Coraz częściej wykorzystywane przez użytkowników na swoich przeglądarkach blokery reklam, utrudniają życie wydawców już od długiego czasu. We wtorek, 9 sierpnia wojnę przeciwko nim, wypowiedział Facebook ogłaszając, że reklamy będą wyświetlane, nawet jeśli posiadamy taki skrypt i jest on uruchomiony. Zobacz oświadczenie.

W tym celu Facebook zmienia sposób wyświetlania reklam, tak aby blokery  nie były w stanie odróżnić je od innych rodzajów treści.

Patrz więcej: Facebook will bypass web adblockers, but offer ad targeting opt-outs 

Klienci chcący pozbyć reklam internetowych będą narażeni na przekaz reklamowy. W zamian za to Facebook obiecuje, że kontrola reklam będzie znacznie ułatwiona.

“Jeśli nie chcesz oglądać reklam o tematykach takich jak podróże lub koty, możesz usunąć zainteresowanie ze swoich preferencji reklam.” deklaruję firma w swoim oświadczeniu.

Menu “Preferencje reklamowe” nie jest nowe: użytkownicy mają do niego dostęp na swoje liście “Zainteresowań”, dzięki któremu Facebook wyświetla reklamy kierowane. Narzędzie które Facebook postanowił rozwinąć, pozwoli  użytkownikom łatwiejsze blokowanie niechcianych reklam.

Czytaj również  Nadchodzą nowe trendy w turystyce!

Co to Adblock Plus?

Adblock Plusrozszerzenie dla przeglądarek WWW umożliwiające blokowanie wyświetlania reklam.

Rozszerzenie umożliwia filtrowanie treści reklamowych w postaci plików graficznych, animacji Flash czy wyskakujących okien z wyświetlanych stron internetowych. Możliwe jest blokowanie całych serwisów, wybranych elementów strony, klas i identyfikatorów CSS wraz z wyszczególnieniem ich atrybutów. Możliwe jest używanie wyrażeń regularnych co bardzo ułatwia tworzenie filtrów.

Na co dzień korzysta z niego ponad milion Polaków.

adblocker

https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/adblock-plus/statistics/usage/languages/?last=30

Źródła:

Czytaj również  7 najgorszych predykcji rozwoju technologicznych wydarzeń