Jak wypromować firmę kosmetyczną w internecie?

Po pierwsze: pochwal się sam

Wielu znawców tematu twierdzi, że najlepszą i zarazem najprostszą metodą autopromocji jest założenie własnej strony internetowej, bloga, czy videobloga. Niektórzy też decydują się na własny kanał na YouTube. Wizualizacja informacji, które chcemy przekazać klientowi, staje się wygodna dla klienta, którego zwalniamy z procesu decyzyjnego i wprost podajemy treści kolorowe, atrakcyjne i przyjemne dla oka. Z pewnością każdy z nas, choć raz, skorzystał z tutoriala, czy uciekł się do obejrzenia testu danego produktu. Wielu też, szczególnie w przypadku kosmetyków, chętnie sięga po rankingi, porównania, czy testy tzw. „na własnej skórze”. Takie narzędzie idealnie pokazuje unikalne właściwości kosmetyku, co znacząco podnosi wiarygodność promowanych produktów.

Po drugie: daj się pochwalić

Zaistnienie w mediach społecznościowych to absolutny must have każdej szanującej się firmy kosmetycznej. Jeśli chcemy zbadać rynek, podjąć dyskusję i poznać namacalne opinie użytkowników, nie da się uniknąć kontaktu z Facebookiem, Instagramem, czy Twitterem. Fan page, który wręcz kipi od gorących dyskusji, czy sprzecznych opinii na temat danego kosmetyku, zdjęcia użytkowniczek produktu, jest świadectwem autentycznej użyteczności i popularności danej marki. A jeśli są one wzmocnione pięknymi zdjęciami na Instagramie, czy krótkimi twittami/zajawkami, grono odbiorców znacząco się poszerza.

Co na to influencer

Nic tak nie podbija rangi danej marki jak pozytywna opinia znawcy w danej dziedzinie. Warto więc oddać głoś influencerowi, czy podjąć współpracę w zakresie promowania marki przez osobę powszechnie znaną i lubianą. Nikt przecież nie odmówi racji osobie, która śledzi na bieżąco nowinki i wyeksplorowała rynek kosmetyczny wzdłuż i wszerz. Influencer to dziś autorytet, więc nie należy lekceważyć tej formy promocji.

Google AdWords

Taki rodzaj płatnej kampanii reklamowej też nie może umknąć twojej uwadze. Dzięki temu narzędziu z pewnością dowiesz się, czy i jaka jest Twoja konkurencja oraz skierujesz potencjalnych klientów do twojej usługi. Działania te pozwolą znaleźć się twojemu produktowi na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google. Trzeba jednak pamiętać, że każde kliknięcie jest płatne, więc wyczerpanie budżetu danej kampanii, wiąże się ze stratą dobrej pozycji naszej firmy w wyszukiwarce.

Kluczowe w wykorzystaniu narzędzi internetowej promocji są spójność wizerunku naszej marki i jak największa wiarygodność naszych produktów. Pamiętajmy, że wybór sposobów na reklamy zależy wyłącznie od nas. Można zlecić działania promocyjne profesjonalnej agencji reklamowej albo zdecydować się na własne poczynania, pamiętając oczywiście o konieczności wygospodarowania odpowiedniej ilości czasu oraz zaangażowaniu, adekwatnej do oczekiwań, ilości środków finansowych.

We współpracy z ekspertem z Agencji SEM Quality Media

 

1 komentarz

  • Jednym ze sposobów może być też wyszukiwanie miejsc, gdzie potencjalne klientki poszukują informacji / porad i udzielanie im fachowych porad. Często takie pytania są zadawane w grupach na Facebooku czy na forach internetowych.

Dodaj komentarz