Jakich błędów należy unikać wykorzystując marketing internetowy?
Mimo nabytego doświadczenia w marketingu internetowym, jesteśmy ciągle narażeni na popełnienie jakiegoś błędu. Trendy zmieniają się szybko, więc- łatwo stać się przytłoczonym przez napływ nowych technik i rozwiązań. Często też ciężko zmienić nam stare przyzwyczajenia na nowe. Wygodniej przecież korzystać ze starszych znanych metod marketingowych. Niestety, aby pozostać w grze, trzeba śledzić i na bieżąco kontrolować działania oraz dostosowywać procesy do nowych trendów na rynku.
Dlatego też przygotowałem sześć punktów, w których wymieniam, jakich błędów należy uniknąć podczas wykorzystywania narzędzi marketingu internetowego.
1: Nie Reklamuj bez angażowania
Udostępnianie artykułów, blogów, nowych wiadomości i innych ciekawostek to fantastyczny sposób, na wykorzystywanie mediów społecznościowych w promocji swojego fanpage’a. Czynności te są w stanie zwiększyć zaangażowanie oraz zasięg w tym samym czasie. Reprezentując firmę poprzez media społecznościowe, musisz robić to z sercem. Zbyt wiele firm zapomina, do czego służą social media. Chodzi o bycie towarzyskim, angażującym, tworzącym więzi, a za razem kreującym społeczność wokół produktu.
Użytkownicy często ignorują firmy, które stale umieszczać linki do swoich stron i produktów. W szczególności, jeśli czują, że sprzedajesz coś w kółko; Ci, którzy nawet Cię nie „odlikują” zaczną ignorować twoje wpisy, co jest zjawiskiem równie złym.
Bądź gotów zainwestować czas w rzeczywistą interakcję z ludźmi za pośrednictwem Facebook lub Twitter. Angażuj się w trendy społeczne, zamieszczaj swoje oficjalne opinie na temat zmian w branży oraz na temat istotnych newsów. Spróbuj zaangażować do komenatarzy i rozmowy na temat twojej firmy. Ludzie będą bardziej zainteresowani twoimi postami, jeśli czują, że stoją za nim konkretni ludzie, a nie tylko kolejna anonimowa korporacja.
2: Nie zaniedbuj swojej strony internetowej
Brzmi to oczywiście, prawda? Każda firma wie, jak ważne jest, by nasz witryna była w najlepszym stopniu zoptymalizowana, by zapewniała gościom przyjazne doświadczenia, prawda? No niestety nie – martwe linki, nadmierne pop-upy, nieobecne filmy, zdjęcia o niskiej rozdzielczości, niezgrabne menu i wiele więcej są nadal powszechne. To wszystko może zrazić potencjalnych klientów w ciągu kilku sekund.
Upewnij się, że twój klient ma zapewnioną optymalną wydajnością na front-endzie i back-endzie. Zbadaj strony konkurentów, sprawdź czy podoba Ci się ich wygląd i starają się wysnuć wskazówki dla swojej strony. Dobra nawigacja jest kluczem, więc zawsze upewnij się, że użytkownicy mogą bez problemu dostać się z jednej strony do drugiej w krótki i łatwy sposób.
Użyj map termicznej lub crazyegg, aby odkryć, które obszary na twojej stronię są najbardziej aktywne.
Jeśli nie masz czasu, by odpowiednio utrzymać swoją stronę internetową, możesz zatrudnić kogoś zewnętrznego. Jeśli chodzi o marketing – słabo działająca strona tylko pogorszy zdanie o marce nie wspominając o współczynnik odrzuceń, który na niedopracowanych stronach jest bardzo wysoki.
3: Nie pozwól, by klienci czuli się niepewnie podczas płacenie za swoje towary
Jeżeli witryna, zawiera sekcję sklepu, zapewnienie pełnej zgodności z Payment Card Industry Security Standards Council (PCI DSS). Umieść widget świadczący o bezpieczeństwie w miejscu o dobrej widoczności by pokazać ludziom, że jesteś wiarygodnym i dbasz o bezpieczeństwo przedsiębiorstwa. Na stronie kontaktowej umieść dane przedsiębiorstwa, by klient wiedział, że nie ma do czynienia z firmą „krzak”.
Do sygnałów zaufania można zaliczyć również:
- Identyfikatory zabezpieczeń oraz SSL
- Referencje produktu / usługi
- Recenzje biznesowe
- Sygnały social media
4: Bądź zrozumiały
Gość powinien od razu zrozumieć, kim jesteś i co możesz mu zaoferować. Kilka pierwszych sekund są kluczowe podczas próby zaangażowania użytkownika: używaj zwykłego tekstu i obrazów wysokiej, jakości, aby zaprezentować firmę w sposób łatwy do zrozumienia. Użyj nagłówka oraz subnagłówka, aby jasno określić, czym zajmuję się twoja firma.
Strona Ignitur jest doskonałym przykładem jasno określonej oferty. Z kilku słów kluczowych, użytkownik od razu rozumie, że ignitur jest łatwym w użyciu oprogramowanie do zarządzania zadaniami marketingowymi.
5: Nie przeciążaj strony zbędnymi fajerwerkami
Choć filmy, animacje i pokazy slajdów mogą przyczynić się do zwiększenia zaangażowania użytkownika, używaj ich z umiarem: strony przeciążone mediami ładują się o wiele dłużej zwłaszcza na wolniejszym łączu. Trzeba zachować odpowiedni balans, bo wiadomo przecież, że nikt nie lubi czekać, zwłaszcza w Internecie.
6: Nie przesadzaj z e-mail marketingiem
Wysyłanie e-mail, jako biuletynu to fantastyczny sposób na powiadamianie użytkowników o zmianie w produktach i usługach, ale bombardowanie ich informacjami, co drugi dzień doprowadzi tylko do niepotrzebnej frustracji i zwiększa prawdopodobieństwo wypisania z się z listy.
Przesyłaj e-maile raz, co tydzień lub co dwa tygodnie, i upewnij się, że każda wiadomość w rzeczywistości zawiera wartościową informacje. Pomoże to również uniknąć oznaczenia wiadomości, jako spam lub jej odruchowego usunięcia.
7) Nie od razu Rzym zbudowano. Weź pod uwagę ruch z long tail zamiast rzucać się na generyki 🙂