie chcesz robić tego sam możesz zawsze poprosić stażystę;) lub zlecić to copyrighterowi. Na każdej stronie produktu należy również zwrócić uwagę na to samo, o czym mowa w punkcie trzeci w podpunkcie SEO. Doskonały opis z pewnością poprawi konwersję a co za tym idzie sprzedaż w naszym sklepie intrnetowym.

Krok 5# – Przegląd Kupon / Kody promocyjne

Część sprawdzania Twojego sklepu powinno również obejmować przegląd wszystkich kodów ze zniżkami. Sprawdzenie odpowiednich dat oraz ustawienie zakończeń. Nieusunięte kody promocyjne mogą z czasem pojawić się na stronach typu przejdź do strony pozwalając każdemu użytkownikowi z niego skorzystać, długo po czasie promocji. Spójrz na każdy kodu i usuń ten, które nie jest już ważny.
Po zakończeniu wymienionych powyżej kroków,  zaznacz ten dzień w kalendarz oraz powtarzać regularnie cały proces. Dzięki temu treści i ukierunkowanie słów kluczowych dla SEO, będzie bezpłatnym zwiększeniem ruchu oraz konwersji.

 Mam nadzieję, że dzięki tym kilku taktykom wiesz już trochę więcej na temat tego, jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym.

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat e-biznesu  zapraszam do kategorii e-commerce.

Dodaj komentarz