Budowanie bazy linków – co to takiego?

Budowanie bazy linków

Proces budowania bazy linków to jeden z fundamentów optymalizacji dla wyszukiwarek. Pomaga zwiększyć świadomość odbiorców o istnieniu danej witryny, jak również pomaga uzyskać lepsze miejsca w rankingach wyszukiwarek. Liczba linków prowadzących do danej witryny jest wskaźnikiem jej popularności.

Liczą się wszystkie głosy, choć wyszukiwarki nie widzą tego w ten sam sposób. Z tego powodu należy koncentrować się na linkach, które wiążą się z pozyskaniem możliwie dużych korzyści dla naszej strony.

content king

Content king!

Najskuteczniejszym sposobem budowania doskonałych linków jest stworzenie doskonałej treści do której ludzie chętnie będą linkować.

Dystrybucja oprogramowania open source, udostępnianie darmowych usług, dodatków do przeglądarek, publikowanie interesujących materiałów, e-booków, infografik itp. będzie spełniało swoje zadanie na tym polu.

Istnieję wiele czynności które możesz stosować w procesie linkbuldingu Często stosuję się tzw. przynęty. Można wyróżnić wiele ich typów.  Prosty widget na stronę internetową, może być jednym z przykładów.

[alert-success]Po więcej w temacie Zdobywanie linków nie musi być trudne.[/alert-success]

Korzystanie z kanałów feed to w dzisiejszym internecie standard dla każdej szanującej się witryny. Bez względu na to, czy wykorzystywany będzie standard RSS, czy Atom, należy dystrybuować swoja treść. Dzięki usługom takim jak FeedBurner można zbierać i analizować statystyki kanałów RSS i Atom.

budowanie reputacji w sieci

Budowanie reputacji rozpocznij wcześniej

Można publikować własny blog, umieszczać artykuły w renomowanych serwisach internetowych poświęconych danej tematyce i być aktywnym w portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Myspace, Linkedln czy GoldenLine. Gdy nadejdzie właściwy moment, wystarczy uwidocznić nową witrynę bizne­sową we wszystkich kanałach komunikacji, które się pozyskało.

Oczywiście nie każdy ma na to czas. W takim przypadku można wykorzystać typowe podejście sieciowe — utrzymywać więzi z osobami i podmiotami, z którymi się współpracuje.

W odpowiednim momencie wystarczy poprosić ich o pomoc w promowaniu nowej witryny poprzez dodanie jej adresu na swoich stronach (a przez to poinformować ich odwiedzających o nowej witrynie).

CHECK

Oceń swoją bieżącą sytuację

Jeżeli dana witryna dopiero powstaje, oszacowanie bieżącej sytuacji będzie względnie proste. Witryna, która nie została jeszcze opublikowana, może mieć linki zwrotne, które do niej prowadzą. Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadku, gdy ktoś przejął wygasłą nazwę domeny, do której linki nadal są aktywne, lub jeżeli ktoś poinformował innych o danej witrynie, zanim ta została oficjalnie opublikowana w sieci.

Jeżeli prace dotyczą istniejącej witryny, bardzo ważne jest, aby ocenić bieżący stan linków odwołujących się do tej witryny. W tym celu należy sprawdzić logi serwera, korzystając z platformy Google Narzędzia dla webmasterów, Google Analytics, Ahrefs, Majestic SEO lub innych narzędzi, które dają taką możliwość. Informacje te warto zebrać w postaci listy, aby stworzyć punkt odniesienia przed rozpoczęciem procesu budowania zestawu linków. Dzięki temu będzie można później właściwie ocenić jej efektywność.

Artykuł odnalazłeś prawdopodobnie dzięki wpisaniu:

  • jak budować bazę linków
  • konstrukcja bazy linków
  • zaplecze seo

Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat pozycjonowania, powiększania sprzedaży w sklepie internetowym i promocji w sieci zapraszam do kategorii SEO.

Dodaj komentarz