Wizytówka potrafi być ciekawą formą pozyskania nowych kontaktów oraz zapadnięcia w pamięć potencjalnym klientom i kontrahentom. Jednak aby okazała się skuteczna, konieczne jest zaprojektowanie jej zgodnie z ogólnie przyjętymi standardami. Jakie cechy powinna posiadać dobrze przemyślana wizytówka? Czy mini koperty mogą nadać jej dodatkowej wartości? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.
Stawiaj na konkrety
Głównym zadaniem wizytówki jest przekazanie jej nabywcy najważniejszych informacji kontaktowych. Absolutnie nie można pominąć takich danych jak:
- imię i nazwisko,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- zajmowane stanowisko.
Warto podać również:
- adres firmy (jeżeli posiada stacjonarne biuro);
- adres strony internetowej (jeżeli w atrakcyjny sposób przedstawia markę);
- logo firmy (jeżeli firma tak owe posiada);
- dni i godziny, w których można się kontaktować (w biurze lub telefonicznie).
Dzięki tym podstawowym informacjom osoba, która otrzyma wizytówkę, będzie wiedziała w jakich sprawach, w jaki sposób, z kim i o jakiej porze może się konsultować.
Czytelność i kreatywność to para idealna
Większość firm i pracowników na wysokich stanowiskach posiada swoje wizytówki. W związku tym, aby nie zniknąć na tle konkurencji, należy zaprojektować ją z pomysłem i rozwagą. Warto stawiać na minimalizm, ale nie zapominać o nowatorskich rozwiązaniach.
Nie należy przeładowywać wizytówki nadmierną ilością informacji, ponieważ w ten sposób może się ona stać nieczytelna. Powinna zawierać tylko najistotniejsze dane, dzięki którym osoba ją czytająca będzie wiedziała, czy chce i w jaki sposób może nawiązać kontakt.
Jednak aby wyróżnić się z tłumu, opłaca się szukać nowych rozwiązań i ciekawych designów. Pamiętaj o przejrzystym, ale wyrazistym foncie. Najważniejsze słowa mogą być np. pogrubione, w innym kolorze, polakierowane lub wypukłe. Zadbaj o odpowiedni rozmiar słów i ich rozmieszczenie. Logo powinno przykuwać uwagę i zapadać w pamięć. Możesz zdecydować się na kolor papieru odpowiadający barwom Twojego biznesu. Dzięki temu zadbasz o kolejny element identyfikacji wizualnej.
Tak więc pamiętaj, że drogą do bycia zapamiętanym jest umiejętne połączenie ze sobą:
- prostoty, dzięki której osoba odczytująca informacje bez problemu je zrozumie;
- kreatywności, która sprawi, że zostaniesz zapamiętany.
Wizytówka i mini koperty – co możesz w nich zmieścić?
Jednym krokiem dalej w procesie walki o uwagę konsumenta, jest dodanie do wizytówki czegoś extra. Możesz to uzyskać dzięki użyciu mini koperty. Bez problemu wsadzisz do niej wizytówkę, ponieważ ich wymiary są do siebie idealnie dopasowane. Tym samym zyskujesz dodatkowe miejsce do nadrukowania logo swojej firmy, a także do zawarcia czegoś więcej niż tylko informacyjny kartonik. W środku mini koperty możesz załączyć karteczkę z kodem promocyjnym na Twoje usługi bądź produkty, voucher do wykorzystania w konkretnym przedziale czasowym, bądź dodatkowe informacje na temat Twojej działalności. Opcji jest wiele, a dzięki nim nie musisz zaśmiecać przestrzeni na samej wizytówce.
Stawiaj na profesjonalizm, czytelność, twórczość i oryginalne dodatki takie jak mini koperty. Pamiętając o powyższych zasadach i pomysłach, masz szansę stworzyć wizytówkę, którą wiele osób z przyjemnością będzie nosić w portfelu, a w niedalekiej przyszłości wykorzysta ją do skontaktowania się z Tobą.