Jaka powinna być Twoja strona WWW? Jeśli chcesz, by przyciągała nowych odbiorców i wpływała na lepszą sprzedaż nie zapomnij o preferencjach użytkowników! Tylko, co konkretnie brać pod uwagę? O tym więcej przeczytasz w tym artykule. Zadbaj, by każdy odbiorca, który wchodzi na Twoją stronę znalazł na niej to, czego szuka i z chęcią został na dłużej.
Dziś sama strona WWW to za mało, by zwiększyć rozpoznawalność marki, jeśli zapomnisz o wdrożeniu zaleceń – UX (user experience). Tylko, co to jest projektowanie UX? To nic innego, jak tworzenie stron WWW, w którym kładzie się nacisk na doświadczenia użytkownika w trakcie poruszania się po witrynie. Im szybciej i łatwiej odbiorca znajdzie interesujące go informacje, tym lepiej przełoży się to na odbiór marki, budowanie relacji, a także sprzedaż. Dlatego na UX wpływ ma szybkość strony, intuicyjność korzystania, nawigacja po poszczególnych elementach, architektura informacji, aspekty wizualne, a także responsywność. Poznaj najważniejsze elementy projektowania stron WWW pod preferencje użytkowników i zadbaj, by pojawiły się także na Twojej stronie.
Szybkość strony
Im szybciej ładuje się strona, tym lepiej. Zaleca się, by ten czas nie przekraczał 3 sekund, co oznacza, że witryna niezależnie od ilości treści się na niej znajdujących musi być dobrze zoptymalizowana. W innym przypadku wielu użytkowników zrezygnuje z jej przeglądania i przejdzie do sprawdzania innej strony, która wyświetliła im się podczas wyszukiwania w Google. A to oznacza duże prawdopodobieństwo tego, że skorzysta z oferty Twojej konkurencji.
Nawigacja po stronie
Zaraz po szybkości ładowania się strony ogromne znaczenie ma także nawigacja po niej. Gdy strona jest stworzona z myślą o internaucie, to jego poruszanie się po witrynie jest naprawdę intuicyjne. A to oznacza, że bez problemu znajdzie interesujące go informacje np. o firmie, albo szybko przejdzie do zakupów, jeśli właśnie był taki cel wejścia na stronę. Skomplikowana i nieintuicyjna nawigacja na stronie nie tylko może spowodować frustrację, ale także realnie wpłynąć na zmniejszenie sprzedaży! Dlatego tak istotne jest tworzenie stron internetowych, gdzie nacisk kładzie się na użytkownika i upraszcza się maksymalnie jego ścieżkę na stronie WWW.
Czytelny układ treści
Projektowanie stron WWW zakłada także stworzenie czytelnego układu treści, czyli takie rozplanowanie strony, w którym kluczowe informacje znajdą się w widocznym dla odbiorcy miejscu. W tym celu warto wykorzystać badania, które pokazują, w jaki sposób użytkownicy czytają stronę i na jakie jej elementy od razu pada wzrok. Co istotne, w projektowaniu UX sprawdza się także statystyki witryny np. przy wykorzystaniu Google Analytics, by ocenić zachowanie użytkowników na stronie i wprowadzić zmiany, które zwiększą jej czytelność, a także zaangażowanie.
Responsywność stron internetowych
Strona może być szybka, również jej nawigacja może być świetna, jednak gdy nie jest responsywna to… Ogromna część internautów, która będzie chciała ją przejrzeć na telefonie bądź tablecie po prostu zrezygnuje i poszuka innej strony. Responsywne strony WWW tworzone np. w firmie DEPCORE, dopasowują się do różnych sprzętów mobilnych, z których korzystają odbiorcy. Dzięki temu są użytkowe dla odbiorców w każdej sytuacji, a nie tylko wtedy, gdy wchodzą na stronę WWW np. ze swojego laptopa.
Skupienie się na użytkowniku i zrozumienie jego potrzeb, to podejście, dzięki któremu można skutecznie wyróżnić się na rynku, zyskać przewagę nad konkurencją, nawiązać relacje z odbiorcami, a w rezultacie osiągać jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe. Tym samym inwestycja w projektowanie UX naprawdę się opłaca i co więcej – szybko się zwraca.