Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 6 podstawowych taktyk marketingowych.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 6 podstawowych taktyk marketingowych.

26 stycznia 2015 13 By Prometeusz

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?  6 podstawowych taktyk marketingowych.

Jako właściciel sklepu online, troszczący się o zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, na co dzień starasz się odnaleźć lub zwiększyć źródła ruchu na twojej stronie. Jednak nie zawsze okazuję się to skuteczne. Ile razy pieniądze, czas i nowe metody nie przynosiły pożądanego skutku, a niska konwersja albo jej brak spędzał Ci sen z powiek?

Reklamy na Facebook, Google AdWords, SEO, blogi, social media oraz wpisy gościnne są ciekawymi metodami kreowania ruchu. Niestety, nie zawsze działają aż tak skutecznie jak oczekiwaliśmy. Przyczyną tego może być wiele czynników. Często powodem tego jest tzw. „dziurawe wiadro”. Oznacza to mniej więcej tyle, że strona pozyskuje użytkowników tak szybko jak ich traci.

W tym poście opowiem Ci o sześciu fundamentalnych taktykach marketingowych, które w znacznym stopniu pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internatowym. Podpowiedzi sprawią, że klient bez przeszkód przejdzie proces sprzedażowy lub zachęcony reklamą wróci do naszego koszyka.

Nadszedł czas, aby naprawić „cieknące wiadro” oraz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym!

Poznajmy wroga, czyli jak wyglądają nasze przecieki?

Istnieje wiele powodów, przez które nasze otwory w ogóle istnieją. Zapewne każdy biznes e-commerce ma swoje (nawet minimalne) dziury w wiadrze. Niektóre z nich są po prostu większe niż inne albo bardziej rozpowszechnione. Mogą to być takie rzeczy jak złe opisy produktów lub ich liche zdjęcia, kiepska i myląca nawigacja czy może zbyt wysokie ceny wysyłki. To jedne z podstawowych rzeczy, na które musimy zwrócić uwagę, gdy nie wiemy jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Jednak wiele razy nasz gość po prostu nie był gotów na zakup, a my pozwoliliśmy mu po prostu odejść.

Jak faktycznie działa sprzedaż e-commerce?

W rzeczywistości i w większości przypadków klient nie dokonuje zakupu za pierwszym zamachem.

Podczas zamiany naszego gościa w klienta wielu z nich będzie wymagać licznych „punktów styku” i zaczepek. Może to trwać dzień, dwa lub nawet kilka tygodni. Jednak bez naszych działań i właściwej taktyki marketingowej po opuszczeniu witryny przez klienta jedyne, na co możemy liczyć, to jego pamięć (często dobra, lecz krótka), która skłoni go do powrotu i dokonania zakupu.

Poprzez wdrożenie kilku taktyk marketingowych używanych przez wiele firm e-commerce można znacznie zwiększyć swoje szanse na dokonanie sprzedaży. Dodatkowo, gdy użytkownicy nawet wyciekną z wiadra, to dzięki naszym działaniom możemy sprawić, że powrócą.

Rzućmy okiem na jedną z przykładowych firm, bezbłędnie wykonującą te taktyki.

CASE STUDY

DODOcase ma strategie marketingową, które łata tyle dziur w swoim wiadrze, ile to możliwe, aby uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji (ROI) na reklamę. Nie tylko dbają oto, aby utrzymać swojego klienta w lejku, ale także wdrażają kilka strategii, które przywracają ich gościa na drogę zakupową.

Czytaj również  Sello aplikacji od Shopify pozwala na jeszcze szybszą sprzedaż.

Spójrzmy więc na ich taktykę i podkreślmy niektóre z kluczowych działań marketingowych, które pokazują jak prawidłowo zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

1. Na początek, nie ma wątpliwości, że dokładnie opracowali design sklepu. Mają doskonałej jakości fotografie oraz skrupulatne opisy produktów. Strona ładuję się szybko i jest dostosowana dla użytkowników mobile. Zastosowane są tu wszystkie standardowe sposoby pozycjonowania on page.

1

2. Dodajmy produkt. Zostaliśmy przeniesieni do klarownego koszyka.

2

3. Po zatwierdzeniu sklep sugeruje nam kilka innych produktów, którymi możemy być zainteresowani. Kusimy się i dodajemy skórzany portfel.

4

4. Hmm, 220,24 dolarów to teraz trochę zbyt drogo. Być może trochę poczekam i kupię później. Zamknijmy kartę. (Proszę nie gniewać się na brak polskich realiów. Lokalizacja angielska nie pogarsza merytorycznie przykładu).

3

5. Wow, to dobry interes. 10% zniżki na produkty po dołączeniu do listy e-mailowej. Dodajemy nasz adres e-mail. Być może skorzystamy z naszej zniżki trochę później.

5

6. 24 godziny później:

E-mail z DODOcase. Zobaczmy, co mają do powiedzenia:

6

7. Następnego dnia podczas przeglądania jakiejś informacji na temat nowego iPhone, spójrzcie, co widzimy. Ogłoszenie retargetingowe na stronie z DODOcase oferujące nam 20% zniżki. Nasz sklep zaczyna wyglądać coraz bardziej kusząco.

7

8. Kolejny dzień później, podczas przeglądania Facebook znów mamy coś. Kolejny przypominacz z rzędu  pochodzący z ich strony, oferujący 20% zniżki oraz kuszący do powrotu i zakończenia naszego zakupu.

8

9. Marketing DODOcase nie kończy się na sprzedaży. Po dokonaniu zakupu, proponowana jest nam pewna oferta polecającego. W tym przypadku, DODOcase oferuje klientom 20 dolarów za każdego klienta, który przez polecenie dokona zakupu, a sami kupujący otrzymają 15% zniżki przy swoim pierwszym zakupie.

9

Więc jak nasz przykładowy sklep odpowiada na nasze pytanie „Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?”

Jak widać z przedstawionego powyżej case study, nasi marketerzy wykonują dużo czynności oraz posiadają dość kompleksowy plan marketingowy, który wykorzystują w celu jak najlepszego wykorzystania ruchu na stronie, zarówno płatnego jak i organicznego.

Rzućmy okiem na szczegóły:

Proponowane produkty – są bardzo ważne, ponieważ dają ci ostatnią szansę, aby zaprezentować twojemu klientowi produkty komplementarne, którymi, po pierwsze, mogą być zainteresowani, po drugie, mogą poprawić ich odczucie (na przykład propozycja baterii dla urządzeń, które ich wymagają), po trzecie i najważniejsze, zwiększą średnią wartość zamówienia. Jeżeli mi nie wierzysz, to jeden z analityków sklepów Forrester twierdzi, że tego typu produkty są odpowiedzialne za 20% do 30% dochodów z e-commerce.

Newsletter oraz Popup – podczas próby opuszczenia strony ze względu na brak chęci zakupu lub brak gotowości do zakupu, zostaje nam wyświetlony popup mający zainicjować reakcję (call-to-action). W tym przypadku marketingowcy proszą o zapisanie się do ich newslettera jednocześnie proponując 10% zniżki w nadziei, że skusimy się jednak na zakup.

Choć należy pamiętać, że pojawienie się popup dla niektórych ludzi jest irytujące, to niemal w każdym badaniu konwersji ma on najlepsze wyniki. W dalszej części dzięki naszym leade’om możemy w skuteczny sposób przyciągnąć potencjalnego kupca z powrotem na naszą stronę.

Pamiętaj, że e-maile są konsekwentnie oceniane jako najlepszy kanał marketingowy o największym ROI.

Czytaj również  Jak stworzyć e-booka? | content marketing

Email o opuszczonym koszyku – są standardem w świecie e-commerce. Średnio 68% potencjalnych klientów opuszcza swój koszyk bez zakończenia zakupu. Są to osoby, które miały wystarczająco dużo zainteresowania, aby przeglądać nasze produkty oraz dodały pozycję do swojego koszyka, zakończyły pierwszy etap realizacji transakcji, ale zdecydowały się w pewnym momencie porzucić swoje koszyki. Maile o niedokończonych zakupach mogą zwrócić klienta z powrotem do ukończenia transakcji, gdy jeszcze o tym w miarę pamięta.

Adwords Retargeting – następnego dnia DODOcase rozpoczął retargeting korzystając z wyświetlania reklam w sieci. Retargeting pomaga wzmocnić swoją markę i służy jako przypomnienie o sobie swoim ostatnim odwiedzającym. W tym konkretnym przypadku, DODOcase za powrót oferował 20% zniżki. Retargeting reklamy okazały się o wiele bardziej skuteczne niż tradycyjne reklamy online. Udowodniono, że reklamy retargeting są bardziej efektywne od klasycznych. W niektórych przypadkach osiągały 70-procentową skuteczność konwersji.

Facebook Retargeting – ponownie, kilka dni później, rozpoczęto retargeting na Facebooku z tą samą propozycją 20% zniżki. Po połączeniu tych dwóch mediów stało się niemal nieuniknione, że do klienta trafi jedna z proponowanych reklam.

Skierowana Oferta – po zakończeniu transakcji DODOcase oferuje klientom 20 dolarów za każdego klienta, który przez polecenie dokona zakupu, a sami kupujący otrzymają 15% zniżki przy swoim pierwszym zakupach.

Polecenie produktów swoim znajomym jest niesamowicie ważne, ponieważ stanowi doskonałą okazję do zdobycia najnowszych i zadowolonych klientów.

Jest to również okazja na pogawędkę o twoim sklepie i związanymi z nim usługami. Niejedne badania wykazują, że ludzie przekonani przez rekomendacje znajomego są najbardziej skłonni do zakupu. Według Nielsen, ludzie są cztery razy bardziej skłonni do wyboru pewnego produktu w przypadku polecenia go przez znajomego.

 Mam nadzieję, że dzięki tym kilku taktykom wiesz już trochę więcej na temat tego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat e-biznesu  zapraszam do kategorii e-commerce.