Smart shopperzy – Polacy na tropie mobilnych okazji.

Nowoczesny Polak to w większości wypadków mobilny Polak. Ma stały dostęp do internetu, praktycznie nie rozstaje się z urządzeniem mobilnym. Równie często wykorzystuje je dla rozrywki, jak i dla oszczędnego robienia zakupów.

Pobierz pełną wersję raportu „Smart shopperzy – Polacy na tropie mobilnych okazji”

Nie sztuką jest kupić coś drogo w pierwszym napotkanym sklepie. Sztuką jest w krótkim czasie znaleźć w pobliżu sklep, który ten sam towar jest gotów zaoferować w niższej cenie. Na szczęście nie trzeba już biegać od sklepu do sklepu, by porównywać ceny. Aplikacje mobilne służące porównywaniu cen i wyszukiwaniu tanich okazji coraz częściej pojawiają się w naszych smartfonach i tabletach.

Smart shopping w Stanach Zjednoczonych ma kilkudziesięcioletnią tradycję. W Polsce jest zjawiskiem stosunkowo nowym, ale radzi sobie równie dobrze. Na gruncie europejskim jesteśmy w czołówce smart shopperów. Najnowsze badania pokazują, że w wyszukiwaniu okazji jesteśmy lepsi od naszych czeskich i niemieckich sąsiadów.

Jak wynika z raportu opublikowanego przez portal qpony.pl rosnący poziom świadomości konsumenckiej i zwiększona odpowiedzialność za domowy budżet sprawiają, że wbrew pozorom smart shopping nie dotyczy tylko ludzi borykających się z trudnościami finansowymi. Coraz częściej to właśnie ludzie wykształceni i zamożni, których można by posądzić o rozrzutność, racjonalnie wydają pieniądze, a zaoszczędzone w ten sposób kwoty odkładają lub inwestują. Smart shopping to swego rodzaju moda, dziś już nie wypada tak po prostu iść do sklepu i zwyczajnie kupić bez porównania ofert u innych sprzedawców.

Można by powiedzieć, że smart shopper to ten, co kupuje tanio. W dużym uproszczeniu tak, ale smart shopper to osoba, która wie, że nie cena a jakość ma decydujące znaczenie przy dokonywaniu zakupów. W dłuższej perspektywie czasu kupowanie dobrych jakościowo pozornie drogich rzeczy przynosi większe oszczędności niż kupowanie tanich zamienników.

Dziś smart shopping w Polsce dotyczy aż 89% wszystkich kupujących. Ponad połowa z nich wykorzystuje do tego celu urządzenie mobilne i korzystając z porównywarek cenowych, newsletterów, kuponów rabatowych kupuje tanio to, co inni kupują drogo.

Raport na temat smart shoppingu w Polsce wyczerpująco opisuje to ciągle jeszcze mało przebadane zjawisko, zawiera liczne wypowiedzi ekspertów i cases study. Pozwala lepiej poznać oczekiwania konsumenckie i ułatwia wyjście im naprzeciw.

Pobierz pełną wersję raportu „Smart shopperzy – Polacy na tropie mobilnych okazji”

Dodaj komentarz