Jeszcze nie wszyscy wiedzą, czym jest Google firma, jak do niej dodać swoją działalność oraz jakie korzyści płyną z tego rozwiązania.

Dziś agencja high-interactivity.pl pomoże nam wyjaśnić powyższe kwestie.

Moja firma

Usługa Google firma to możliwość dodania danych o prowadzonej przez siebie działalności do wyszukiwarki koncernu. Dzięki temu firma pojawia się na mapach, a informacje o niej z boku wyników wyszukiwania. Jakie zalety i korzyści ma dodanie danych do Google firma?

  • widoczność w sieci – klient od razu znajduje dane przedsiębiorstwa, które go interesuje, co dodaje wiarygodności. Może też natychmiast przejść do jego witryny internetowej.
  • komplet informacji – podanie godzin otwarcia, telefonu kontaktowego, adresu i wskazówek dojazdu ułatwia proces decyzyjny, bo kontakt z firmą jest prosty. Przeglądając dane za pomocą telefonu komórkowego, można od razu zadzwonić pod podany numer.
  • budowanie wizerunku – google firma pozwala klientom na komentowanie jakości usług i ich ocenę, co pozwala na kreowanie dobrego i pewnego wizerunku.
  • zdobycie odbiorcy – klienci lubią jasne komunikaty i łatwe sposoby pozyskiwania informacji. Jeśli dostarczymy je w takiej formie, zwiększymy swoje szanse na pozyskanie większej ilości klientów.

Złożeniem profilu firmy zazwyczaj zajmuje się Agencja SEO w ramach usługi pozycjonowania, ponieważ tego typu działanie polepsza rezultaty w wynikach organicznych, szczególnie tych dedykowanych na dany region.

Czytaj również  Newsy Polski e-handel będzie w 2020 roku wart 60 mld zł

Jak zacząć?

Jak stworzyć dobry profil na Google firma, który da pożądane efekty? Nie jest to trudne, choć wymaga zadbania o detale. Przede wszystkim, potrzebujemy konta gmail i po zalogowaniu przechodzimy na   www.google.pl/intl/pl/business i kliknąć przycisk „zacznij teraz”.  Wtedy można zacząć wpisywać wszystkie potrzebne dane oraz wybrać kategorię działalności, jaką prowadzimy. Jeśli działalność firmy ma charakter lokalny, należy to zaznaczyć na mapie. Wielu użytkownikom problemów przysparza dobór właściwej kategorii; należy pamiętać, że jako kategorię traktuje się profil działalności firmy, nie zaś produkty, które oferuje („pasmanteria Poznań” zamiast „igły”, czy „guziki”). Odpowiednie określenie kategorii ma wpływ na to, przy wpisaniu jakich fraz w wyszukiwarkę firma będzie się pojawiać, dlatego warto poświęcić na ten krok chwilę zastanowienia. Jednym z ważniejszych kroków przy tworzeniu wizytówki jest jej weryfikacja – do wyboru użytkowników jest sposób telefoniczny lub listowny. Jeśli nie zakończymy procesu tworzenia profilu przez weryfikację, konto nie będzie w pełni wiarygodne. Dobrze jest zweryfikować i opublikować wizytówkę, która jest już kompletna i zawiera wszystkie potrzebne klientowi informacje. Do takich należy nazwa działalności lub firmy ( warto do niej dodać frazę kluczową, która dodatkowo określa profil działalności, np. firma budowlana lub salon kosmetyczny), dane kontaktowe, czyli adres, adres strony internetowej, godziny i dni otwarcia firmy, wskazówki dotyczące dojazdu, telefony kontaktowe, a także grafika z logo oraz zdjęcia, które mogą zainteresować klienta – fotografie siedziby lub biura.

Warto dodać, że na jednym koncie gmail można mieć nawet kilkadziesiąt wizytówek. Te, które już zostały opublikowane, posiadają miniaturowa flagę, która o tym informuje w prawym dolnym rogu wizytówki.

Google firma do doskonałe narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorstw, firm działających w określonej lokalizacji i usługodawców. Pozwala pokazać się klientowi z dobrej strony i dostarczyć mu potrzebnych informacji, które mają istotny wpływ na podjęcie przez niego decyzji o skorzystaniu z konkretnej usługi.

Czytaj również  Smart shopperzy - Polacy na tropie mobilnych okazji.

Materiały źródłowe:

https://support.google.com/business/answer/3038063?hl=pl

http://www.high-interactivity.pl/pozycjonowanie-lokalne-dla-kogo/

https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/209/jak-zoptymalizowac-wizytowke-w-google-moja-firma