Wstęp
Każdy marketingowiec dba o polepszenie sprzedaży w sklepie internetowym. Często skupiamy się przede wszystkim na zwiększeniu ruch organicznego lub płatnego. Należy jednak pamiętać że, bardzo duży ruch na twojej witrynie można uznać za bezużyteczny, jeśli w ogóle nie konwertuje. Co to wskaźnik konwersji przeczytasz tu Najważniejsze wskaźniki marketingu internetowego. Natomiast ten artykuł ma za zadanie przedstawić 38 i pół sprawdzonych strategii które mają wpłynąć na użytkowników aby podjęli konkretne działanie. Czyli na przykład: wypełnili formularz, przekazali adres e-mail lub dokonali zakupu.
1.Im mniej pól do wypełnienia tym lepiej.
Podczas interakcji z przyszłym klientem np. poprzez formularz, proś o tak mało informacji, jak to możliwe. Zmniejszenie zgłoszenia choćby o jedne dodatkowe pole formularza może polepszyć sprzedaż w sklepie internetowym nawet o 11 proc.
2.Dodaj gwarancje.
Dodaj bezproblemową gwarancje zwrotu na wszystkie zakupy. Zmniejsza to ryzyko porzucenia, a wzrost ze sprzedaży wynagrodzi nam zakładane koszty zwrotów.
3.Używaj konkretnych i zrozumiałych czasowników najlepiej w trybie wołacza.
Podczas testowania różnych call-to-action(skłaniający do czynności), używaj języka działania, które skłaniają użytkowników do podjęcia odpowiedniego kroku(na przykład „Zamów!”, „Rezerwuj miejsce!”).
4.Użyj referencje od klientów.
Referencje od innych są dobry atutem i utwierdzają klienta w przekonaniu o solidności sprzedawcy. Użyj ich na stronach docelowych produktów, jak również na stronach zbierających odpowiednie leady(email do potencjalnych klientów).
Dotarłeś tutaj? Gratulację! Czytaj dalej!
5.Jasno określ korzyści płynące z produktu lub usługi.
Wymienienie cech produktów to ważny element. Jednak ważniejsze jest przekazanie dokładnej informacji, w jaki sposób produkt pomoże klientom i jak rozwiązuje ich problemy.
6.Zwróć szczególną uwagę na nagłówki.
Nagłówek jest chyba najważniejszym elementem strony docelowej. Dokładnie przemyśl i stwórz, co najmniej 10 możliwych wariacji. Potem wraz z kimś z zewnątrz wybierz najlepszy z nich.(Jeśli możliwe zorganizuj burze mózgów).Trzymaj elementy konwersji above the fold.( Część strony internetowej, która jest widoczna dla użytkownika bez konieczności przewijania w dół.).
Pola na zapisanie się do newslettera lub zalogowania oraz inne elementy konwersji powinne być nie niżej niż above the fold w celu uzyskania optymalnych rezultatów.
7.Wykorzystaj wideo w celu nadaniu twojemu biznesowi ludzkiej twarzy.
Dołącz do swoich stron docelowych prosty film, na którym zobaczymy prawdziwą osobę, która jest odpowiedzialna za przedsięwzięcie. Nada to marce „ludzkiej twarzy”oraz z pewnością polepszy sprzedaż w sklepie intranetowym.
8.Zadbaj o dedykowaną stronę docelową dla reklam pay-per-click.
Jeśli korzystasz z programu AdWords lub używasz innej formy reklamy PPC, zwabionych reklamą odsyłaj do specjalnie skonstruowanej strony docelowej (na Boga nie na stronę główną!).
9.Dołącz licznik o wielkości skupionej w okół marki społeczności lub osób ślęczących Cię na Facebooku.
Podobnie jak referencję zwiększa to zaufanie do marki.
10.W każdym kawałku treści witryny, uwzględnienia rzucające się w oczy wezwania do działania (CTA).
Niech czytelnicy wiedzą dokładnie, co mają zrobić(chcesz, żeby zrobili), czyli np. klikną w przycisk, przeczytają artykuł lub wypełnią formularz.
Jeszcze tutaj? Tak trzymaj!
11.Stwórz link do powiązanych lub rekomendowanych produktów.
Dołącz linki do powiązanych treści lub produktów. W taki sposób utrzymasz na stronie odwiedzających oraz przedłużysz ich zaangażowanie.
12.Dołącz liczbę sztuk.
Jeśli masz interesujący produkt, to w opisach produktów dodaj liczbę pozostającą sztuk w magazynie (na przykład: „Zamów teraz… Zostały już tylko 3 sztuki”).
13.Nie zachwalaj pod niebiosa!
Większość konsumentów jest zbyt bystra, aby nabrać na piękny tekst opisujący twoje usługi. Zamiast tego skup się na pisaniu konkretnych i atrakcyjnych treści, które pomaga odwiedzającym podjąć decyzję o zakupie.
14.Prowadź testy. Testuj różnej konfigurację, kolory i teksty przycisków CTA(call to action).
Przycisk „kup teraz” lub „zamów teraz” może działać zupełnie inaczej w zależności od tego, gdzie go umieścimy. Może to zależeć również od kolor oraz rozmiaru. Przetestuj kilka wariancji, aby przekonać się, która działa najlepiej.
15.Przekaż informację odwiedzającym o tym co dokładnie dostaną.
Zapewnij klientom absolutnie wszystko, co musi wiedzieć na temat produktu: Jakie są jego cechy i zalety? Jak to wygląda? Jakie są jego możliwe zastosowanie? Jak na tym skorzysta? Jak towar zostanie dostarczony?
16.Poinformuj jasno o przewadze.
Powiedz potencjalnemu nabywcy, dlaczego nasz produkt jest taki specjalny. Czym różni się i w czym jest lepszy od każdego innego, podobnego produktu na rynku?
17.Stwórz ścieżkę sprzedaży przypominającą tunel.
Podczas tworzenia strony docelowej, usuń wszystko to, co może potencjalnie rozproszyć naszego gościa. Na przykład pasek nawigacyjny lub inny CTA. Strona docelowa powinna być w 100 procentach skupiona na tym, aby przekonać użytkownika do wykonania działania.Co a tym idzie przyczyni się do polepszenie sprzedaży w sklepie internetowym.
18.Załącz oświadczenie o ochronie prywatności.
Twoja polityka prywatności może mieć ogromny wpływ na konwersje e-mail. W jednym z eksperymentów, zmieniając lekko brzmienie zdań spowodowało wzrost konwersji o 19 procent.
19.Działaj na emocjach.
Użyj emocjonalnie naładowanego języka oraz dobrej narracji. Wpłynie to na odwiedzających i którzy podekscytowani z chęcią będą chcieli wypróbować twój produkt.
TLDR? Wrzuć artykuł na pasek, aby przeczytać później !
20.Miej racjonalną liczbę pól w formularzu.
Nie należy poprosić o zbyt wiele informacji, spróbuj używać ich jak najmniejszej ilości, a zwiększy to prawdopodobieństwo, że użytkownik skończy wypełnienie formularza. Zawsze można poprosić o dodatkowe informacje później.
21.Spełniaj oczekiwania użytkowników PPC.(przychodzących z reklam).
Jeśli użytkownik trafia na stronę docelową za pośrednictwem reklamy PPC upewnij się, że to co tam zastanie będzie zgodne z Twoim tekstem reklamowym. Jeżeli oferujesz bony, klient ma trafić dokładnie na stronę na której je oferujesz.
22.Oferuj różne opcje płatności.
Wierzcie lub nie, nie każdy chce skorzystać z Paypal’a. Zastanów się i zaoferuje szereg metod płatności, aby zaspokoić preferencje wszystkich potencjalnych klientów.
23.Dołącz opinie konsumentów.
Nie ma wątpliwości, że opinie konsumentów pomagają ludziom w podejmowaniu decyzji o zakupie. W rzeczywistości, według badań przeprowadzonych przez Zendesk, 88 procent respondentów stwierdziło, że ich decyzje zakupowe zależały od pozytywnych i negatywnych opinii o sklepie.
24.Przetestuj różne kombinacje kolorów na stronach docelowych.
Różne kolory mogą oznaczać różne rzeczy dla różnych ludzi (na przykład, jasnoniebieski może być uspokajające, podczas gdy czerwony może wywołać uczucia stresu, a nawet gniewu). Testowania różnych palet, aby zobaczyć, które z nich wynikają, w optymalnych kursów wymiany.
25.Używaj wysokiej jakości zdjęć.
Nie używaj tandetnych (darmowych) zdjęć stockowych. Może to źle świadczyć o naszej marce. Używaj zdjęć o profesjonalnej jakości, gdzie tylko to możliwe. Tu link do darmowych o świetnej jakości zdjęć. Przejdź.
26.Wykorzystaj przycisk CTA zamiast linku.
Przyciski są bardziej oczywiste i bardziej interaktywne, szczególnie zwracając uwagę na urządzenia mobilne.
27.Wykorzystaj czat.
Czat, pomoże odpowiedzieć natychmiastowo na pytania co złagodzi wszelkie obawy potencjalnego klienta.Przekonani i w pełni poinformowani klienci z pewnością wpłyną na polepszenie sprzedaży w sklepie internetowym.
28.Używaj symbolów kierunkowych .
Przenieś uwagę Twoich gości do najważniejszych elementów na stronie. Używaj strzałek lub innych elementów skupiających wzrok. Staraj się być gustowny- krzykliwe czerwone strzałki nie działają tak jak kiedyś!
29.Wykorzystuj pojedynczy układ kolumn.
Jeden eksperyment wykazał 681-procentowy wzrost konwersji przy zmianie z podwójnego układu na jedno-kolumnowym.
Jeszcze trochę i koniec!
30.Dołącz profilówkę.
Nie bój się prywatnego zdjęcia w pasku bocznym lub w pobliżu CTA. To może zmniejszyć poczucie zagrożenia i potwierdzi, że za marką stoi prawdziwy człowiek.
31.Potwierdź konkurencyjność cen.
Podczas gdy większość ludzi się tym nie przejmie, zaświadczy to o tym, że troszczysz się o utrzymanie konkurencyjnych cen.
32.Przetestuj treści o różnej długości. Może to wpłynąć na polepszenie sprzedaży w sklepie intranetowym.
W zależności od niszowych, produktów i publiczności, krótka treść może okazać się lepsza od długiej (lub odwrotnie). Pamiętaj, aby przetestować różne długości i sprawdź, co działa najlepiej na twoją publicznością.
33.Używaj zdjęć szczęśliwych i uśmiechniętych ludzi.
Powszechnie uważa się, że te typy obrazów wpływa najbardziej na współczynniki konwersji.
34.Upewnij się, że twoją strona zawiera łatwe do odnalezienia informacje kontaktowe.
Pełne informację kontaktowe wraz z adresem to kolejna doza gwarancji dla twojego sklepu.
35.Bonusowe oferty i rabaty.
Oferuje bezpłatną dostawę lub procent zniżki dla stałych klientów.
36.Nie wymagaj rejestracji w celu zakupu.
Niektóre strony wymagają, aby użytkownicy wypełnił długi formularz rejestracyjny, w celu dokonania zakupu. Zapewnij jednorazowy, ekspresową rejestrację w celu zminimalizowania potencjalne blokady i porzucenie koszyka.
37.Dopasuj poziom języka do odbiorcy.
Korzystanie z trudnego lub niejasnego język – lub języka, który jest zbyt uproszczony, może zrazić niektórych użytkowników.
38.Nie oferują zbyt wielu opcji.
W obliczu zbyt wielkiego wyboru, ludzie naprawdę mogą poczuć stać sparaliżowany i całkowicie uniknąć określonego zadania lub decyzji. Jeśli to możliwe, przedstaw klientowi, który produkt jest dla niego najlepszy, lub pokaż, który jest najlepszy dla większości ludzi (np. najbardziej popularny wybór).
Niemożliwe, że dotarłeś aż tutaj!
Gratulacje! Dziękuję za uwagę!
Bonus: Pamiętaj, że kluczem do wysokiej konwersji strony są testy, testy, i jeszcze raz testy. Co działa na jednej stronie wśród jednych odbiorców niekoniecznie może działać gdzie indziej. Utrudnia to zaaplikowanie wszędzie jednej i tej samej strategii. Dzięki testom dowiedziesz się, co jest najlepsze dla Twojego biznesu, a następnie to wdrażaj!