Dzisiaj wszystko robi się przez internet: płaci rachunki, ogląda filmy, a nawet poznaje nowych ludzi. Cyfryzacja dosięgła również względnie leciwego przemysłu poligraficznego – w końcu mowa o staruszku, którego korzenie sięgają aż XV wieku. A że stare metody są nieustannie wypierane przez nowe, to tradycyjna technologia zastąpiona została tą skomputeryzowaną. To dobra informacja dla klientów, bo drukarnia internetowa to zdecydowanie tańsze i wygodniejsze rozwiązanie, choć przy jej wyborze trzeba uważać.
Dzisiaj wszystko robi się przez internet: płaci rachunki, ogląda filmy, a nawet poznaje nowych ludzi.

Internet daje ogromne możliwości, które przemysł poligraficzny stara się jak najpełniej wykorzystać. Bo choć zapotrzebowane na kalendarze, broszury, ulotki, gazety, czasopisma i inne tego typu produkty jest w dalszym ciągu bardzo duże, to teraz dzięki działaniom w sieci można zdecydowanie łatwiej dotrzeć do nowych klientów. Inna sprawa, że konkurencja wśród drukarni internetowych z każdym kolejnym rokiem staje się coraz większa. To oczywiście dobrze z punktu widzenia potencjalnych klientów, bo ci mają przynajmniej w czym wybierać. Na co powinni zwracać uwagę w pierwszej kolejności?

Czytaj również  Marketing a… ergonomia

Różnice w cenie

Nie oszukujmy się: niezależnie od produktu, to cena jako pierwsza zawsze przykuwa naszą uwagę i ma ogromny wpływ na decyzję o skorzystaniu z danej oferty. Drukarnie internetowe mają tę przewagę nad stacjonarnymi, że koszt wydruku bywa w ich przypadku kilkukrotnie niższy (redukcja kosztów możliwa jest m.in. dzięki zrezygnowaniu z wynajmu lokalu w atrakcyjnej lokalizacji). Trzeba jednak pamiętać, że rozbieżności pomiędzy drukarniami online bywają duże i to bardzo – ceny wydruku różnią się do tego stopnia, że czasami różnice przekraczają nawet 100%.

Cena wysyłki

Każda drukarnia internetowa posiada inne koszta wysyłki. Generalnie wszystko zależy od sposobu wysyłki, preferowanego kuriera oraz wagi paczki. W przypadku drukarni internetowej Initi.pl koszt dostarczenia paczki do 30 kg wynosi 18,00 zł – droższa (26,00 zł) jest opcja z pobraniem. Coraz popularniejszym zabiegiem jest też udostępnienie kupującym opcji darmowej wysyłki. Haczyk? Najpierw muszą oni dokonać większych zakupów za określoną kwotę. Pamiętajmy, że swoje usługi oferuje w Internecie wiele drukarni stacjonarnych – w ich przypadku zamówienie można złożyć online, zaś następnie odebrać je samemu. Dzięki temu unikniemy ponoszenia kosztu dostawy.

Czytaj również  10 narzędzi znad Wisły w służbie marketerom

Czas wysyłki

Skoro już mowa o wysyłce, to kolejnym istotnym aspektem jest termin wykonania i przesłania wydrukowanych materiałów. Część drukarni internetowych przy terminie realizacji posługuje się pojęciem dni roboczych, inne natomiast używają określenia „dni kalendarzowe”. Przed złożeniem ostatecznego zamówienia trzeba koniecznie zwróć na to uwagę, bo inaczej może się okazać, że towar dotrze do nas aż 2 dni później!

Jeżeli planujesz w najbliższym czasie wydrukować jakiekolwiek materiały reklamowe lub inne produkty poligraficzne, to pod żadnym pozorem nie wybieraj pierwszej lepszej drukarni internetowej. Najpierw porównaj ceny, koszt wysyłki oraz czas realizacji. Dzięki temu unikniesz później niepotrzebnych wydatków oraz problemów.

1pobraneAutor artykułu – Initi.pl
Artykuł został napisany przy pomocy drukarni internetowej www.initi.pl specjalizującej się w dostarczaniu wysokiej jakości bannerów oraz roll upów reklamowych.