Media społecznościowe już od wielu lat pełnią bardzo ważną rolę w procesie tworzenia i promowania marki. Służą nam także do utrzymania pozytywnych relacji z odbiorcami naszych treści, potencjalnymi klientami. W oczywisty zatem sposób strona firmowa w serwisie społecznościowym może posłużyć nam jako narzędzie, które użyte w odpowiedni sposób znacznie zwiększy sprzedaż konkretnego produktu, tudzież zwielokrotni ogólny obrót sprzedaży.

Facebook oraz inne portale społecznościowe mogą być z powodzeniem wykorzystywane do zobrazowania naszego sklepu, marki czy produktu w dobrym świetle. Traktujmy nasze strony społecznościowe jako strony informacyjne, dzielmy się tam nowościami, nie tylko wskazując korzyści i zalety naszej oferty. Media społecznościowe nie powinny być wykorzystywane jedynie do wyświetlania reklam, ponieważ jest to droga prowadząca donikąd i może w skrajnych przypadkach zniechęcić odbiorców do naszej marki. Niestety, nachalne bombardowanie potencjalnych klientów bannerami i sloganami reklamowymi w dłuższej perspektywie czasu może bardziej nam zaszkodzić niż pomóc.

Starajmy się nawiązać interakcję z odbiorcami naszych treści. Jeżeli przyzwyczaimy ich do tego, że zawsze najważniejsze informacje o naszej firmie znajdą na Facebooku, będą się oni właśnie tam kierować w pierwszej kolejności i tam zadawać pytania. Nie mniej ważnym aspektem jest właśnie sama Obsługa Klienta, którą możemy prowadzić właśnie przez stronę społecznościową. W przypadku niewielkich, lokalnych firm, sprawdza się to bardzo dobrze. Często bywa tak, że zanim pojawią się pytania dotyczące zamówień, czy wpłynie oficjalna reklamacja, właśnie na profilu społecznościowym naszej firmy otrzymamy pierwsze zapytanie w tej sprawie.

Pamiętaj, że to jak potraktowany zostanie dany klient zobaczy zwykle większa grupa ludzi. Jeżeli Obsługa Klienta będzie na wysokim poziomie to nie tylko zdusisz problem w zarodku, ale i zyskasz w oczach społeczności swoich odbiorców, co będzie miało pozytywny wpływ na postrzeganie firmy, a nawet na jej popularność.

Nie mniej ważną kwestią jest zapewnienie na swoim fanpageu odpowiedniego kontentu, najlepiej w postaci poradników zakupowych czy artykułów omawiających konkretny aspekt związany z danym typem produktów. Warto starać się poprowadzić swoich klientów przez proces zakupowy np. pisząc poradnik jak złożyć zamówienie, jakiego kuriera wybrać, jak złożyć reklamację. Możesz także samodzielnie opisać jak działa Twój sklep, jak pakujecie przesyłki żeby bezpiecznie dotarły, jakie procedury zostały wdrożone żeby zabezpieczyć płatności itd. Temat jest niezwykle szeroki więc na pewno co jakiś czas warto podzielić się podobną treścią.

Czytaj również  Premiera kolejnego sezonu serialu "Homeland" za darmo na Facebooku

Rozbudowany kontent buduje zaufanie, a sama firma postrzegana jest dzięki niemu jako bardziej wiarygodna. Długie teksty nie powinny być publikowane wprost na Facebooku, jeżeli prowadzisz bloga lub masz miejsce na tego typu informacje na swojej stronie sklepu to z powodzeniem możesz wykorzystać te miejsca, a na Facebooku publikować jedynie odnośniki do nich. Tego typu teksty i działanie pozytywnie wpłyną również na wyniki wyszukiwania w Google, więc powinno nam to też przynieść zwiększony ruch na stronie.

cztaj też: Podstawy tworzenia kontentu na stronach www 

Warto podejść do tematu na poważnie, przemyśleć wszystkie działania i organizowane akcje promocyjne, a także zadbać o odpowiedni kontent zamieszczany na Facebookowym fanpageu jeszcze zanim go opublikujemy. Warto organizować różnego rodzaju konkursy, wykorzystywać transmisje na żywo i korzystać z płatnych reklam, które trafią do wybranej grupy potencjalnych klientów. Jest to bardzo skuteczne ponieważ reklama wyświetli się jedynie ściśle sprecyzowanej grupie odbiorców – możemy określić grupę wiekową oraz grupę zainteresowań odbiorców reklamy dzięki czemu docieramy z naszą reklamą do takiego targetu jaki przyniesie nam najwięcej korzyści.

Czytaj również  Seria GTA – przyczyny sukcesu serii

Wszyscy odbiorcy treści doceniają szczere informacje i z chęcią utożsamią się z Twoją marką o ile będziesz ich słuchać. Informacje płynące od klientów na pewno pozwolą Ci iść w odpowiednim kierunku, bo to przecież do nich kierujesz swoją ofertę i dla nich tworzysz treści. Odpowiednia organizacja działań z pewnością przełoży się na zwiększoną świadomość i lepsze postrzeganie Twojej firmy. Jeżeli nie możesz się zdecydować na jakieś działanie, postaraj się wprost zapytać swoich odbiorców, jakie rozwiązanie byłoby z ich perspektywy lepsze i dlaczego.

Reasumując, wykorzystanie portali społecznościowych, a szczególnie popularnego Facebooka, niesie ze sobą wiele możliwości promowania Twojej marki. Nie kończą się one jedynie na płatnych reklamach. Jeżeli Twój odbiorca, potencjalny klient, uzyska pewną dawkę korzyści w formie przydatnej wiedzy merytorycznej, a w dodatku zainteresujesz go swoją ofertą – nie tylko poprawisz wizerunek swojej firmy ale z pewnością zrobi on u Ciebie pierwsze zakupy i może nawet będzie wracał po kolejne.

Zachęcam także do zapoznania się z innym moim artykułem na temat Facebooka: Jak przyciągnąć fanów na Facebookowy fanpage?
Filip Marciniak
Community Manager, Grupa eSprzedaż
esprzedaz.com