Jak stworzyć skuteczny landing page?
Te pytanie często zadają sobie właściciele nowo powstałych start-upów oraz Ci którzy przygotowują się samodzielnie do uruchomienia nowej strony WWW. Często są to małe przedsiębiorstwa z ograniczonymi funduszem, tak więc na pytanie te nie może odpowiedzieć im zatrudniony zespół marketingowy. Szatą graficzną nie zajmuję się również doświadczony i profesjonalny grafik znający proces sprzedażowy. Właściciel takiego przedsięwzięcia musi wtedy polegać na własnej kreatywności, pomysłowości oraz zaparciu do samodzielnej nauki.
Strona docelowe (landing page). Trudny wybór?
Nie pomaga również to, że większość ludzi ma inny zestaw wymagań dotyczący formy idealnej strony landing page’u. Nie ma standardowego rozwiązania. Jeżeli dla kogoś może okazać się coś bardzo skutecznym rozwiązaniem, niekoniecznie musi działać to również w twoim przypadku. Zależy to między innymi od usługi lub produktu jaki próbujesz sprzedać. Duży wpływ ma również nawigacja i ogólny układ strony. Należy zapamiętać, że każda witryna jest inna i spełnia potrzeb odmiennego(targetowanego) użytkownika. Każdy reklamodawca ma swój sposób na skuteczny landing page a zasady jego konstrukcji są jak tajemnica handlowa.
Czy to znaczy, że nie możemy odpowiedzieć sobie na Nasze pytanie? Na szczęście, nie. Istnieje kilka zasad, które pomogą Ci w dokonaniu najlepszego wyboru elementów które będą się składać na skuteczny landing page.
Co składa się na skuteczny landing page? Spójrz na to, co jest Ci potrzebne.
Przede wszystkim zwróć uwagę, czego potrzebuję twoja strona docelowa. Czy będzie to prosta forma rejestracyjna konta? Może coś z pełną listą produktów, ich cechami oraz informacją kontaktową? Może strona z ofertą specjalnych bonów lub kodów referencyjnych?
Wiedząc dokładnie jakich informacji oczekuję od nas klient by zaakceptować naszą ofertę jesteśmy w połowie procesu sprzedażowego.
Przyjrzyj się temu, co chcesz powiedzieć.
Następnie pomyśl o wszystkich najważniejsze informacjach na temat twojej firmy. Spróbuj przedstawić produkt lub usługę oraz swoją misje. Zawrzyj również CTA(wezwanie do działania). Pamiętaj jednak, że nie jest to strona „O nas”. Więc czym krótsze opisy, tym lepiej.
Jeżeli próbujesz użyć strony docelowej jako zapalnik mający wywołać zainteresowanie dotyczącego twojego start-upu, nie ma nic gorszego niż wyjaśnienie OD RAZU, kim jesteście i co robicie.
Spójrz na strony docelowe konkurencji
Badania konkurencji to nieodzowny sposób na wsparcie swoich decyzji. Rzucić okiem na inne landing page, które odniosły sukces. Oto kilka przykładów( niekoniecznie konkurencyjnych).
Zendesk
Zendesk zmieniła niedawno swoją stronę docelową. Mi się podoba, bo jest o wiele lepiej. Stylowe zielone tło, pole rejestracji po środku oraz olbrzymi klipartowym obrazek uśmiechniętego Buddy. Nawiązuję on oczywiście to nazwy firmy. Kroki rejestracji zostały rozbite na kilka etapów. Pierwszy jest tylko email. Celowe działanie które ma na celu uniknięcie odstraszenia potencjalnego użytkownika ilością potrzebnych do wypełnienia pól. Na stronie nie znajduję się nic co mogłoby nas rozproszyć. Zawiera wszystko to czego potrzebuje skuteczny landing page.
Na dole bardzo proste i dyskretne linki do polityki prywatności oraz warunków użytkowania.
TweetDeck
Bardzo ładna i stylowa strona w ciemno-niebieskich kolorach. Zrzut ekranu przesunięty w stronę odwiedzającego serwis mający na celu jego wyróżnienie. Pod spodem bardzo krótki opis narzędzia. Tylko dwa pola rejestracji. Z osobistych uwag, dodałbym informacje skąd wziąć nazwę użytkownika. Może to jednak wynikać z tego, że z Tweetera korzystam niestety rzadziej niż rzadko.
Dropbox
W momencie, kiedy przechodzimy na stronę z linkiem do pobrania, ukazuję nam się standardowy pop-up ze zgodą na instalację. Głównym strona docelowa jest bardzo bezpośrednia i minimalistyczna. W klarowny sposób przedstawiony nam jest etap instalacyjny. Jest też małe wideo, reprezentowaną przez niebieski przycisk odtwarzania.
Wistia
Kolejny i ostatnim przykładem może stać się strona bezpłatnego planu Wistia’i. Od razu, można zauważyć pola rejestracji. Button – mocno niebieski, minimalnie i ładnie kontrastujący się w sekcja z jasnym białym polem formularza.
Ograniczony do jednego pola formularza w połączeniu z widocznym umieszczeniem eliminuje prawie wszystkie wahania, przed utworzeniem konta …Jeżeli jednak masz wątpliwości, zawsze możesz przejść poniżej, by przeczytać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ). Rozwieją one ostatne wątpliwości. Jasne oddzielenie tych dwóch elementów sprawia, że znacznie łatwiej jest skupić się na konwersji.
To już koniec. Pamiętajcie, że jest to tylko kilka przykładów a każde z tych rozwiązań nie jest doskonałe. Przepis na skuteczny landing page musicie napisać sobie sami 🙂
A wy? Czy znacie stronę docelową, która waszym zdaniem może stać się bardzo dobrym przykładem? Co uznajecie za „faux pas”? Dajcie znać w komentarzach.
Artykuł znalazłeś dzięki frazom:
- skuteczny landing page
- jak stworzyć skuteczny landing page
- przykład landing page’u
- Co składa się na skuteczny landing page