2Korzystając z leasingu wiążemy się z usługodawcą na lata. Wybór właściwej firmy leasingowej stanowi gwarancję, że współpraca będzie przebiegała bez problemów.

Firma leasingowa musi być stabilna

Duże firmy o ugruntowanej pozycji lepiej sprawdzają się w roli leasingodawców niż przedsiębiorstwa obecne na rynku od niedawna, wobec których nie możemy być pewni, że nie znikną równie szybko, jak się pojawiły. Większe firmy są łatwiejsze do zweryfikowania pod kątem jakości usług – możemy sprawdzić opinie klientów na ich temat i prześledzić publikacje prasowe.  Ponadto firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej mają lepiej dopracowane procedury i oferują umowy bez niejasności.

Szukasz dobrej firmy leasingowej? Dowiedz się więcej.

Ogólne Warunki Umowy Leasingowej

Ważnym dokumentem, który należy dokładnie przestudiować przed zawarciem umowy z firmą leasingową, są Ogólne Warunki Umowy Leasingowej (OWUL). Dokument zawiera informacje na temat sytuacji, kiedy strony mogą wypowiedzieć umowę, informuje, co dzieje się w sprawach windykacyjnych, reguluje zasady dotyczące naliczania opłat czy rozliczenia odszkodowań w przypadku, gdy leasingowane mienie jest objęte ubezpieczeniem (np. w przypadku samochodu). Dokument OWUL zawiera też definicje pojęć, których interpretacja mogłaby stanowić punkt sporny pomiędzy stronami umowy.

Czytaj również  Huawei P8 Lite – do firmy i na wycieczkę

leasing-compressorTabela Opłat i Prowizji

Przed wyborem leasingodawcy warto szczegółowo zapoznać się z Tabelą Opłat i Prowizji (ToiP). Dokument ten reguluje kwestie finansowe. Są tu informacje o wszelkich opłatach, jakie trzeba ponieść na rzecz leasingodawcy, a także o karach, jakie należy zapłacić w przypadku niedotrzymania zapisów umowy. ToiP zawiera również zapisy o opłatach za niedotrzymanie terminu lub za wprowadzenie zmian w harmonogramie spłat.

Sprawdź możliwość negocjacji

Jeśli reprezentujemy dużą korporację, warto zwrócić uwagę, czy leasingodawca jest otwarty na negocjacje. Współpraca z dużym kontrahentem to dla firmy leasingowej nie tylko zysk, ale również poważny argument możliwy do wykorzystania przy zawieraniu kolejnych transakcji. Instytucja powołująca się na współpracę z przedsiębiorstwami, które liczą się na rynku, jest postrzegana jako rzetelna i godna zaufania.

Czytaj również  Raport Interaktywnie.com "E-mail marketing 2016"