Bezpieczeństwo sklepu internetowego ważne dla Twojego Klienta

Zgodnie z badaniami Gemius z 2015 r., aż 45 % internautów nie robi zakupów w sieci. Jedną z trzech najpopularniejszych przyczyn niekupowania przez Internet jest obawa o bezpieczeństwo płatności. Stwierdza to, aż się 27 % badanych. Dlatego tak ważne jest, aby Twój sklep internetowy  był bezpieczny dla Klientów. Podpowiadamy jak to zrobić!

Certyfikat SSL

Dla większości sklepów internetowych posiadanie Certyfikatu SSL jest standardem.

Jednak niektórzy przedsiębiorcy, działający w e-commerce, szukają oszczędności w zabezpieczaniu transakcji, co jest błędem. Certyfikat SSL służy do szyfrowania przesyłu danych, tak aby Klient mógł zapłacić za zamówienie kartą kredytową bez obawy o dostanie się jego poufnych danych w niepowołane ręce.

Jak odbiorca może sprawdzić, czy e-sklep jest w ten sposób zabezpieczony?

W czasie finalizowania transakcji zmienia się adres strony internetowej z „http” na „https”, co oznacza, że witryna jest chroniona.

Pewnie teraz się zastanawiasz, kto zauważy taki niuans. Uwierz nam, Klienci naprawdę zwracają na to uwagę!

Brak Certyfikatu SSL w sklepie internetowym, może być jedną z głównych przyczyn zjawiska porzuconych koszyków. Dlatego powinieneś zatroszczyć się posiadanie takiego zabezpieczenia. Nie zwlekaj,  kup Certyfikat SSL w trakcie konfiguracji Twojego e-sklepu.

Wpłynie to pozytywnie na wizerunek Twojej marki oraz zapewni zaufanie odbiorców. W celu zwiększenia poczucia bezpieczeństwa Twoich odbiorców i zbudowania wiarygodności e-biznesu powinieneś również udostępnić w swoim sklepie różne możliwości płatności.

Regulamin sklepu internetowego

Przed złożeniem zamówienia, Klienci zazwyczaj czytają regulamin e-sklepu. Źle sformułowany status może zniechęcić odbiorcę do zakupu produktu. Dlatego tak ważne jest, aby regulamin Twojego sklepu internetowego był dobrze skonstruowany. Jak to zrobić?

Przede wszystkim pamiętaj, aby zawrzeć w statusie dokładne informacje o terminie i sposobie zwrotu czy reklamacji oraz czasie rozpatrywania ewentualnych zażaleń.

Pamiętaj, że zgodnie z prawem, konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.

Aby nie zniechęcić odbiorcę do „postawienia kropki nad i”  czyli zapłacenia za towar, regulamin nie powinien zawierać wielu nakazów i zakazów. Ważne jest także, aby kodeks e-sklepu był zgodny z faktyczną polityką Twojej marki. W innym przypadku Twoi Klienci zauważą nieścisłości w procesie zwrotu czy reklamacji i mogą już więcej nie wrócić do Twojej witryny.

Co gorsze, w takiej sytuacji niezadowoleni konsumenci  niekiedy piszą niepochlebne opinie o firmie w sieci , co źle wpływa na wizerunek marki.  Dlatego nie ściągaj wzorów dokumentów z popularnych stron internetowych. Lepiej napisz regulamin samodzielnie lub zgłoś się po poradę do specjalisty. Platformy sklepów internetowych często oferują usługi swoich prawników w przystępnych cenach.

Serwery Enterprise

Ostatnim warunkiem bezpieczeństwa jest działanie Twojego sklep internetowego na serwerach Enterprise. Zapewniają one stabilność i wydajność funkcjonowania e-sklepu w chmurze. Ponadto umożliwiają one szyfrowanie i tworzenie kopii zapasowych Twojej witryny. Back-up’y istotne są dla Ciebie, jako właściciela e-biznesu, ponieważ w razie awarii masz dostęp do zapisanych danych. Zazwyczaj te serwery spełniają również wymogi GIODO, co daje Ci pewność zachowania norm prawnych. Natomiast z punktu widzenia Twojego Klienta, niezbędne jest zapewnienie bezpieczeństwa informacji związanych z zamówieniami. Serwery Enterpise przyczyniają się do archiwizacji informacji w czasie rzeczywistym.  Dlatego przy wyborze operatora serwerów dedykowanych lub platformy sklepów internetowych, sprawdź czy firma spełnia wymogi bezpieczeństwa.

 

Pamiętaj, że poczucie bezpieczeństwa w e- sklepie jest ważne dla Twoich potencjalnych Klientów.

Licząc się z tym faktem, możesz przyciągnąć do swojej witryny, aż 27 % internautów, którzy nie kupują w sieci, bo obawiają się o bezpieczeństwo płatności.

Dzięki kupieniu certyfikatu SSL, poprawnemu skonstruowaniu regulaminu e-biznesu oraz działaniu na serwerach Enterprise, możesz zyskać wiarygodność w oczach odbiorców. To z kolei może poprawić wyniki Twojej sprzedaży.

4

Autorami artykułu są specjaliści ze Sky-Shop.pl, bezpiecznej i zaufanej platformy sklepów internetowych. Przetestuj oprogramowanie przez 14 dni za darmo na https://sky-shop.pl/. Spełnimy Twoje oczekiwania!

Dodaj komentarz