Agencja Young & Rubicam wygrała cztery przetargi dotyczące obsługi shoppermarketingowej czterech marek z portfolio firmy Danone. Budżety te będą pierwszymi zleceniami, jakie zostaną zrealizowane w Labstore, najnowszej sieci należącej do Young & Rubicam. Jest to sieć o profilu digitalowym, retailowo-shoppermarketingowym. Biura Labstore są już m.in. w Singapurze, Pradze, Madrycie, Miami i Nowym Jorku. Oficjalny debiut nowej marki w ramach grupy polskiej Young & Rubicam zaplanowany jest jednak dopiero na styczeń. – Najpierw chcemy mieć już zrealizowane projekty, bazę klientów, żeby Labstore nie było tylko pustą zapowiedzią – wyjaśnia Michał Kazimierczak, CEO Grupy Young & Rubicam. Labstore w Polsce powstaje z przekształcenia agencji 21E, która w 2013 roku przejęła funkcje agencji 303, wcielonej do Young & Rubicam. Na czele nowej struktury stanęła wówczas dyrektor zarządzająca Joanna Łojko, wcześniej zarządzająca w 303. Współpraca z Łojko została zakończona we wrześniu 2014 roku, od tamtej pory agencją 21E zarządza Michał Kazimierczak, jednocześnie szef całej grupy. Głównymi klientami 21E były Polkomtel (Plus) i Maspex (Tymbark) – ale współpraca ta w obu przypadkach została zakończona. Współpraca z pozostałymi klientami 21E, m.in. Velvet Care (Velvet), Mercedes-Benz (obsługa post sales/CRM) jest kontynuowana w Y&R (część umów z klientami obsługiwanymi przez 21E była formalnie zawarta z Y&R). Według Kazimierczaka w Labstore zostało już zatrudnionych pięciu specjalistów, natomiast część pracowników 21E przechodzi do Y&R. O konkretnych personaliach Kazimierczak na tym etapie nie chce jeszcze mówić.