Walka o pozycję – co robić, gdy zasady gry nieustannie się zmieniają

O tym, że do zyskania klientów nie wystarczy dziś samo założenie strony internetowej, przekonała się już większość z nas. Niezwykle skutecznym sposobem na to, by stać się widocznym dla swoich odbiorców, zostało więc zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Ten jednak, kto choć raz próbował tego dokonać, z pewnością zauważył też, że walkę toczymy nie tylko z konkurującymi z nami firmami, ale też ze stale zmieniającymi się algorytmami Google’a.

Parametry, które wcześniej gwarantowały przeniesienie strony na wysokie pozycje, z czasem potrafiły stać się powodem jej zupełnego wykluczenia. Pojawia się więc pytanie, co robić i w jakie działania inwestować? Czy jest coś, co może przenieść wysoko naszą stronę www bez ryzyka?

O algorytmach Google’a – czym są i jak mądrze je wykorzystać

To właśnie one decydują o tym, które strony internetowe znajdują się w upragnionym TOP10. Tworzone po to, by usprawniać działanie samej wyszukiwarki i wyświetlać jej użytkownikom jak najbardziej trafne i wartościowe dla nich rozwiązania. Ich dokładnego działania nie zna jednak nikt poza pracownikami Google’a. Nie da się jednoznacznie powiedzieć, co konkretnie przeniosłoby naszą stronę na wysokie pozycje. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron metodą prób i błędów dochodzą do sprawdzających się działań, jednak nigdy nie mają pewności, że te nie przestaną działać.

Warto jednak zwrócić uwagę na to, w jaki sposób Google usprawnia swoje algorytmy. Stale priorytetem wszystkich tych zmian staje się odbiorca. Celem ma być również wykluczenie z pierwszej strony wyszukiwań tych stron, które znalazły się na niej w sposób nielegalny. Przykładem może być nadużywanie słów kluczowych lub systemy wymiany linków.

Jak wykorzystać te informacje? Przede wszystkim powinniśmy dopasować się do sposobu myślenia samego Google. Algorytmy stale będą zmieniane, lecz zawsze w tym samym kierunku. Podobnie my możemy dostosowywać swoją stronę internetową do odbiorców, czyniąc ją maksymalnie dla nich intuicyjną w obsłudze i wartościową.

Krok pierwszy – optymalizacja strony

Zaczynając od strony technicznej, warto zadbać o czytelność i przejrzystość witryny. To zadanie warto zlecić profesjonalistom, którzy wypróbowali już wiele technik i wiedzą, jak zrobić to najlepiej. Tworzenie stron internetowych to nie tylko atrakcyjny wygląd, ale przede wszystkim jakość: dodatkowe usprawnienia, szybkość ładowania strony, bezpieczne łącze.

Krok drugi – Unikalna treść, pozyskiwanie linków i promowanie strony

Poniżej lista działań, które wpływają na atrakcyjność witryny dla odbiorcy i zapewniają jej promowanie w bezpieczny, akceptowany przez Google sposób. Stosując się do wskazówek, mamy pewność, że stopniowo będziemy polepszać swoją pozycję.

1.     Wysoka jakość unikalnych treści

Ważne jest, by treści nie były powielane z innych stron. Priorytetem niech będzie więc dla nas unikalność tekstu. O tym, by informacje znalazły się na naszej stronie głównej i dodatkowych podstronach (np. oferta, o nas, kontakt) nie powinno się zapominać. Nie tylko Google zwraca na to uwagę, ale co ważne także nasz odbiorca. W ten sposób może się on dowiedzieć o nas jak najwięcej. Pomocne będzie też stosowanie słów i fraz kluczowych, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.

Część firm zdecydowała się na prowadzenie blogów firmowych na swoich stronach, by zapewnić w ten sposób odbiorcom dostęp do przydatnych informacji. Publikowanie artykułów to porcja dodatkowej treści o wysokiej jakości i łatwy sposób na pozyskiwanie linków (o czym niżej).

2.     Promowanie strony

Stworzone na stronie teksty warto promować, by docierały do większej liczby osób. Dodatkowym plusem jest to, że wszystkie miejsca, w których zostawiliśmy link do naszych tekstów, staną się naturalnymi odnośnikami, na co Google wyraźnie zwraca uwagę. Promowanie strony najbardziej skuteczne okazać się może na portalach społecznościowych, dlatego wiele firm zdecydowało się również na założenie własnych firmowych kont na Facebooku, Twitterze czy Instagramie.

3.     Pozyskiwanie linków

Oto sposób na to, by zwiększyć w oczach Google’a wiarygodność strony. Należy to jednak robić uczciwie, by nie ponieść później przykrych tego konsekwencji. Wspomniane wcześniej artykuły na blogach, jeśli będą wysokiej jakości i przydatne dla odbiorców, staną się z czasem chętnie przez nich udostępniane, polecane innym itp. Częściej inni blogerzy cytować będą nasze słowa na swoich stronach, w ten sposób zapewniając nam wartościowe odnośniki. Pozyskiwanie linków w naturalny sposób to również łatwa droga do wygenerowania dodatkowego ruchu na stronie.

 

Artykuł został przygotowany przy współpracy z agencją : http://www.22studio.co.uk

Dodaj komentarz