Chwytliwy tytuł – jak przyciągać uwagę?

W obecnych czasach, gdy Internet jest codziennie zalewany falą nowych treści wszyscy twórcy tekstów zastanawiają się jak pozyskać uwagę odbiorców – badania wskazują,że jedynie 2 na 10 osób czytają cały artykuł, czy wpis blogowy, reszta zaś kończy lekturę już po przeczytaniu tytułu. Jeśli już sam początek tekstu zaangażuję internautę, masz duże szansę,że odwiedzi on Twoją witrynę.

Dobry tytuł – klucz do zwiększenia zainteresowania użytkowników.

Tytuł pełni przede wszystkim funkcję informacyjną – ma być dla czytelnika wiadomością o tym czego dany artykuł będzie dotyczył, jakie będzie poruszał problemy. Zapewne trafiłeś na wiele artykułów, których tytuł zapowiadał, iż w treści znajdą się przełomowe lub sensacyjne informację, po przejściu do samego artykułu okazywało się,że treść tam zamieszczona jest bezwartościowa i nikomu do niczego nie przydatna – jest to najczęściej popełniany błąd w polskiej sieci. Jak więc stworzyć tytuł, który przyciągnie użytkowników, ale również będzie atrakcyjny dla wyszukiwarki?

W sieci znajdziemy szereg porad, obejmujących np.: wyróżnianie słów kluczowych, tworzenie nieskomplikowanych zdań, unikanie słownictwa technicznego, stawianie na unikatowość i zarazem na konkret. Czy spełnienie tych wszystkich wymagań naraz jest możliwe? Nie, ale ważne aby skupić się na tych cechach tytułu, których będzie cenił nasz czytelnik.

Jak ocenić czy tytuł jest odpowiedni?

Zwracaj uwagę na konkurencję – nigdy nie powielań działań firm z Twojej branży, tworząc artykuły o tej samej treści tracisz unikatowość.

Umiejętnie dobieraj grupę docelową – to może wydawać się banalne, ale ważny jest dobór języka do użytkowników twojej strony, jeśli serwis ma przyciągać np. fanów motoryzacji możesz pozwolić sobie na odrobinę terminologii technicznej w tytule.

Konkretyzuj treść artykułu w tytule – dobry tytuł powinien być dla artykułu tym, czym jest trailer dla filmu – krótką zapowiedzią tego co czeka czytelnika jeśli zdecyduje się sprawdzić nasz tekst.

Angażuj czytelnika już w tytule – dopilnuj tego, aby tytuł wywoływał emocje i angażował odbiorcę, zachęcał go do komentowania i rozsyłania artykułu dalej.

Wyjątkowość – dotyczy podobnego zagadnienia co punkt 1. – zawsze staraj się wyróżniać, czy specyficznym językiem, czy też wysoką jakością tytułów i samych tekstów.

Tytuł SEO – wykorzystuj w tytule słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę, oczywiście o ile dotyczą one treści artykułu.

Unikaj clickbait’ów – nigdy nie stosuj clickbaitów, obecnie użytkownicy internetu uważają, iż jest to w bardzo złym tonie, ponadto internauta może poczuć się oszukany trafiwszy na treści, które go nie interesują.

Przedstawione powyżej informacje mają charakter ogólnych wytycznych, należy nadmienić jednak, że poleca się stosowanie naraz kilku z nich. Wtedy właśnie tworzony przez nas tytuł uzyska uwagę jak największej ilości użytkowników, a to przełoży się na ruch na naszej stronie i być może także na zwiększenie konwersji.

Artykuł powstał przy współpracy z Pawłem Grabowskim z samoseo.pl

Dodaj komentarz