Marketingowcy chcą zarabiać więcej

 Brand Managerowie oczekują 20% wzrostu zarobków w przypadku zmiany pracy – wynika z badania przeprowadzonego przez HRK FMCG. Finanse motywują marketingowców do zmian zawodowych bardziej niż awans stanowiskowy.

Jeszcze kilka lat temu oczywistym wydawało się, że średni poziom zarobków w sprzedaży jest wyższy niż w marketingu. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat trend ten zmierza coraz bardziej w kierunku równowagi i obecnie można zaryzykować stwierdzenie, że oczekiwania finansowe Brand Managerów są już niemal na tym samym poziomie, co Key Account Managerów.

Z badania „Brand Managerowie na rynku FMCG – oczekiwania i zmiany zawodowe” przeprowadzonego przez HRK FMCG  wynikają ciekawe wnioski na temat aktualnych zarobków i oczekiwań finansowych w marketingu.

Stanowisko vs. finanse

Jak pokazują wyniki badania, osoby zatrudnione na stanowiskach Junior Brand Managerów oczekują przy zmianie pracy wzrostu pensji o około 30%. Większość rynku JBM wskazuje, że oczekiwany poziom zarobków plasuje się w przedziale 8-10 tys. zł (36%) oraz 11-13 tys. zł (28%). Mowa o kwotach wynagrodzenia brutto. Przykładowo osoby zarabiające obecnie pomiędzy 5-7 tys. zł brutto w przypadku zmiany pracodawcy chciałyby otrzymywać wynagrodzenie na poziomie 8-10 tys. zł. – W tym miejscu warto jednak zauważyć, że osoby na stanowiskach, które zawierają w nazwie słowo „junior”, przy przejściu do innej firmy oczekują również awansu na stanowisko Brand Managera – mówi Ewa Belczewska, Recruitment Consultant HRK FMCG.

Bardziej otwarci na podjęcie pracy na takim samym stanowisku, jak obecnie zajmowane, lecz pod szyldem innego pracodawcy są wspomniani Brand Managerowie. Dla tej grupy zawodowej awans stanowiskowy ma mniejsze znaczenie, a kluczowe w podejmowaniu decyzji dotyczących zmian zawodowych  są właśnie finanse. Oczekiwane wzrosty zarobków przy zmianie firmy to około 20%. Niespełna połowa respondentów zadeklarowała obecne zarobki na poziomie 10-13 tys. zł. Prawie 45% rynku ma oczekiwania finansowe na poziomie 14-16 tys. zł.

W przypadku Senior Brand Managerów aż 47% respondentów zadeklarowało, że ich obecne zarobki znajdują się w przedziale 14-16 tys. zł. W związku z tym w przypadku zmiany pracy ich oczekiwania finansowe wynoszą 17 tys. i więcej (67%).

Popularne dodatki

Respondenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez HRK FMCG zostali zapytani z jakich benefitów obecnie korzystają. Aż 86% uczestników badania wskazało opiekę medyczną, 72% system premiowy i dofinansowanie zajęć sportowych. 59% ankietowanych korzysta z ubezpieczenia na życie dofinansowanego przez pracodawcę. Jako benefit badani wskazali również możliwość udziału w minimum 2 szkoleniach w roku (48%).

Bardzo mały odsetek korzysta obecnie z samochodu służbowego, jako benefitu (<2%). Wyraźnie ujawnia się trend rezygnacji z auta, jako narzędzia pracy w marketingu w firmach z branży FMCG. Nadal oferują je głównie organizacje, w których wynika to ze specyfiki stanowiska, czyli tam gdzie samochód rzeczywiście jest wykorzystywany w codziennej pracy (np. wyjazdy do klientów, fabryk itp.) – komentuje Ewa Belczewska.

 

………………………………………

Kontakt dla mediów:

Ilona Olejarz

Marketing Specialist

ilona.olejarz@hrk.pl

tel. +48 723 239 975

 

 

 

Dodaj komentarz