Sprzedaż w internecie jest coraz bardziej kuszącą metodą na zarobek. Internet nie podlega żadnym „lockdown’om”, a więc dobrze prosperujący biznes internetowy jest znacznie stabilniejszy niż ten stacjonarny, bynajmniej w obecnych czasach. W dzisiejszym artykule dowiecie się jak otworzyć własny sklep internetowy i zacząć zarabiać.
Co sprzedawać w internecie?
Zacznijmy od tego co, w ogóle można sprzedać, w internecie. Generalnie wszystko, są tacy co potrafią sprzedać garść ziemi z wyjątkowego miejsca, są i tacy co importują na potęgę towar z Chin, sprzedając go wszystkimi możliwymi kanałami. Dobry pomysł to fundament na którym będziemy tworzyć nasz internetowy biznes. I tak naprawdę proces tworzenia sklepu internetowego zaczyna się właśnie, w tym miejscu. Najbezpieczniej jest zacząć od niszy branżowej, takiej w której będzie mniejsza konkurencja, z którą będziemy, w stanie rywalizować i asortymentem i finansowaniem kampanii reklamowej.
Tworząc sklep internetowy w niszy branżowej zwiększamy swoje szanse na sukces, w sprzedaży. Z czasem nasz asortyment możemy zwiększać.
Od czego zacząć tworzenie sklepu internetowego?
Jeżeli już wybraliśmy niszę branżową, czas zająć się jej analizą. Analiza powinna dotyczyć konkurencyjnych sklepów internetowych. Jak się promują, jak działają, jakie funkcje charakterystyczne dla danej branży posiadają. Wszystkie spostrzeżenia powinniśmy zapisać. Dobrym pomysłem jest sporządzenie listy błędów popełnianych przez konkurencyjne sklepy internetowe. Lista taka może być pomocna dla twórcy sklepu internetowego, w celu wyeliminowania ich z naszego powstającego e-commerce. Tworzenie sklepów internetowych powinno zlecać się wyspecjalizowanym do tego celu agencjom interaktywnym Dzięki temu będziemy mieli pewność, że wszystko zostało przygotowane tak jak należy. Tam udajemy się z naszym pomysłem na biznes oraz listą spostrzeżeń.
Jak powinien wyglądać sklep internetowy?
Sklep internetowy powinien być stworzony zgodnie ze standardami webowymi. Wstępna analiza konkurencji pozwoli nam na stworzenie wizualnie lepszego e-commerce co daje nam już pewną przewagę. Szata graficzna sklepu internetowego powinna być lekka, przejrzysta aby jak najbardziej zwiększyć czytelność tego co najważniejsze – produktów. Najważniejszym elementem sklepu internetowego to zdjęcia. Prawdę mówiąc, w większości sklepów internetowych to zdjęcia sprzedają produkt. Te powinny być wysokiej jakość, mieć charakter artystyczny ale też powinny być odpowiednio zoptymalizowane i przekonwertowane do formatów obrazów nowej generacji.
Obecnie responsywność szaty graficznej powinna być standardem, w ofercie każdej agencji interaktywnej. Jednak mimo wszystko warto się upewnić, że tak jest. W wielu branżach użytkownicy mobilni to ponad 60% odwiedzin. Udostępnienie im platformy dobrze działającej na urządzeniach mobilnych to konieczność.
Jak promować sklep internetowy?
Gdy nasz sklep internetowy jest już gotowy, możemy przejść do kolejnego etapu, którym jest jego promocja. Jest wiele metod promocji sklepu internetowego. I należy je dobrać do budżetu przeznaczonego na promocję sklepu internetowego. Promocję możemy zlecić wyspecjalizowanej w tym zakresie firmie SEO, lub spróbować własnych sił. W sieci znajdziesz wiele materiałów pomocniczych, w promowaniu własnego sklepu internetowego.
Najczęściej wykorzystywanymi metodami promocji sklepu internetowego są:
Pozycjonowanie sklepu internetowego – polega na działania wpływających na ustawienia sklepu internetowego wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Metoda ta gównie polega na optymalizacji sklepu internetowego, zdobywaniu mocnych linków oraz dbaniu o merytoryczną treść na sklepie internetowym.
Promowanie sklepu internetowego na social mediach – tu działania promocyjne realizujemy w popularnych serwisach takich jak Facebook czy instagram. Wykorzystujemy do tego celu ciekawe treści, konkursy oraz posty promowane, które pozwolą dotrzeć do większej grupy użytkowników.
Marketing szeptany – polega na robieniu sztucznego szumu wokół naszego sklepu internetowego. Piszemy pozytywnie o produktach zawartych na naszym sklepie, czy o samym sklepie i jakości obsługi. Zazwyczaj realizuje się go, komentarzach blogowych lub na forach internetowych.
Ad Sense – to forma promocji, która udostępniana jest przez Google, polega na wyświetlaniu linku do naszego sklepu internetowego na liście wyników wyszukiwania i na serwisach partnerskich. Za każde kliknięcie płacimy. Wysokość stawki za kliknięcie zależy od konkurencyjności danego słowa kluczowego, frazy na której nasz sklep się wyświetlił.
Google Merchant – kolejna metoda od Google, tym razem możemy wyświetlić konkretne produkty na liście wyszukiwania. Gdy klient poszukuje konkretnego produktu, Google podsuwa mu własną listę produktów, na której może znaleźć się i nasz.
Jak prowadzić sklep internetowy?
Sklep internetowy powinien być prowadzony dynamicznie. Czyli powinniśmy sprawnie i często operować takimi mechanizmami jak zniżki, kupony oraz newsletter. Do akcji informowania klientów o nowościach czy promocjach warto wykorzystać promowane posty na Facebook czy Newsletter. Aktualizowany blog to coś co nie tylko lubi wyszukiwarka Google ale i klienci.
Dynamicznie prowadzony sklep internetowy to sklep, który żyje i to cenią sobie klienci.
Podsumowując stworzenie sklepu internetowego nie jest takie proste, dlatego też nie każdy odnosi w sieci sukces. Pomimo trudności sklep internetowy jest dla każdego, kto chce zarabiać przez internet. Droga do sukcesu wymaga od nas pracy, skupienia. Cierpliwość i wysiłek popłaca.
Źródło: https://www.designcart.pl/aktualnosci/81-jak-stworzyc-sklep-internetowy-ktory-bedzie-zarabial.html