Prowadzenie własnego sklepu w Internecie wiąże się z wieloma korzyściami dla przedsiębiorstw. Właściciele takich firm nie muszą obawiać się zbyt wysokich kosztów utrzymania biura czy lokalu, w którym produkty byłyby wystawione na sprzedaż. Do płynnego funkcjonowania wystarczy powierzchnia magazynowa o odpowiedniej wielkości oraz mniejsza, niż ma to miejsce w przypadku sklepów tradycyjnych, liczba pracowników.

Wszystko ma oczywiście swoje wady. W przypadku prowadzenia działalności w Internecie kluczową kwestią jest wyróżnienie się w Internecie na tle konkurencyjnych firm oraz uzyskanie jak największych zasięgów dla naszego sklepu.

Dobrze przeprowadzone kampanie SEO gwarancją ruchu w witrynie sklepu

Marketing SEO zwykłych stron dostępnych w Internecie oraz sklepów internetowych na Magento nie różni się od siebie w znacznym stopniu. W jednym i drugim przypadku celem jest dotarcie do dużej liczby użytkowników. Cały proces optymalizacji sklepu pod kątem SEO rozpoczyna się od nazwy.

Prawidłowo skonstruowany tytuł powinien być oczywiście intrygujący dla odbiorcy oraz niecodzienny, jednak pod jakimś względem powinien nawiązywać do produktu, który w witrynie sklepu ma się finalnie znaleźć.

Kampanie SEO pomogą poprowadzić stronę na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ale pod warunkiem przemyślanego stosowania słów kluczowych w trakcie budowania zaplecza. Dobrym pomysłem jest stosowanie fraz, które będą odpowiadały typom poszczególnych produktów dostępnych w sklepie.

Witryny firmowe oraz blogi, które są pozycjonowane, powinny zawierać dużo wartościowych dla użytkownika treści, gdyż tylko wtedy wszelkie kampanie SEO będą miały rację bytu. W przeciwnym wypadku użytkownik nie będzie zaglądał na stronę, ponieważ nie będzie miał w tym żadnego celu.

Czytaj również  Wspaniałe zagranie PR-owe

W jaki sposób sklepy na Magento wygrywają z konkurencją?

Właściciel sklepu dostępnego w Internecie, który zdecyduje się na współpracę z Magento, już na starcie zyskuje sporą przewagę nad konkurencją. Duże doświadczenie zespołu oraz bezproblemowa komunikacja z klientem, pozwolą na wybudowanie wysokiego jakościowo zaplecza, które nie będzie ignorowane przez roboty Google.

Sklepy na Magneto posiadają również witryny, które są responsywne, a więc dopasowują się do wielkości ekranu urządzenia, którym aktualnie posługuje się użytkownik.

To ważne przede wszystkim dlatego, że jak wynika z badań, coraz więcej ludzi dokonuje przeróżnych zakupów w Internecie właśnie przy pomocy urządzenia mobilnego. Charakterystyczną cechą dzisiejszego użytkownika sieci jest niecierpliwość. Dlatego witryna sklepu nie może zbyt długo się ładować, a jej interfejs powinien być przejrzysty i dawać jasny komunikat co do produktów, jakie można nabyć w tym miejscu.

Przykładem są tutaj osoby, które uruchomiły swoje sklepy na Magneto. Posiadają oni dostęp do rozbudowanego menu, które umożliwia wybudowanie prezencji strony jasno i przejrzyście.

Jak skutecznie przeprowadzać kampanie SEM?

Internauci wykazują większą tolerancję w stosunku do reklam, które pojawiają się w niewielkich oknach w dowolnej części witryny. Taki baner internetowy nie jest dla użytkownika zbyt nachalny i w większość przypadków zawiera jedynie krótką oraz treściwą informację o produkcie czy usłudze.

Czytaj również  Facebook wprowadza nowe narzędzie do zakupów online. Może się stać poważną konkurencją dla sprzedażowych gigantów

Jeśli treść zawarta w reklamie zainteresuje odbiorcę, wtedy po kliknięciu na nią, zostanie przekierowany na odpowiednią stronę internetową. To właśnie na takim systemie linków sponsorowanych opierają się kampanie SEM, prowadzone przez takie firmy jak choćby ta: http://auroracreation.pl/uslugi/strategia.

Są one uzupełnieniem optymalizacji SEO. Coraz więcej przedsiębiorstw na polskim rynku oprócz budowania zaplecza decyduje się również na takie właśnie kampanie. SEM czyli Search Engine Marketing pozwala na lepsze i bardziej precyzyjne dotarcie do klientów, którzy będą potencjalnie zainteresowani produktem dostępnym w witrynie sklepu internetowego.

Długofalowo przekłada się to na wzrost sprzedaży produktów lub usług, a więc na większe zyski. Przy dobrze dobranej strategii SEO oraz zainteresowaniem użytkowników systemem linków sponsorowanych, witryna sklepu wyróżni się na tle konkurencji i będzie miała szansę dotrzeć do jak największej liczby nabywców.

Wszystko ma oczywiście swoje wady. W przypadku prowadzenia działalności w Internecie kluczową kwestią jest wyróżnienie się w Internecie na tle konkurencyjnych firm oraz uzyskanie jak największych zasięgów dla naszego sklepu.