Bądź widoczny tam gdzie są aktualnie Twoi goście. Google Hotel Ads prezentuje Twój hotel na stronie wyszukiwarki Google i na Mapach Google zarówno dla komputerów, telefonów i tabletów. Podróżujący będą widzieć Twoją reklamę podczas aktywnego poszukiwania oferty, która jest podobna do Twojej. Opłata jest pobierana tylko wtedy kiedy reklama generuje kliki lub rezerwację. Z Google Hotel Ads goście mogą bezpośrednio na twojej stronie dokonać rezerwacji. Możesz więc budować relację z klientem od pierwszego kliknięcia na stronie do dokonania rezerwacji.
Czym jest Google Hotel Ads?
Jest to oficjalna nazwa usługi dedykowanej dla branży hotelarskiej firmy Google. Wcześniejsze projekty o tej samej tematyce to „Hotel Price Ads” czy „Hotel Finder”. Zarówno Google Hotel Ads jak i wcześniejsze projekty to wyszukiwarki miejsc noclegowych i hoteli. Google Hotel Ads różni się od swoich poprzedników tym, że jest w pełni zintegrowana z wyszukiwarką Google oraz z Google Maps. Użytkownik już nie musi wiedzieć, że taka usługa istnieje i szukać jej między innymi usługami Google.
Jak działa Google Hotel Ads?
Rezultaty Google Hotel Ads pojawiają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google na zapytania, które algorytm usługi uzna za najbardziej trafne dla naszego apartamentu czy hotelu. Wyszukiwarka miejsc noclegowych udostępniania przez Google wyświetla wyniki zarówno na komputerach, laptopach jak i urządzeniach mobilnych. Google Hotel Ads formą korzystania z usługi przypomina AdWords, a nawet konkretny rodzaj reklam produktowych AdWords. Klasyczne reklamy kampanii AdWords nie są jednak w stanie oddać w 100% specyfiki branży hotelarskiej i wyszukiwarek noclegów.
Jak wygląda reklama hotelu w Google Hotel Ads?
Po otworzeniu w przeglądarce internetowej wyszukiwarki Google i wpisaniu zapytania „Hotel Warszawa” pod płatnymi wynikami ukaże się nam widok Google Hotel Ads. W przypadku takiego zapytania w Mapach Google wyniki wyszukiwania zostaną całkowicie dostosowane do widoku Google Hotel Ads.
Google Hotel Ads w wynikach wyszukiwania
Google Hotel Ads w Mapach Google
Mapa
Pierwsze co rzuca się w oczy w obu przypadkach to widok mapy. Nie pokazuje on nazw hoteli, a jedynie ceny. Dla klienta cena często jest najważniejszym czynnikiem i ta informacja jest ważniejsza niż nazwa obiektu, z którym spotyka się być może pierwszy raz. Na takim widoku zyskują przede wszystkim małe obiekty, takie jak apartamenty czy małe hotele, ponieważ nie muszą one konkurować ze znanymi z nazwy markami hotelowymi.
Daty pobytu
Użytkownik już bezpośrednio z wyników wyszukiwania może wybrać interesujący go termin. Dzięki temu wyświetlą mu się obiekty mające w danym terminie wolne miejsca. Dla hotelu takie ograniczenie też jest bardzo przydatne, bo nie musi ponosić kosztu za potencjalne przejścia na stronę hotelu jeśli nie ma wolnych terminów w danym okresie.
Przedział cenowy
Pozwala ograniczyć cenę noclegu do kwoty jaka nas interesuje. Tak jak poprzedniom, wygodne rozwiązanie dla użytkownika pozwala również na ograniczenie kosztów reklamy dla obiektu, który nie spełnia danego kryterium.
Filtry wyszukiwania
Tutaj poza dobrze znanymi opcjami takimi jak udogodnienia (parking, bar itd.) czy liczba gości pojawia się również filtrowanie po ocenach i opiniach danego obiektu zbieranych przez Google.
Poniżej filtrów przedstawione są reklamy trzech obiektów, które wygrały aukcję na te miejsca podobnie jak w przypadku aukcji (bidowania) AdWrods. Należy zwrócić uwagę, że przy jakichkolwiek zmianach domyślnych ustawień filtra wyszukiwarka przeniesie nas na właściwy widok Google Hotel Ads, przypominający widok Mapy Google, gdzie już w czasie rzeczywistym wprowadzone zmiany będą filtrowały i pokazywały obiekty najlepiej spełniające wybrane kryteria.
Nowe możliwości dla apartamentów, hosteli i małych hoteli
Dokładniejsze reklamy niszą dla małych obiektów
Duże obiekty oraz portale rezerwacyjne dysponują zasobami i budżetem pozwalającym im praktycznie zepchnąć mniejszą konkurencję poza naturalne oraz płatne wyniki wyszukiwania w Google. Google Hotel Ads tworzy nisze pomiędzy płatnymi i naturalnymi wynikami wyszukiwania gdzie większe znaczenie będzie miało dopasowanie reklamy do wymagań użytkownika, a nie budżet przeznaczony na reklamę. I tak dla odpowiedniego przedziału cenowego oraz terminu pobytu nasz apartament może pojawić się tam, gdzie nie pojawi się znana na całym świecie sieć hotelowa.
Wygrywaj lokalizacją
W głównym widoku Google Hotel Ads znajduje się dobrze wszystkim znana Mapa Google. Klient może dokonać rezerwacji na podstawie położenia obiektu od interesujących go miejsc docelowych, bez sugerowania się nazwami obiektów, ponieważ zamiast nich są podane ceny.
Niższe koszty reklamy
Na zapytania typu hotel/hostel/nocleg + miasto bardzo często pojawiają płatne wyniki wyszukiwania portalów rezerwacyjnych oraz dużych hoteli, które mogą bardzo zawyżyć próg wejściowy cen dla reklam w Adwords. W Google Hotel Ads nie wyświetlają się reklamy portali rezerwacyjnych, a widok główny usługi pozwala zaprezentować wiele obiektów, nie tylko tych z dużym budżetem.
Nie płać portalom rezerwacyjnym
Jeśli posiadasz na stronie internetowej swój program rezerwacyjny, na przykład system IdoSell Booking, to dzięki Google Hotel Ads możesz kierować ruch tylko na stronę swojego hotelu bez dodatkowych pośredników w postaci OTA (online travel agency).
Bardzo fajna alternatywa dla Google AdWords. Myślicie, że jest sens połączyć jedno i drugie (AdWords + Hotel Ads), czy całkiem całkowicie zrezygnować z adwordsów?
Witam
mam pytanie jak można połączyć system IdoSell Booking z google hotel ads skoro ich nie ma na liście partnerów ?