Mimo, że żyjemy w czasach kultury obrazkowej, to słowo pisane wciąż jest w cenie. Współczesne dziennikarstwo w dużym stopniu przeniosło się do Internetu, co niesie za sobą zarówno konsekwencje pozytywne, jak negatywne.
Pisać i publikować może każdy.
Jak w gąszczu copywriterów i dziennikarzy odnaleźć prawdziwego czarodzieja słów? Kto pisze artykuły, które później możemy przeczytać na różnego rodzaju portalach i stronach internetowych?
Content is the king
Każdy dobry biznes wymaga dopracowanej strony internetowej. Ta natomiast nie może obejść się bez treści poprawnych stylistycznie i ortograficznie oraz merytorycznych. Choć najczęściej to właściciel biznesu wie najwięcej o wszystkich cechach, zaletach i funkcjonalnościach oferowanych usług i produktów, to napisanie artykułów na stronę zleca profesjonalnym copywriterom, którzy braki merytoryczne nadrabiają znajomością języka korzyści i perswazji. Zlecanie napisania takich artykułów często odbywa się online – na przykład za pośrednictwem popularnych portali zrzeszających copywriterów. Zaletą korzystania z takich serwisów jest zdecydowanie cena – teksty napisane przez copywritera można kupić już za kilkadziesiąt groszy. Wadą – brak bezpośredniego kontaktu z copywriterem, a co za tym idzie – brak informacji zwrotnych, brak pytań i brak doprecyzowania oczekiwań. Przy odrobinie szczęścia można jednak trafić na dorabiającego na portalu filologa polskiego albo osobę z dużym doświadczeniem w branży reklamowej.
Rodzaje artykułów
W Internecie możemy zlecić copywriterom napisanie wielu rodzajów tekstów. Notka prasowa, artykuł poradnikowy, tekst specjalistyczny czy opis produktu – dla copywriterów żaden gatunek nie ma przed sobą tajemnic. Treści zlecone online mogą również być wykorzystane w prasie. Czy rozwój rynku online sprawi, że za kilka lat redakcje przestaną zatrudniać dziennikarzy? Wydaje się, że jest to bardzo prawdopodobny scenariusz.
Generalnie, lanie wody. Spodziewałem się bardziej merytorycznego wpisu gdzie będzie więcej informacji odnośnie pracy z copywriterami