Kilka lat temu content marketing zrewolucjonizował rynek reklamy on-line i zmienił myślenie o formie i sposobie przekazu reklamy. Content marketing stawia na wysokiej jakości treści, które serwowane są użytkownikom w nienachalny, subtelny sposób. Mimo popularności content marketingu, niewiele firm decyduje się na wdrożenie działań, gdyż uważa marketing treści za trudne, czasochłonne działanie, które nie przynosi wymiernych korzyści. Czy aby na pewno? Prezentujemy siedem, naszym zdaniem, najważniejszych korzyści, wynikających ze stosowania content marektingu.

Wzmocnienie i budowanie wizerunku

Działania content marketingowe, niezależnie od założonego celu, zawsze pozytywnie wpływają na wizerunek marki i jej rozpoznawalność. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu grona lojalnych klientów i wypoziomowaniu marki na lidera branży – śmiało sięgaj po content marketing.

Budowanie bazy odbiorców

Content marketing to doskonała okazja do budowania bazy odbiorców zainteresowanych naszymi produktami bądź nowinkami z branży. Jeśli przygotujesz wartościowy content – poradnik, raport, webinarium – pełny dostęp do treści możesz udzielić wyłącznie użytkownikom, którzy zostawią swój adres e-mail, imię czy numer telefonu bądź zapiszą się na Twój newsletter.

+ od Google

Google stawia na wysokiej jakości treści, jeśli zatem w ramach witryny prowadzisz blog bądź regularnie uzupełnianą zakładkę z aktualnościami, a treści są na tyle atrakcyjne, że użytkownicy chętnie dzielą się Twoją treścią – istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google nagrodzi Cię wysoką pozycją.

Jeśli treści publikujesz u innych wydawców – w poczytnych portalach nawiązujących tematyką do Twojej branży, zyskujesz kolejny + od Google. Budujesz bazę wartościowych linków kierujących do Twojej witryny.

Czytaj również  Skuteczne sposoby na zoptymalizowanie sklepu internetowy?

Stabilna pozycja w Internecie

Wiadomo Google bywa chimeryczny. Zmiany algorytmu potrafią znacząco przetestować wyniki wyszukiwania. Dodatkowo Twoja konkurencja nie śpi. Nikt nie zagwarantuje, że raz uzyskaną pozycję w TOP 10 uda się stale podtrzymać.

Publikując wartościowe treści w earnd media (u zewnętrznych wydawców) niwelujesz ryzyko spadku widoczności Twojej witryny. Nawet, jeżeli Twoja strona odnotuje chwilowy spadek, ruch na stronie będą generowały artykuły zamieszczone w innych portalach.

Większy ruch na stronie internetowej

Prawidłowo prowadzona kampania content marketingowa powinna przysporzyć użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową. Większy ruch na stronie internetowej potencjalnie oznacza wzrost sprzedaży. Dobrze wykorzystaj tę szansę optymalizując ofertę. Zadbaj, by była przejrzysta i atrakcyjna dla odbiorcy.

Większa wiedza o klientach

Przygotowując kampanie content marketingową musisz sprecyzować grono odbiorców – zadać sobie trud i stworzyć tzw. persony. Przyjrzeć się dokładnie strukturze wieku, płci, zdefiniować miejsce zamieszkania, status materialny, zainteresowania i ulubione miejsca w sieci. To pozwoli Ci dokładniej poznać Twoich potencjalnych klientów, dzięki czemu odpowiednio dostosujesz swój przekaz i ofertę. Działania content marketingowe pozwalają zweryfikować początkowe założenia i elastycznie modyfikować przekaz.

Subtelna i wyważona reklama

Content marketing jest reklamą subtelną, nienachalną. To rodzaj reklamy natywnej czy też reklamy wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom użytkownika. Pozwala użytkownikowi rozwiązać problem, odpowiedzieć na pytanie. Załóżmy klient zastanawia się jaki wózek kupić dla dziecka. Trafia na artykuł, w którym informujesz na jakie elementy podczas zakupu powinien zwrócić uwagę. Pod artykułem znajduje się informacja, że bogaty asortyment wózków użytkownik znajdzie na Twojej stronie.

Czytaj również  Zdobywanie linków- kilka podstawowych zasad

Jak robić to dobrze?

Content marketing to proces wieloetapowy i długofalowy. By działania przyniosły konkretny – założony i wymierny efekt, każdy z etapów powinien zostać przeprowadzony w należyty sposób. Przede wszystkim z dużą uwagą i precyzją powinna zostać określona grupa odbiorców, następnie zdefiniowany cel kampanii, dobrany kanał komunikacji, miejsca publikacji i sprecyzowana treść (tekst czy przekaz multimedialny). Już na etapie wdrażania działań, pamiętać należy o dokonaniu pomiaru efektywności i zastosowaniu konkretnych narzędzi, które umożliwią nam taki pomiar. Działania content marketingowe przyniosą oczekiwany efekt tylko wtedy, gdy nie pominiemy żadnego z powyższych etapów. Warto kampanię content marketingową powierzyć profesjonalistom (np. agencji thinkkong.pl), którzy zaproponują i przeprowadzą proces z oparciu o wiedzę i doświadczenie.