Dlaczego tak lubimy wideo?
By odpowiedzieć na to pytanie warto przypomnieć, dlaczego i w jaki sposób korzystamy z Internetu. Podczas poszukiwania informacji w sieci zależy nam na czasie. Wyszukiwarki wykorzystujemy do szybkiego dostępu do źródła informacji. Za zwyczaj zwykły „risercz” w sieci podyktowane jest chęcią zaoszczędzenia czasu.
Z tego względu użytkownicy Internetu zazwyczaj „zachowują się jak rekiny— albo będą ciągle w ruchu, albo zginą. Po prostu nie mają czasu czytać więcej niż to konieczne.”
Podczas takich poszukiwań oczekujemy, że strona załaduję się szybko a informacja z SERP’ów odpowiadać będzie temu, co znajdziemy na stronie oraz będzie ona łatwa do odnalezienia. Czy nie jest irytując, gdy dajemy się złapać na tytuły służące do clickbaitu lub treść nie odpowiada temu, co wyświetlało nam się na liście wyników?
Przeglądając lub skanując strony wiemy, że nie musimy czytać wszystkiego. Podczas odwiedzin większości stron WWW interesuje nas zaledwie część tego, co się na nich znajduje. Szukamy tylko potrzebnych informacji, a pozostała zawartość jest małoistotna. Między innymi dlatego większość z nas polubiło tak znaną i lubianą, zwięzłą Wikipedie.
Co ma do tego wideo marketing?
Filmiki są szybkie, dynamiczne, informację jest nam wręcz serwowana i nie wymaga od nas żadnego zaangażowania. Tak wielkie portale jak Moz korzystają z takich rozwiązań już od dłuższego czasu. Wiedzą, że lekcję wideo prowadzone przez żywych ludzi przyciągną większą liczbę użytkowników niż nawet najlepszy darmowy e-book. Wideo marketing uzyskuję coraz większą przewagę.
Wielką zaletą jaką dodaje nam wideo marketing jest addytywna metoda komunikacji. W przekazie wideo możemy umieścić komunikat niewerbalny, o którego wadze nawet nie muszę wspominać.
https://www.youtube.com/watch?v=_zwh9dPyidA
W dodatku, by pokazać jak wielki potencjał niesie ze sobą wideo marketing przedstawiam 5 sposobów na to, jak wykorzystać wideo w twoim biznesie. Aha i jeszcze jedno, zanim przejdziemy do dalszej części. Chciałbym rozwiać jedną ważną kwestię. Mianowicie,
Czy mogę korzystać z wideo marektingu prowadząc działalność gospodarczą, która nie jest szczególnie przyjazna dla tego typu promocji?
Np. Przedsiębiorstwa sprzedające produkty fizyczne mają przewagę. Ja specjalizuję się w usługach – nie ma nic do pokazania, co za tym idzie nie ma, czego filmować…
Uznałbym to za całkowitą przesadę!
Wierzę, że każda firma może wykorzystać moc, jaką niesie ze sobą wideo marketing. Nie ma znaczenia, co sprzedajesz. Masz wiele możliwości, aby stworzyć film. Spójrz tylko na poniższe przykłady, a jeśli nadal nie wierzysz, daj mi znać w komentarzach poniżej!
Oto 5 sposobów wykorzystania wideo marketingu w swojej strategii marketingowej.
Przedstaw swoją firmę
Film jest doskonałym sposobem, aby wprowadzić swoich klientów do firmy. W taki sam sposób jak tradycyjna telewizja czy reklamy radiowe. Możesz stworzyć nagranie, które pokazuje, czym się zajmujesz lub co masz do zaoferowania.
Prezentacje wideo, możesz umieścić na swojej stronie, zaprezentować i umieścić ją na wszystkich platformach video np.: vimeo, youtube, dailymotion, vidler oraz umieścić go w innych materiałach marketingowych, takich jak newsletter czy mail ofertowy.
Stworzenie wideo prezentacji pomoże Ci się wyróżnić i przykuć uwagę zainteresowanego odbiorcy.
*Filmik zrobiłem sam w wolnych chwilach i tylko hobbistycznie.
Zaprezentuj swój produkt lub usługę
Wideo może pomóc zaprezentować twoje produkty lub usługi. Jeśli masz produkt w postaci fizycznej, można użyć wideo, aby zaprezentować go w pełnej krasie.
Możesz również stworzyć film, w którym angażujesz klienta w rozmowę o produkcie, wypytując o każdą z przydatnych cech.
Jeśli oferujesz usługi lub jeśli jest to produkt szczególnie niefotogeniczny albo czujesz, że Twoja firma nie jest najlepszym miejscem do kręcenia czołówki to nie martw się. Zawszę możesz skorzystać z animacji lub prostej dynamiczne typografii. Pamiętaj, że wideo marketing to nie tylko filmy wideo ale także animację i krótkie prezentację.
Zaprezentuj pozytywne opinie
Filmy na youtube staję się coraz bardziej opiniotwórcze. Po pomyślnym zakończeniu transakcji lub po sprzedaży produktu, należy zwrócić się do klienta o wyrażenie jego opinii.
Możesz użyć komentarzy i stworzyć z nich ciekawą animowaną prezentację. Jeszcze ciekawszym rozwiązaniem jest nagranie swojego klienta, który udziela pozytywnej opinii.
Co z tego, że produkt zdobył prestiżową nagrodę? Meh.
100 procentowy wzrost sprzedaży? Meh.
Dostał ciekawą i pozytywną opinie? Przekonałeś mnie…
Twórz wartość dodaną. Filmiki edukacyjne
Możesz wzmocnić swoje relacje z klientami poprzez tworzenie użytecznych filmów pokazujących, jak korzystać z twoich produktów lub usług. W dodatku możesz wzbogacić swojego blog w videokursy dotyczący branży, w której operujesz.
Istnieję wielka szansa, że już kiedyś korzystałeś z takiego tutorialu. Np. obsługa jakiegoś programu lub znalezienie opcji w systemie? Często zastępujemy długie opisowy kurs i wybieramy łatwiejsze rozwiązanie czyli śledzenie tego co dzieję się na ekranie filmiku tutorialu. Często prowadzą Cię łatwo przez wszystkie kroki do celu.
Jeśli sprzedajesz usługi można rozważyć stworzenie filmiku który przedstawia każdy etapy procesu sprzedażowego. Można to zrobić poprzez nagranie osoby wyjaśniającej lub animację.
Pokaż prawdziwą twarz. Kulisy twojej firmy
Stwórz film, który ukaże publiczność to, co dzieję się za kulisami twojego przedsiębiorstwa.
Można to zrobić na kilka sposobów. Na przykład prezentując linię produkcyjną. Ukazanie montowania wszystkich części składowych, by na samym końcu, pokazać produkt w jego całej klasie.
Możesz nagrywać wywiady z pracownikami lub współpracownikami i umożliwić swoim klientom, aby zobaczyli prawdziwych ludzi którzy stoją za twoją firmą.
https://www.youtube.com/watch?v=VLqK8qOPheU
Będziesz zaskoczony, ilu z klientów jest zainteresowanych tym, co tak naprawdę dzieję się w twojej firmie. Ponadto, jeśli klient poczuję, że zna Ciebie naprawdę, istnieję wielkie prawdopodobieństwo, że powróci.
Wideo marketing ma coraz większe znaczenie dla każdej firmy. Bez względu na to, czy to firma sprzedaje produkt lub usługę, online czy offline. Badania pokazują, że użytkownik spędza znacznie więcej czasu na stronie internetowej, na której znajduję się wideo. W dodatku nie można zaprzeczyć istnienia tak potężnego medium jakim jest YouTube?
Dziękuję za lekturę!
Jeżeli spodobał Ci się mój artykuł subskrybuj, likuj, udostępniaj. Po więcej na temat e-biznesu zapraszam do kategorii e-commerce.
Mówi się, że zamieszczanie wideo produktu/usługi danej firmy, zwiększa o około 70% zainteresowanie tym produktem. Klienci lubią, kiedy od razu mogą zobaczyć zastosowanie, czy sposób użytkowania danego produktu. Wideo mareking coraz bardziej się rozwija i warto w niego zainwestować. Sam na początku też nie mogłem się zdecydować, ale wreszcie rozpocząłem współpracę z Collabstudio i kompletnie nie żałuje. Firma robi świetną robotę, profesjonaliści po prostu, jestem bardzo zadowolony ze współpracy z nimi.