Budowanie świadomości marki: 3 najlepsze wskazówki

Zwiększenia obecności na rynku

Ponieważ branża fashion e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjna,
zwiększenie świadomości marki nie jest proste. W takim scenariuszu firmy, które nie
wywierają wpływu na ludzi, nie budują lojalnej bazy zwolenników marki – polegną.
Według firmy eMarketer, wydatki na reklamę na całym świecie wyniosą do końca 2020 roku
674,24 mld dolarów. Szacuje się, że biznes fashion e-commerce wzrośnie z 126 miliardów w
2017 r. do 200 miliardów do roku 2020.
Jeśli zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby Twoja firma wyróżniła się od reszty,
Answear.com postanowił podsunąć Ci kilka sprawdzonych rozwiązań, aby osiągnąć wysoką
i przodującą pozycję w branży.
Na początku jednak powinieneś przyjąć, że topowa obecność na rynku wymaga czasu
potrzebnego na budowę wizerunku. W tym przypadku nie ma skróconych dróg. Są jednak
niezawodne sposoby, które pomogą Ci ustalić, rozszerzyć i wzmocnić swoją obecność na
rynku.

1. Zostań miarodajnym źródłem informacji

Czyż nie jesteśmy zbyt przywiązani do faktu, że potężny content ma możliwość tworzenia
zaangażowania, jak nic innego?
Częściej niż zwykle zakłada się, że storytelling dotyczący danej marki jest przeznaczony
tylko i wyłącznie dla jednego typu odbiorcy. Historia jest jednak zupełnie inna. W
rzeczywistości tego typu działania pomagają w promowaniu postów na blogach,
przeniesieniu case studies do życia i tworzeniu filmów, które rozprzestrzeniają się wirusowo.
Wszystko to ostatecznie pozwala osiągnąć wyższe wyniki w wyszukiwarkach i uzyskać
wyższe rankingów SEO.
Protip Answear.com: Opanuj content marketing i dowiedz się, jak Twoje produkty,
usługi i treści inspirują inne firmy do działania.

2. Użyj mediów społecznościowych do nadania ludzkiej twarzy Twojej marce

Zogniskowana strategia mediów społecznościowych może być czasochłonna i wymaga dużo
starań. Monitorowanie, utrzymywanie i optymalizacja obecności marki na różnych
platformach jest ważna.
Według MediaPost.com, około 60 procent konsumentów przegląda media
społecznościowe i blogi przed dokonaniem zakupu.
Według innego badania, przeprowadzonego przez serwis eBay, więcej osób korzysta z
mediów społecznościowych w celu uzyskania porad dotyczących garderoby, w
poszukiwaniu inspiracji i najnowszych trendów w branży modowej.

Najważniejsze jest jednak zrozumienie, że korzystanie z kanałów społecznościowych
wyłącznie w celu promowania marki może zakończyć się porażką. W ten sposób klient
końcowy będzie klikać przycisk unfollow.
Protip Answear.com: Zamiast tego wybierz kilka platform social media, w których
większość Twoich docelowych klientów spędza czas i skup się na przesyłaniu
angażujących treści i budzących zainteresowanie. Zwiększenie zasięgu social
footprint przyczynia się do zwiększenia świadomości marki.

3. Wykorzystaj swoją sieć

Nikt nie powiedział, że pogoń za nowymi klientami i poszukiwanie nowych rozwiązań to
bułka z masłem. Są to jednak niewątpliwie najbardziej widoczne sposoby na zwiększenie
sprzedaży.
Co powinieneś zrobić?

Być wszędzie! Od uczestniczenia w targach i konferencjach
zajmujących się branżą fashion i e-commerce, przez wartościowy networking. Nie obawiaj
się docierania do influencerów czy liderów branży fashion e-commerce.
Protip Answear.com: Pierwszym krokiem jest nawiązywanie połączeń i rozszerzanie
grupy bazowej. Wspieranie i utrzymywanie tych powiązań jest równie ważne.
Kilka wniosków na koniec:
Jeśli chodzi o budowanie marki, pomyśl długofalowo. Dopiero wtedy możesz osiągnąć pełny
potencjał. Pomoże Ci to też osiągnąć cele biznesowe. Powyższe wskazówki Answear.com
pomogą Ci zbudować świadomość marki i zapewnić klientom realne korzyści. W
konkurencyjnej branży, jaką jest fashion e-commerce, wskazówki te sprawią, że Twoja firma
na pewno skomunikuje się z odpowiednimi odbiorcami.

Dodaj komentarz