Coraz częściej wykorzystywane przez użytkowników na swoich przeglądarkach blokery reklam, utrudniają życie wydawców już od długiego czasu. We wtorek, 9 sierpnia wojnę przeciwko nim, wypowiedział Facebook ogłaszając, że reklamy będą wyświetlane, nawet jeśli posiadamy taki skrypt i jest on uruchomiony. Zobacz oświadczenie.

W tym celu Facebook zmienia sposób wyświetlania reklam, tak aby blokery  nie były w stanie odróżnić je od innych rodzajów treści.

Patrz więcej: Facebook will bypass web adblockers, but offer ad targeting opt-outs 

Klienci chcący pozbyć reklam internetowych będą narażeni na przekaz reklamowy. W zamian za to Facebook obiecuje, że kontrola reklam będzie znacznie ułatwiona.

“Jeśli nie chcesz oglądać reklam o tematykach takich jak podróże lub koty, możesz usunąć zainteresowanie ze swoich preferencji reklam.” deklaruję firma w swoim oświadczeniu.

Menu “Preferencje reklamowe” nie jest nowe: użytkownicy mają do niego dostęp na swoje liście “Zainteresowań”, dzięki któremu Facebook wyświetla reklamy kierowane. Narzędzie które Facebook postanowił rozwinąć, pozwoli  użytkownikom łatwiejsze blokowanie niechcianych reklam.

Czytaj również  5 najważniejszych trendów w nowoczesnej komunikacji

Co to Adblock Plus?

Adblock Plusrozszerzenie dla przeglądarek WWW umożliwiające blokowanie wyświetlania reklam.

Rozszerzenie umożliwia filtrowanie treści reklamowych w postaci plików graficznych, animacji Flash czy wyskakujących okien z wyświetlanych stron internetowych. Możliwe jest blokowanie całych serwisów, wybranych elementów strony, klas i identyfikatorów CSS wraz z wyszczególnieniem ich atrybutów. Możliwe jest używanie wyrażeń regularnych co bardzo ułatwia tworzenie filtrów.

Na co dzień korzysta z niego ponad milion Polaków.

adblocker

https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/adblock-plus/statistics/usage/languages/?last=30

Źródła:

Czytaj również  Rośnie popularność treści wideo dostępnych przez internet. Napędzają one konkurencję w sektorze telekomunikacji i mediów