Czym zajmuje agencja marketingowa?

Na rynku działa coraz więcej agencji marketingowych. Czym dokładnie zajmują się takie agencje i czy zakres ich usług jest taki sam, jak agencji reklamowych i kreatywnych? Warto mieć podstawową wiedzę na ten temat, zwłaszcza, że takich agencji jest naprawdę dużo, w szczególności w Warszawie. Zachęcamy do lektury.

Agencje marketingowe

Zadaniem agencji marketingowej jest zbudowanie pozytywnego wizerunku całej firmy bądź
danego produktu. Oczywiście oferty, na przykład agencji marketingowych w Warszawie,
które znajdziemy w internecie i innych źródłach są bardzo rozbudowane. Najczęściej zakres
usług obejmuje tworzenie stron internetowych i sklepów internetowych, prowadzenie
kampanii w mediach społecznościowych, content marketing, projekty graficzne oraz
marketing szeptany. Idąc do takiej agencji, możemy mieć pewność, że sztab specjalistów
przygotuje dla nas idealne rozwiązania.

Agencje reklamowe

Agencja reklamowa to nie to samo co agencja kreatywna. Zakres usług agencji reklamowej to
zazwyczaj przygotowanie plakatów, jak również ulotek, spotów telewizyjnych i radiowych.
Ponadto, agencje reklamowe przygotowują projekty opakowań różnego rodzaju produktów,
jak również bannery i szyldy.Oczywiście, wszystko zależy od konkretnej agencji, oferty mogą
różnić się – zwłaszcza, że agencji reklamowych jest bardzo dużo, w szczególności w
Warszawie, a każda z nim ma inne pomysły na różnego typu projekty.

Agencje kreatywna

Agencje kreatywne w dużym stopniu w swych działaniach wykorzystują internet – zajmują
się między innymi działaniem w mediach społecznościowych czy tworzeniem stron
internetowych. Ponadto, zespół agencji kreatywnej stworzy dla nas logo, nazwę firmy, a w
razie potrzeby wesprze w zbudowaniu targetu oraz, jeśli dopiero rozpoczynamy własną
działalność, w opracowaniu planu zaistnienia na rynku.

Oferty agencji marketingowych

Oczywiście wszystko zależy od konkretnej agencji, większość z nich – zarówno
marketingowe, jak również kreatywne i reklamowe mają własne strony internetowe. Na
stronach zazwyczaj znajdziemy kilka słów o agencji, zespole, który ją tworzy oraz dokładny
opis usług – w pełni profesjonalne agencje załączają również portfolio, dzięki któremu klient
może zapoznać się z dotychczasowymi efektami pracy specjalistów.

Którą agencję wybrać?

Wielu przedsiębiorców poszukiwania rozpoczyna od internetu i od wpisania w wyszukiwarkę
haseł typu: agencja marketingowa Warszawa, agencja kreatywna w Warszawie czy agencja
reklamowa Warszawa. Co jednak, gdy otrzymujemy wiele wyników i już sami nie wiemy,
które rozwiązanie będzie dla nas najlepsze lub po prostu nie rozumiemy czym dokładnie czym
zajmuje się dana agencja.
W takim przypadku zawsze można zadzwonić, napisać e-maila, umówić się na spotkanie.
Specjaliści z pewnością wyjaśnią każdą wątpliwą kwestię i rzecz jasna, przygotują ofertę,
która będzie w 100% dostosowana do naszej firmy oraz grupy docelowej, do której chcemy
dotrzeć.
Istotne jednak, abyśmy przed wielkim poszukiwaniem odpowiedzieli sobie na pytanie, jaka
reklama nas interesuje i w jaki sposób chcemy dotrzeć do klientów. Czy wystarczą bannery i
ulotki, czy też zależy nam na fajnej stronie internetowej na pierwszej stronie wyszukiwarki
czy też jesteśmy zainteresowani kampanią reklamową dla naszych produktów bądź usług.

Na koniec

Na koniec pragniemy tylko dodać, że fajna reklama z pewnością zaprocentuje – dzięki niej
może zwiększyć się ruch na stronie firmy oraz rozpoznawalność naszej marki. Życzymy też
wszystkim przedsiębiorcom, by ich biznesy rozwijały się szybko i prężnie a klientów wciąż
przybywało. Powodzenia!

Dziękujemy portalowi Kumaciogarnieci.pl – Projekty WWW i reklama online oraz offline.

5 komentarzy

  • Osobiście zaczepiłbym agencje która zrobi mi idealna reklame w internecie:) obecnie największe pole do popisu, duże social i bardzo szybki przekaz informacji. No ewentualnie standardowa reklama przez sezonowymi sprzedażami to ma dobre oduczcie w sprzedażach.

  • Fajnie i zgrabnie napisany artykuł! Osobiście jeszcze bym dorzucił do zestawienia, albo bardziej w całym zestawieniu wyszczególnił Agencje SEO oraz Agencje Content Marketingowe. Pierwsze z nich po to by móc długofalowo wzmacniać wizerunek marek w wyszukiwarkach. Drugie po to by pomagały w komunikacji z klientami i wraz z Agencjami SEO wojowały w wyszukiwarkach (w końcu Content is King). Dzięki za ten wpis! Pozdrawiam.

  • W artykule dobrze jest wyjaśniony zakres prac w agencjach marketingowych i reklamowych. Dodałbym jeszcze informacje o domach mediowych – tutaj okazuje się, że wiele osób nie zna zakresu czynności, które można zlecić.

Dodaj komentarz